"Spoedbegeleiding" door verkeersregelaars

Auteur Topic: "Spoedbegeleiding" door verkeersregelaars  (gelezen 70832 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Gast

  • Gast
Reactie #40 Gepost op: 25 oktober 2012, 01:06:55
Aan de hand van zo'n filmpje komen er behoorlijke heftige reacties los zónder dat iemand op de hoogte is van gemaakte afspraken ter plaatse. Be- en veroordelen vanuit de stoel thuis is te makkelijk om weloverwogen een mening te vormen.
Er kunnen allerhande afspraken, verordeningen, ontheffingen, convenanten of mondelinge afspraken gemaakt zijn omtrent het stuk wegdeel, de inzet en de verantwoordelijkheden, en tot dusverre heeft geen van de reagerende leden daarin enig inzicht of kennis, me dunkt.


VKRC

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 670
    • www.DeVerkeersregelaarsCentrale.nl
Reactie #41 Gepost op: 25 oktober 2012, 01:10:20
Ok, geen facebook....maar toch een voor Caprice  ^-^

Citaat
verkeersregelcentrales
Citaat
medisch spoedtransport

Bedoel je ons soms?
De Verkeersregelaars Centrale | [url=http://www.deverkeersregelaarscentrale.nl/vacat


Marrk

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 327
Reactie #42 Gepost op: 25 oktober 2012, 01:18:59
Aan de hand van zo'n filmpje komen er behoorlijke heftige reacties los zónder dat iemand op de hoogte is van gemaakte afspraken ter plaatse. Be- en veroordelen vanuit de stoel thuis is te makkelijk om weloverwogen een mening te vormen.
Er kunnen allerhande afspraken, verordeningen, ontheffingen, convenanten of mondelinge afspraken gemaakt zijn omtrent het stuk wegdeel, de inzet en de verantwoordelijkheden, en tot dusverre heeft geen van de reagerende leden daarin enig inzicht of kennis, me dunkt.

Het is heel simpel om daar over te oordelen als je weet waar je het over hebt hoor! Ontheffingen, convenanten, verordeningen etc. worden daar niet voor afgesloten of uitgeven. Simpelweg omdat het bij wet geregeld is wie wat mag doen en wat niet. En daarbij kan ik van mezelf zeggen dat ik op dat gebied meer dan genoeg kennis heb om daar vanuit mijn luie stoel over te oordelen.


Marrk

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 327
Reactie #43 Gepost op: 25 oktober 2012, 01:22:26
Ok, geen facebook....maar toch een voor Caprice  ^-^

Bedoel je ons soms?

Ik ga geen namen van bedrijven noemen. Dat mag ik niet. Maar de lui die het aangaat weten het wel. Daarbij moet ik nog wel zeggen dat de werknemers wel vaak te goeder trouw zijn.


Gast

  • Gast
Reactie #44 Gepost op: 25 oktober 2012, 01:22:56
En daarbij kan ik van mezelf zeggen dat ik op dat gebied meer dan genoeg kennis heb om daar vanuit mijn luie stoel over te oordelen.

Ja, een heleboel kunnen en willen dat van zichzelf zeggen.
Of het ook een zelfoverschattend vermogen aantoont om zonder ergens bij geweest te zijn toch een oordeel te kunnen vellen. WILLEN is één ding, KUNNEN een tweede.


CMKmaat

  • What does this button do?
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,151
  • Geen spoed wel politie? Naambellen! Bel 0900-TUIG
Reactie #45 Gepost op: 25 oktober 2012, 01:23:38
Als ik een MK-B Centralist aan de telefoon heb vanwege een inzet op een kazerne/basis is de standaard vraag of er begeleiding bij de poort staat te wachten. (nu rijdt de DBBO natuurlijk (nog) niet op motoren, is er geen sprake van openbare weg en hebben zeker geen aanstelling als verkeersregelaar ... maar toch)

Het is makkelijk als bekend is dat je navigatie niet blijkt te kloppen.
Wij zorgen dag en nacht voor de fysieke beveiliging van de te beschermen belangen van de defensieonderdelen binnen het koninkrijk der Nederlanden.


Marrk

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 327
Reactie #46 Gepost op: 25 oktober 2012, 01:32:21
Ja, een heleboel kunnen en willen dat van zichzelf zeggen.
Of het ook een zelfoverschattend vermogen aantoont om zonder ergens bij geweest te zijn toch een oordeel te kunnen vellen. WILLEN is één ding, KUNNEN een tweede.

Die discussie durf ik met m'n ogen dicht en met 2 vingers in m'n neus met jou aan te gaan hoor! Geen probleem. Je hoeft niet overal bij geweest te zijn om ergens een oordeel over te vellen. Op basis van wat ik zie en op basis van wat ik weet is het meer dan genoeg. Laat dit nou toevallig mijn vakgebied zijn en er dagelijks mee bezig zijn.


Marrk

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 327
Reactie #47 Gepost op: 25 oktober 2012, 01:34:41
Maar laten we vooral het verschil tussen begeleiden en gidsen niet door elkaar halen. Vergissing is snel gemaakt maar is een wereld van verschil.


CMKmaat

  • What does this button do?
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,151
  • Geen spoed wel politie? Naambellen! Bel 0900-TUIG
Reactie #48 Gepost op: 25 oktober 2012, 01:41:18
Maar laten we vooral het verschil tussen begeleiden en gidsen niet door elkaar halen. Vergissing is snel gemaakt maar is een wereld van verschil.
Eens ... zelfs door de pro's.
Wij zorgen dag en nacht voor de fysieke beveiliging van de te beschermen belangen van de defensieonderdelen binnen het koninkrijk der Nederlanden.


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #49 Gepost op: 25 oktober 2012, 08:54:30
Als ik een MK-B Centralist aan de telefoon heb vanwege een inzet op een kazerne/basis is de standaard vraag of er begeleiding bij de poort staat te wachten. (nu rijdt de DBBO natuurlijk (nog) niet op motoren, is er geen sprake van openbare weg en hebben zeker geen aanstelling als verkeersregelaar ... maar toch)

Het is makkelijk als bekend is dat je navigatie niet blijkt te kloppen.

Dit is in mijn ogen toch iets heel anders. Een kazerne is een afgesloten terrein en niet voor publiek toegankelijk. Dat DBBO hier vooruit rijd is niet meer als normaal, aangezien een kazerne meestal niet op een GPS staat en vaak een wir war van straatjes kent.

Wij hebben dat in A-A ook met de bloemenveiling. Daar rijdt er ook een bus van de beveiliging met OGS voor ons uit voor het gidsen, anders raak je geheid de weg kwijt na de eerste 2 bochten.