Hoe zou een motor of dienstauto voor de BOA eruit moeten zien ?

Auteur Topic: Hoe zou een motor of dienstauto voor de BOA eruit moeten zien ?  (gelezen 7057 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Blauwe-motormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 686
Ik ben wel voorstander van een standaard uniform en striping;

Alle BOA's in dienst van de gemeenten krijgen een standaard uniform zodat ze in geheel Nederland gelijk zijn, dus zodat ook in heel Nederland bekend is wat hun taakstelling is en (on)mogelijkheden zijn. Misschien kunnen ze ook een eigen landelijke striping krijgen, bijv. witte voertuigen met gele en groene strepen... Soort "Nationale BOA" in dienst van de gemeente.

Voor beveiligingsbedrijven een vergelijkbaar iets, landelijk dezelfde uniformen en striping op de voertuigen. Dan ziet ieder dat het om een voertuig gaat van een beveiligingsbedrijf en wat hun taken en mogelijkheden zijn. Het beveiligingsbedrijf mag zijn eigen soort, merk en type voertuig kiezen, maar wel voorzien van de verplichte "beveiligingsstriping". Hierdoor kunnen we voorkomen dat sommige voertuigen van beveiligingsbedrijven lijken op politievoertuigen. De goedkeuring dient het bedrijf aan te vragen bij de overheid zodat er meer toezicht is op de beveiligingsbedrijven.

Tja, lelijke reclame verdwijnt dan van deze voertuigen, misschien niet zoiets als bij de brandweer; Beveiliging, daaronder naam van het beveiligingsbedrijf met daaronder de plaatsnaam van het bedrijf.

Over de kleuren van de striping en de uitstraling van het uniform heb ik nog geen idee, maar wel dat het overal gelijk is. Hierdoor voorkom je landelijk dat mensen het verschil niet meer zien tussen de Politie, Gemeente BOA, Beveiliging, KMar, Staatsbosbeheer etc.

Iemand een idee welke kleuren BiZa-striping we kunnen toe bedelen aan de BOA en beveiligingsbedrijven?




dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #1 Gepost op: 17 oktober 2012, 14:32:49
Iig geen GEEL/GROEN. iets met douane  ::)


Blauwe-motormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 686
Reactie #2 Gepost op: 17 oktober 2012, 14:46:29
e050 e050 e050

Wel erg dom, daar ik deze voertuigen bijna dagelijks zie is dat waarschijnlijk de reden geweest dat deze kleurstelling als eerste in mijn op kwam.

Even zien;

Brandweer: rood met wit/blauw
Ambulance: geel met rood/blauw
Politie: wit met rood/blauw
KMar: blauw/wit met rood/blauw/wit.
Douane: wit met geel/groen.
Staatsbosbeheer: groen met lichtgroen.
Reddingsbrigade: Oranje met wit/blauw.
Defensie: grijs met wit/blauw
Rijkswaterstaat: geel met groen/geel.

Iemand een idee voor onderstaande;
Verkeersregelaars: donkergeel met oranje???
BOA: ???
Beveiliging: ???


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #3 Gepost op: 17 oktober 2012, 14:48:16
Voor de handhavers/BOA's een blauw vtg met geel/rode BiZa-striping

Voor de beveiligers een grijs vtg met blauw/groene BiZa-striping


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #4 Gepost op: 19 oktober 2012, 17:16:33
Ik heb een goed idee. Laten we een landelijk uniform ontwikkelen, landelijk voertuigen aanbesteden, systemen ontwikkelen en beheren, gelijke bevoegdheden, een landelijk pakket voor geweldsmiddelen, IBT, etc.

He, wacht 's even... :)
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Gadgetman

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 247
  • ...zo niet...dan tóch....
Reactie #5 Gepost op: 19 oktober 2012, 19:55:55
Ik heb een goed idee. Laten we een landelijk uniform ontwikkelen, landelijk voertuigen aanbesteden, systemen ontwikkelen en beheren, gelijke bevoegdheden, een landelijk pakket voor geweldsmiddelen, IBT, etc.

He, wacht 's even... :)

Sssssssssstt!!! Dat zijn stappen die volgen een zekere logica maar zoals gezegd sssssstttt die worden niet uitgesproken!!!!  :-X


CMKmaat

  • What does this button do?
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,151
  • Geen spoed wel politie? Naambellen! Bel 0900-TUIG
Reactie #6 Gepost op: 19 oktober 2012, 20:01:56
sssssstttt die worden niet uitgesproken!!!!  :-X
...zo niet...dan tóch.... ?
Wij zorgen dag en nacht voor de fysieke beveiliging van de te beschermen belangen van de defensieonderdelen binnen het koninkrijk der Nederlanden.


Gadgetman

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 247
  • ...zo niet...dan tóch....
Reactie #7 Gepost op: 19 oktober 2012, 20:35:03
...zo niet...dan tóch.... ?

Helemaal mijn motto......GemPo nieuwe stijl is een vies woord in NL hoewel het in veel opzichten al een realiteit is...met dito discussies....


FlyingDutchman

  • HV-geďnteresseerde ingenieur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,298
Reactie #8 Gepost op: 28 oktober 2012, 18:32:06
Het is winter in München  098uo - dat betekent...

Ik heb een goed idee. Laten we een landelijk uniform ontwikkelen, landelijk voertuigen aanbesteden, systemen ontwikkelen en beheren, gelijke bevoegdheden, een landelijk pakket voor geweldsmiddelen, IBT, etc.

He, wacht 's even... :)

Voor de voertuigaanbesteding van de Handhaving heb ik even iets op bytes gezet  >:D (naar een tip van een zekere moderator  998765):

Groeten  FlyingDutchman  "Be careful out there..." ("Hill Street Blues")


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #9 Gepost op: 28 oktober 2012, 20:31:57
Goed bezig FD.  O0  Wist dat ik op je kon rekenen. Nu maar hopen dat het lang winter blijft in München.  998765