Oefening Mobiele Eenheid - Uitgeest 01-11-2012

Auteur Topic: Oefening Mobiele Eenheid - Uitgeest 01-11-2012  (gelezen 3231 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Rufes

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 434
  • Freelance Persfotograaf
    • 112-Uitgeest
Gepost op: 1 november 2012, 17:23:18
UITGEEST – De mobiele eenheid heeft vandaag in en om Bobs geoefend. Diverse scenario’s werden geoefend. Voor de oefening was de ME van Kennemerland, Zaanstreek – Waterland & Noord Holland Noord. 2 bussen met jongeren vormden de samen met personeel van de Nederlandse Spoorwegen relschoppers.

De mobiele eenheid begon met een briefing over de oefening. Hierna werden alle vuurwapens van de ME ontladen, waarna de ME naar Van der Valk vertrok. Inmiddels had zich een grote groep jongeren verzameld op het parkeerterrein van de Bobs. Aan de ME de taak om de jongeren bij elkaar te krijgen en te houden. Vanaf van der Valk werd de ME opgeroepen om naar het Bobs terrein te komen.

Hierna werden diverse scenario`s in en om Bobs geoefend. Van een uit de hand gelopen feest tot vechtpartijen.

Deze oefening zal nog drie keer herhaald worden in november.

Alle fotos op: http://www.112-uitgeest.nl/me-oefening-bobs-uitgeest/









Panter

  • Adviseur OOV
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 231
Reactie #1 Gepost op: 1 november 2012, 22:01:32
Als figurant van OOV support hierbij aanwezig geweest, prima oefening (zowel binnen als buiten) geweest met genoeg verbeterpunten. 's avonds is er ook nog geoefend in Haarlem.


elvin

  • brandweer
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 238
Reactie #2 Gepost op: 2 november 2012, 10:10:02
ik was er ook als figurant, de ME'ers sloegen erg hard, heb 2 blauwe plekken
Vrijwillige brandweer


Rufes

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 434
  • Freelance Persfotograaf
    • 112-Uitgeest
Reactie #3 Gepost op: 2 november 2012, 11:00:07
ME ging inderdaad af en toe goed te keer. Heb een paar keer gezien dat een ME`er uit de oefening werd gehaald wegens natrappen enzovoorts.


mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931


Rufes

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 434
  • Freelance Persfotograaf
    • 112-Uitgeest
Reactie #5 Gepost op: 22 november 2012, 14:52:26
Vandaag is de laatste oefening. Helaas geen foto's deze keer. Wij werden weggestuurd door Politie Kennemerland, en werden "vriendelijk" verzocht om de foto's te verwijderen.