Hoe het niet moet... verkeersregelaars

Auteur Topic: Hoe het niet moet... verkeersregelaars  (gelezen 107665 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

DaMook

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 822
  • BHV'er
Reactie #190 Gepost op: 22 augustus 2015, 19:01:01
Citaat van: SpaX link=msg=1368154 date=1440188070
Ik kan niet zien dat hij wat weg gooit maar netjes is het niet. Vervelend als er geen prullenbak in de buurt is maar dan stop je het maar in je zak. Lekker representatief voor zijn werkgever / opdrachtgever

Voor zover ik zie heeft hij het nog in zijn hand als de chauffeur commentaar geeft en stopt ie het daarna ook in zijn zak.
Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS) I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)


Bert65

  • Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,998
Reactie #191 Gepost op: 23 augustus 2015, 19:19:42
Citaat van: DaMook link=msg=1368259 date=1440262861
Voor zover ik zie heeft hij het nog in zijn hand als de chauffeur commentaar geeft en stopt ie het daarna ook in zijn zak.
Nee hoor. Zo te zien draait de VKR een shagje. In pakjes vloei zit vaak een papiertje met daarop dat je nog 10 vloeitjes hebt en hij laat op 0:02 waarschijnlijk zo'n vloeitje wegwaaien.


feitelijk

  • RVV-fundamentalist
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 199
Reactie #192 Gepost op: 24 augustus 2015, 07:16:09
Op 0:09, uit de linkerhand.
Wenen 28: Apparaten die waarschuwen door middel van geluid mogen alleen worden gebruikt:                   (b) buiten de bebouwde kom, wanneer het wen


mfrankena

  • MoWIS IM+
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 333
  • MoWis
    • Familie site
Reactie #193 Gepost op: 26 augustus 2015, 13:30:11
Citaat van: HIT link=msg=1326011 date=1422230120
Lang nagedacht of ik het zou plaatsen.

Afgelopen twee weken heb ik weer eens transport gedaan. Vielen mij twee dingen op.

Bij een afsluiting rs 3 op de A20 ri Gouda. Een rode Alfa rijdt door tot aan de auto van RWS blijft daar staan en toetert, voegt in en wil doorrijden.
De WIS maakt een wijzend gebaar en een teken van onbegrip. Echter door dit wijzende gebaar trapt een personenauto voor de Alfa vol op de rem, de Alfa kan net stoppen.

Bij een afsluiting RS4 ( ivm open plusstrook die daardoor rs1 wordt ) staat een auto van RWS, ik rijd 65 km/h net voor de bots voegt een auto voor mij in en remt af er zal net 5 m hebben tussen gezeten >:(. Een WIS ziet mij dicht achter het rode autootje rijden en wijst naar mij en maakt een beweging om aan te geven dat hij vind dat ik te weinig afstand houdt. Alleen door zijn bewegingen remt het autootje voor mij tot +/- 5 km/h, ik was al aan het remmen om afstand te creeren dus kon door nog harder te remmen een ongeval voorkomen.

Een advies voor de WIS denk na met dat VKR hesje, zeker als er ook politie in de buurt is. Op de manieren zoals ik hier boven beschrijf krijg je ongevallen terwijl je ze probeert te voorkomen. Het VKR hesje luistert men niet zo nauw na ( jammer genoeg  :( ) maar als er politie in de buurt is ineens wel.  O0

Na een tijdje alleen af en toe gelezen te hebben, triggert jouw post mij toch om even hierop te reageren.

HIT, jij zou beter moeten weten, dan op een dergelijke manier commentaar te leveren.
Lees nog even goed jouw laatste 2 zinnen door  ;)

Het is makkelijk oordelen vanaf een afstand, omdat jij in de knoei kwam (afstand houden?). Als je het niet eens bent, prima. Heb je feedback? ook prima, maar waarom geef dat dan niet aan de betreffende WIS, in plaats van hier op het forum en op deze manier?

VKR hesje? De WIS is geen VKR. Ja, iemand heeft ooit in zijn wijsheid besloten, dat de driehoek erop moest, maar de WIS is geen VKR. Gelukkig gaat dat binnenkort ook duidelijker worden ;-)
Groeten, Martin.  MOtor WegInSpecteur (IM+) -- Rijkswaterstaat -- VWM Randstad  LET OP: Ik verkondig alleen mijn EIGEN mening, NIET die van mijn werkg


Blusdebrand

  • Iets met doorstroming en veiligheid
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 486
  • de soep is nooit zo heet als dat ie opgediend word
Reactie #194 Gepost op: 26 augustus 2015, 15:39:18
Citaat van: mfrankena link=msg=1368865 date=1440588611
Na een tijdje alleen af en toe gelezen te hebben, triggert jouw post mij toch om even hierop te reageren.

HIT, jij zou beter moeten weten, dan op een dergelijke manier commentaar te leveren.
Lees nog even goed jouw laatste 2 zinnen door  ;)

Het is makkelijk oordelen vanaf een afstand, omdat jij in de knoei kwam (afstand houden?). Als je het niet eens bent, prima. Heb je feedback? ook prima, maar waarom geef dat dan niet aan de betreffende WIS, in plaats van hier op het forum en op deze manier?

VKR hesje? De WIS is geen VKR. Ja, iemand heeft ooit in zijn wijsheid besloten, dat de driehoek erop moest, maar de WIS is geen VKR. Gelukkig gaat dat binnenkort ook duidelijker worden ;-)


Beste HIT,

En ook wat ik vreemd vind om je beklag hier te doen(als betweter kom je nu over),terwijl je vaak aangegeven heb dat je wissen kent,vraag aan hun wie er stond dan kun je dit met een WIS bespreken.
En waarom zou een WIS extra moeten denken als er politie bij is :-\,die vind ik erg overdreven.

advies voor jou,let niet zo op andere VKR of aannemers,scheelt je een hoop ergernis,en ook jij doe wel eens iets wat eigenlijk niet kan..........

groeten.
alles waar ik op reageer is op persoonlijke titel en niet vanuit werkgever of wie ook,PUNT


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,046
    • Harm Infra Transport
Reactie #195 Gepost op: 27 augustus 2015, 01:57:22
Citaat van: mfrankena link=msg=1368865 date=1440588611
Na een tijdje alleen af en toe gelezen te hebben, triggert jouw post mij toch om even hierop te reageren.
Ik heb nagedacht of ik nog zou reageren, maar goed.

Citaat van: mfrankena link=msg=1368865 date=1440588611
VKR hesje? De WIS is geen VKR. Ja, iemand heeft ooit in zijn wijsheid besloten, dat de driehoek erop moest, maar de WIS is geen VKR. Gelukkig gaat dat binnenkort ook duidelijker worden ;-)
Voor het overgrote gedeelte van de weggebruikers zijn jullie VKR's met de ze kleding. Dat wij beter weten doet daar niets aan af, dat het duidelijker wordt gelukkig.
Dat een WIS een blauwe band over zijn jas heeft lopen ziet bijna niemand als men langs jullie heen rijdt.

Citaat van: mfrankena link=msg=1368865 date=1440588611
Het is makkelijk oordelen vanaf een afstand, omdat jij in de knoei kwam (afstand houden?).
Citaat van: HIT link=msg=1326011 date=1422230120
Bij een afsluiting RS4 ( ivm open plusstrook die daardoor rs1 wordt ) staat een auto van RWS, ik rijd 65 km/h net voor de bots voegt een auto voor mij in en remt af er zal net 5 m hebben tussen gezeten >:(. Een WIS ziet mij dicht achter het rode autootje rijden en wijst naar mij en maakt een beweging om aan te geven dat hij vind dat ik te weinig afstand houdt. Alleen door zijn bewegingen remt het autootje voor mij tot +/- 5 km/h, ik was al aan het remmen om afstand te creeren dus kon door nog harder te remmen een ongeval voorkomen
Dit alles gebeurde in nog geen vijf seconden. Het rode autootje moest met alle geweld nog ff voor de vrachtauto. Als het de regel wordt dat er met spoed ( dus vol op de rem ) afstand gecreëerd moet worden voorzie ik in de toekomst nog veel meer werk voor de hulpdiensten.

Citaat van: mfrankena link=msg=1368865 date=1440588611
Als je het niet eens bent, prima. Heb je feedback? ook prima, maar waarom geef dat dan niet aan de betreffende WIS, in plaats van hier op het forum en op deze manier?
Ik denk dat je beter zou moeten weten of ik geprobeerd heb om in contact te kunnen komen met de bewuste WIS. Ik herkende deze man niet, reden waarom ik dit op het forum plaatste is ook om andere VKR's ervan bewust te houden en misschien wel krijgen dat bepaalde actie's anders uitpakken dan bedoeld. Ik heb ook pas na een week nadenken dit stuk geplaatst ook nadat ik andere WISen heb gesproken tijdens andere werken.

Citaat van: Blusdebrand link=msg=1368892 date=1440596358
En ook wat ik vreemd vind om je beklag hier te doen(als betweter kom je nu over),terwijl je vaak aangegeven heb dat je wissen kent,vraag aan hun wie er stond dan kun je dit met een WIS bespreken.
Het is geen beklag, en als ik als betweter over kom so be it sorry. Als ik op dat moment over het rode autootje heen was gereden dan had er een heel ander verhaal hier gestaan. En zoals ik al aangaf heb ik geprobeerd erachter te komen welke WIS er stond.

Citaat van: Blusdebrand link=msg=1368892 date=1440596358
En waarom zou een WIS extra moeten denken als er politie bij is :-\,die vind ik erg overdreven.
Iedereen die kleding van een VKR draagt gaat dit aan, niet alleen een WIS. ( Je kan denken en zeggen wat je wilt, maar zet tien mensen met een VKR hesje/jas of wat dan ook op een rij en daar 1 WIS bij en haal dan de gemiddelde weggebruiker om aan te duiden wie de WIS is..... je zult schrikken van het resultaat. )
En dat er beter wordt gereageerd en alerter door weggebruikers op een VKR als er politie in de buurt is, vraag het eens rond aan VKR's of aan de agenten die vaak controleren opzichtig of niet opzichtig bij werkzaamheden met VKR's.

Citaat van: Blusdebrand link=msg=1368892 date=1440596358
advies voor jou,let niet zo op andere VKR of aannemers,scheelt je een hoop ergernis,en ook jij doe wel eens iets wat eigenlijk niet kan..........
Wie zonder zonden is werpe de eerste steen.... Ik gooi wel als laatste.
En over het veel opletten op andere VKR's of aannemers, dat doe ik alleen als voor mijn gevoel het de verkeersveiligheid in gevaar brengt.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


WIS IM+

  • Iets met asfalt en witte strepen erop
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 105
  • IM is geweldige uitvinding
Reactie #196 Gepost op: 27 augustus 2015, 06:48:35
En door ......... 098uo

Heren ga ff privé anders.
Multidiciplinair zorgen voor een goede afloop  *** Alle uitspraken op dit forum zijn mijn persoonlijke uitspraken en meningen. ***


batoutofhell

  • Verkeersregelaar
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 490
Reactie #197 Gepost op: 27 augustus 2015, 06:57:54
HIT, als er opzichtig word gecontroleerd zie je dat de mensen toch beter op letten. Als ze onopvallend controleren, zien de agenten misschien het verschil, maar bij de door rijders zie je het pas de keer erna, als de bon binnen is gekomen! lol

Wat ik persoonlijk altijd probeer te doen:Even het volgende voorbeeld. Ik heb 3 dagen op e provinciale weg bij Hoorn gestaan voor vervangen van de vri. Ik heb de 2 rechtdoor stilstaan en moet een stap opzij doen om rechtsaf te stoppen (rechts omhoog, links wijzend naar de rechtsaf strook). Rechtdoor denkt dat ze door mogen rijden!  Ik spreek de mensen dan altijd even aan en leg dan uit dat rechterarm omhoog ALTIJD stoppen is, wat de linkerhand ook doet. Het is een algemeen stopteken en geld tot men een oprijteken heeft gehad, waarbij wij duidelijk naar de mensen wijzen dat zij bedoeld worden. Zeg er meestal ook even bij dat negeren 360 euro's kost.

Een feit is dat een hoop mensen de aanwijzingen niet meer kennen en nog minder snappen. Ik probeer tegenwoordig zo veel mogelijk alleen het stopteken met rechts te geven en de linkerhand NIET te gebruiken. Het gebruik van links roept bij mensen verwarring op en ze snappen niet meer wat er bedoeld word.

Het word tijd dat de overheid (of postbus 51) hier een actie tegen aan gooit lijkt me.


feitelijk

  • RVV-fundamentalist
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 199
Reactie #198 Gepost op: 27 augustus 2015, 08:16:45
Citaat van: HIT link=msg=1369004 date=1440633442
Je kan denken en zeggen wat je wilt, maar zet tien mensen met een VKR hesje/jas of wat dan ook op een rij en daar 1 WIS bij en haal dan de gemiddelde weggebruiker om aan te duiden wie de WIS is..... je zult schrikken van het resultaat.
9 dezelfde jassen en 1 met een zwarte band, ik zou inderdaad schrikken als iemand die niet aan zou kunnen wijzen.
Wenen 28: Apparaten die waarschuwen door middel van geluid mogen alleen worden gebruikt:                   (b) buiten de bebouwde kom, wanneer het wen


FlyingDutchman

  • HV-geïnteresseerde ingenieur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,298
Reactie #199 Gepost op: 27 augustus 2015, 08:20:26
Citaat van: batoutofhell link=msg=1369008 date=1440651474
Het word tijd dat de overheid (of postbus 51) hier een actie tegen aan gooit lijkt me.

Met dat laatste ben ik het volledig eens (echter jammer dat postbus 51 praktisch niet meer bestaat). Het schort kennelijk nogal aan kennis over de taken en bevoegdheden van VKRs bij de gemiddelde verkeersdeelnemer, terwijl ik er vanuit mag gan dat dit eigenlijk bij theorie rijbewijs aan bod komt (mijn vodje kaartje dateert van oorprong van ver vóór de uitvinding van VKRs dus ik ben niet helemaal op de hoogte wat er tegenwoordig aan theorie geleerd wordt). Laat staan taken en bevoegdheden van de WIS en de verschillen met andere VKRs.

Een vraag met betrekking tot buitenlandse verkeersdeelnemers. Is het daarmee als VKR moeilijker werken of valt dat mee? In de allermeeste buitenlanden regelt alleen de politie het verkeer en is overdracht van (een klein deel van) deze taken hooguit aan "klaar-overs" denkbaar, of in bepaalde gevallen de brandweer (zoals in Beieren (D) of in Italië). Aparte VKRs zijn buiten NL vrijwel onbekend en ik kan me dus voorstellen dat buitenlandse verkeersdeelnemers bij de aanblik van een VKR in het gunstigste geval tenminste in de lach schieten.
Groeten  FlyingDutchman  "Be careful out there..." ("Hill Street Blues")