Politie van of voor iedereen #nt

Auteur Topic: Politie van of voor iedereen #nt  (gelezen 2942 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Gepost op: 28 november 2012, 14:58:09
Discussie afgesplitst uit http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?topic=68999.0

@Henk:

Je onderschrift bij je postings schrijft:

Uit al je postings laat je niet blijken dat je ten eerste blij bent op de manier hoe dingen in Nederland geregeld zijn. Daarnaast laat je ook niet blijken een bewonderaar te zijn van in dit geval de politie. Dit doordat je een stelling in neemt die zeer negatief tegenover de politie is en opgevat kan worden dat je een grote hekel hebt aan de politie. Je ziet bij veel leden een weerstand en dat komt voornamelijk doordat je enigzins een hatelijke toon aanslaat.  

Als je kritiek daadwerkelijk bedoeld is als opbouwend en je doel slechts vermeende misstanden aan de kaak te stellen, dan zou ik eens wat aan mijn manier van communiceren doen. Bij de politie opleiding zou de docent Sociale Vaardigheden (SOVA) je in dit geval een onvoldoende geven. Jou manier van communiceren kwetst groepen mensen, maar ook individuen.

Wij zijn hier op een forum wat voor hulpverleners en geintresseerden is. Het is de bedoeling dat men wat van elkaar leert en dat kan en mag natuurlijk altijd dmv een discussie. Daar heb ik niks op tegen. Maar zodra de toon kwetsend wordt, dan is het misschien verstandig om het te laten rusten. Ook voor de leden die op jou gereageerd hebben, misschien is het beter om jou reactie's maar te negeren. Aan de andere kant is het ook aan jou om er over na te denken of je hier wel op de juiste plek bent.

Als je een antipatie hebt tegen de blauwe kolom, wees dan zo respectvol om niet meer te reageren. Dan kwets je niemand en dan zal niemand jou kwetsen of je (on)bedoeld in een hokje plaatsen.

Natuurlijk. Leerlingen zeiden dat ook altijd tegen mij als ze te laat waren en zich de volgende dag om 8 uur moesten melden, met zo'n pruillipje: "u heeft gewoon een hekel aan mij!".

Nee dus. Ik heb kritiek op uitlatingen hier gedaan door sommige " agenten". Ik vind het nogal aanmatigend te stellen dat kritiek op die postings gelijk staat aan kritiek op het hele apparaat.

De algemene tendens is hier, laten we niet op feiten vooruit lopen, het onderzoek afwachten maarde agent heeft perfect en uit pure noodzaak gehandeld. Het doodschieten van de jongen is aan zichzelf te wijten. Voor de rest wachten we de uitkomst van het onderzoek af, waar vast uit komt dat de agent terecht geschoten heeft.  Immers was de jongen geen lieverdje en dan mag je die bij een melding waar iemand vertelt dat hij een vuurwapen heeft en hij luistert niet schieten, dat staat zo in de wet.

En plaats je daar vraagtekens bij, heb je gewoon een hekel aan de politie, zo zit dat!

En ondanks dat ik regelmatig persoonlijk aangevallen wordt, (eerst de man, dan de bal) blijf ik mij steeds gefunderd punten aan dragen,en inhoudelijke vraagtekens plaatsen.

Het is ook voor mij een koud kunstje om hier een eens lekker op de zelfde manier als jij nu doet met de botte bijl te keer te gaan, maar de vraag is,willen wij die kant op, of willen we het inhoudelijk houden?

Gaan we mensen die ons tegenspreken proberen zo grondig mogelijk af te branden, of luisteren we naar punten en kijken we of daar ook wat inzit of dat er goede tegen argumenten voor zijn...




kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #1 Gepost op: 28 november 2012, 15:00:42
Natuurlijk. Leerlingen zeiden dat ook altijd tegen mij als ze te laat waren en zich de volgende dag om 8 uur moesten melden", met zo'pruillipje: "u heeft gewoon een hekel aan mij!".

Nee dus. Ik heb kritiek op uitlatingen hier gedaan door sommige " agenten". Ik vind het nogal aanmatigend te stellen dat kritiek op die postings gelijk staat aan kritiek op het hele apparaat.

De algemene tendens is hier, laten we niet op feiten vooruit lopen, het onderzoek afwachten maarde agent heeft perfect en uit pure noodzaak gehandeld. Het doodschieten van de jongen is aan zichzelf te wijten. Voor de rest wachten we de uitkomst van het onderzoek af, waar vast uit komt dat de agent terecht geschoten heeft.  Immers was de jongen geen lieverdje en dan mag je die bij een melding waar iemand vertelt dat hij een vuurwapen heeft en hij luistert niet schieten, dat staat zo in de wet.

En plaats je daar vraagtekens bij, heb je gewoon een hekel aan de politie, zo zit dat!
Misschien weten sommigen mensen hier meer dan in de media staat en daarom toch maar vragen om het onderzoek af te wachten ;)
Hobby Bobby eenheid Den Haag


Pully

  • agent van politie, ex wmr KMar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,179
  • Waakzaam en Dienstbaar? Dat zijn we toch allemaal?
Reactie #2 Gepost op: 28 november 2012, 18:36:00
Natuurlijk. Leerlingen zeiden dat ook altijd tegen mij als ze te laat waren en zich de volgende dag om 8 uur moesten melden, met zo'n pruillipje: "u heeft gewoon een hekel aan mij!".

Nee dus. Ik heb kritiek op uitlatingen hier gedaan door sommige " agenten". Ik vind het nogal aanmatigend te stellen dat kritiek op die postings gelijk staat aan kritiek op het hele apparaat.

De algemene tendens is hier, laten we niet op feiten vooruit lopen, het onderzoek afwachten maarde agent heeft perfect en uit pure noodzaak gehandeld. Het doodschieten van de jongen is aan zichzelf te wijten. Voor de rest wachten we de uitkomst van het onderzoek af, waar vast uit komt dat de agent terecht geschoten heeft.  Immers was de jongen geen lieverdje en dan mag je die bij een melding waar iemand vertelt dat hij een vuurwapen heeft en hij luistert niet schieten, dat staat zo in de wet.

En plaats je daar vraagtekens bij, heb je gewoon een hekel aan de politie, zo zit dat!

En ondanks dat ik regelmatig persoonlijk aangevallen wordt, (eerst de man, dan de bal) blijf ik mij steeds gefunderd punten aan dragen,en inhoudelijke vraagtekens plaatsen.

Het is ook voor mij een koud kunstje om hier een eens lekker op de zelfde manier als jij nu doet met de botte bijl te keer te gaan, maar de vraag is,willen wij die kant op, of willen we het inhoudelijk houden?

Gaan we mensen die ons tegenspreken proberen zo grondig mogelijk af te branden, of luisteren we naar punten en kijken we of daar ook wat inzit of dat er goede tegen argumenten voor zijn...

Ten eerste brand ik je niet af. Ik ben nu ook gewoon kritisch naar jou. Daarnaast weet ik uit eigen ervaring een stuk meer dan wat er in de media wordt verteld over dergelijke zaken en daarbij komt ook dat de media niet altijd de juiste informatie naar buiten brengt. Dat laatste is natuurlijk heel jammer.

In dit specifieke geval ben ik overigens NIET betrokken, voor de duidelijkheid.

Maar ik vind het een goed idee om het onderzoek af te wachten. De laatste berichten (het lichten van de tegels) geven een kijk op een mogelijke oorzaak die wij hier niet eens hadden besproken, nl een afgeketste kogel. En ja excuses voor mijn speculatie, maar ik haal uit een afgeketste kogel dat de agent niet gericht op de jongen heeft geschoten.
het bovenstaande is mijn persoonlijke mening en niet die van de organisatie's waarvoor ik werkzaam ben.


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #3 Gepost op: 28 november 2012, 20:26:51
Ten eerste brand ik je niet af. Ik ben nu ook gewoon kritisch naar jou.

Gewoon kritisch? Mijn bedenkingen die ik heb door het konstant op de zaken vooruit lopen van politiezijde die ik uitspreek, met geciteerde postingen en uitleggend waar het fout gaat verklaren als "een zeer negatieve stellingname tegen de politie waar ik dan wel een hekel aan moet hebben?"

Nergens van ik de presoon aan, overal reageer ik op wat geschreven wordt in de postings.

En toch kan ik hier volgens jou beter niet meer posten, want ik ben niet in het bezit van enige socialevaardigheden en kwetsend voor de hele groep, zelfs individuen. Enz enz. Dat heet afbranden, op de persoon spelen.
 
Meestal komt dat voort uit frustratie door het geen echte argumenten meer te hebben en ik kan dit niet anders omschrijven als een schamele poging iemand die niet met de neus de juiste richting (jouw richting) staat, de mond te snoeren. Of dat nu zo sociaalvaardig is, weet ik niet.

Nergens onderbouw je wat je beweert, allemaal loze beschuldigingen. Juist omdat ik de politie als organisatie hoog heb en belangrijk vind ga ik in tegen in mijn ogen te ver gaande postings, waar al een wissel wordt getrokken op de uitkomsten van het onderzoek dat pas net begonnen is. Politieman schoot terecht, doen ze altijd, er is geen één agent die ooit niet terecht schoot, jongen is een halve crimineel die het allemaal aan zichzelf te wijten heeft. Beetje tegen geluid leek mij geen kwaad kunnen dacht ik toen ik dat zo las en matiging zou ze sieren. En ik weet best wel van te voren dat agenten het moeilijk krijgen als ze tegengesproken worden, dat zijn ze niet gewend. (Ik zei toch al dat ik ook wat dikkere planken kon nemen en dat de discussie dan een andere wending neemt)  
Je zou mij graag in het "hokje plaatsten", maar het is verstandig als je eerst wat "bewijzen zoekt".


Vigilance

  • 4 streper eenheid Den Haag
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 508
  • Homo sacra res homini
Reactie #4 Gepost op: 28 november 2012, 20:57:26
..En ik weet best wel van te voren dat agenten het moeilijk krijgen als ze tegengesproken worden, dat zijn ze niet gewend...

Beste Henk,

Kritisch zijn is nooit verkeerd. Het gaat om de manier waarop je dingen brengt.
Beetje realisme zal je ook niet misstaan.. agenten krijgen het moeilijk als ze worden tegengesproken omdat ze dat niet gewend zijn?
Het gebeurd mij elke dienst minimaal 1 keer dat ik word tegengesproken.. goh.. wat heb ik het dan moeilijk. kom op zeg.


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,586
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #5 Gepost op: 28 november 2012, 21:24:50
@Henk,

Het lijkt mij beter als jij je gewoon met water gerelateerde zaken bezig houdt en niet meer op politie zaken in gaat.
Als ik het mij goed herinner had jij ook in het taser onderwerp al het nodige op en aan te merken op de politie zonder enige
kennis van zaken te hebben waaruit jij overduidelijk liet blijken GEEN VERTROUWEN in de politie te hebben.

Wat mij betreft is het forum beter af als jij zwijgt over zaken waarbij de politie bemoeienis heeft want ik ken jou reacties alleen maar als negatief en zonder kennis van inhoud of ervaring hebbent en flink schoppend tegen het aparaat.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #6 Gepost op: 28 november 2012, 21:37:06
Beste Henk,

Kritisch zijn is nooit verkeerd. Het gaat om de manier waarop je dingen brengt.
Beetje realisme zal je ook niet misstaan.. agenten krijgen het moeilijk als ze worden tegengesproken omdat ze dat niet gewend zijn?
Het gebeurd mij elke dienst minimaal 1 keer dat ik word tegengesproken.. goh.. wat heb ik het dan moeilijk. kom op zeg.

Die postings ik op reageerde waarin de alvast de conclusie werd getrokken dat de agent een niet te vermijden handeling pleegde en de jongen het natuulijk lauter aan zichzelf te danken had waren ook niet van jouw hand. Jij noemde me ook niet onprofessioneel. Dus ja, waarschijnlijk kun jij er goed tegen als iemand het met je oneens is.

Ik vind het gewoon niet kunnen, na zo'n tragische gebeurtenis op de zaken vooruit te lopen en alvast uit te gaan van de onfeilbare agent.
Dat geeft ook niet meer vertrouwen aan de onpartijdigheid van het onderzoek die de collega's aan het doen zijn naar de gang van zaken.


DD

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 351
Reactie #7 Gepost op: 28 november 2012, 22:27:30
@Henk, Wat mij betreft is het forum beter af als jij zwijgt over zaken waarbij de politie bemoeienis heeft want ik ken jou reacties alleen maar als negatief en zonder kennis van inhoud of ervaring hebbent en flink schoppend tegen het aparaat.

Dit forum is er niet mee gediend als leden de mond worden gesnoerd, omdat hun mening anderen niet aanstaat. Ik vraag me af over welke inhoudelijke kennis een verkeersregelaar in dit verband beschikt anders dan uit interesse verkregen. De politie is van iedereen, heeft een maatschappelijk belangrijke taak en dient dan ook aan de hele samenleving verantwoording af te leggen en niet alleen aan zelfbenoemde deskundigen.
(oud) politie- en militair brandweerofficier hoofdofficier bij land- en luchtmacht  instructeur rampenbestrijding


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #8 Gepost op: 28 november 2012, 22:45:45
@Henk,

Het lijkt mij beter als jij je gewoon met water gerelateerde zaken bezig houdt en niet meer op politie zaken in gaat.
Als ik het mij goed herinner had jij ook in het taser onderwerp al het nodige op en aan te merken op de politie zonder enige
kennis van zaken te hebben waaruit jij overduidelijk liet blijken GEEN VERTROUWEN in de politie te hebben.

Wat mij betreft is het forum beter af als jij zwijgt over zaken waarbij de politie bemoeienis heeft want ik ken jou reacties alleen maar als negatief en zonder kennis van inhoud of ervaring hebbent en flink schoppend tegen het aparaat.


Ik vind het nogal aanmatigend je op te werpen als de vleesgeworden enige vertegenwoordiging van "de politie": alle kritiek op mij zal worden uitgelegd als kritiek op het hele korps. Dat ik het niet eens ben met wat sommige annonieme agenten hier aan uitspraken doen, wil niet zeggen dat ik door hen mijn vertrouwen in de politie als geheel laat verpesten...


rrpd

  • Gast
Reactie #9 Gepost op: 28 november 2012, 22:50:54
De politie is van iedereen, heeft een maatschappelijk belangrijke taak en dient dan ook aan de hele samenleving verantwoording af te leggen en niet alleen aan zelfbenoemde deskundigen.

Volgens mij zie je het verkeerd. Politie is voor iedereen, niet van iedereen. En waarom zou de politie tegenover de hele samenleving verantwoording moeten afleggen? Zijn we nog wel even bezig, zeker aan die ééncellige (en daarmee doel ik dan op reageerders op de bekende nieuwssites met een tokkie comment zonder inhoud)

De deskundigen aan wie de politie wel verantwoordelijk moet afleggen zijn niet zelfbenoemd maar mensen die daarvoor hebben geleerd en daarvoor aangenomen of gekozen (bv. OVJ\Rechter).