Motoragenten beschoten met automatische wapens na liquidatie Bossestraat - Amsterdam 29-12-2012

Auteur Topic: Motoragenten beschoten met automatische wapens na liquidatie Bossestraat - Amsterdam 29-12-2012  (gelezen 106269 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Barn

  • Verpleegkundige
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 25
  • ALS / PALS / PHTLS
Ik zit me een beetje te ergeren aan die Twitter berichten. Neem bijv. die wijkagent. Je mag toch wel verwachten dat deze de deontologie van haar professie in acht neemt.
Ik vind het verspreiden van niet nuttige informatie een zwaar nadeel van social media. Is ook de reden dat ik geen Facebook, Hyves of Twitter heb.

Ik vind wel dat die Wild Westen taferelen frequenter voorkomen in A'dam. Hier in Drenthe is het nog best rustig.  098uo
Healing is a matter of time, but it is sometimes also a matter of opportunity.


gignnl

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 964
  • Dit forum is het helemaal !
De social media zijn het platform voor snelle berichtgeving.Ook in dit geval circuleerden er al snel tal van berichten en zelfs een foto van het lijk op het net.
Ik denk dat de  twitter berichten van een agent ook al zijn ze niet officieel in dit geval snel wat duidelijkheid scheppen.


mvb

  • Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,349


Onderzoek op PD aan de Bok de Korverweg wagen met veel schade en volgens getuigen zijn mensen vanuit deze auto overstapt in andere wagen


Hele serie te bekijken: HIER


piet60

  • vkr-pop
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 628
Waar moet dit naartoe in dit land?  98uiye

Gelukkig lijken de agenten die beschoten zijn niet gewond te zijn. Hopelijk worden de daders snel aangehouden.
Citaat
Erg veel blauw aanwezig en aanrijdend, hoor ik vanuit A'dam.
Idd waar gaat het naar toe en als ze wat minder bezuinigen en zorgen voor nog meer Blauw op straat halen dergelijke crimi's zulke actie wel uit hoofd. Hoop ik... ::)


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Waar ik me een beetje aan stoor tijdens deze hapening is dat een wijkagent hier bijna afgebrand wordt.

Is het nu in niemand opgekomen dat de twitterberichten van haar misschien wel in opdracht waren van de politievoorlichter. Deze zal tijdens het incident platgebeld worden door alle media. Misschien heeft hij/zij zelf geen tijd om de twitterberichten te versturen en dit gedelegeerd. Om 23 uur loopt haar dienst misschien wel af en heeft daarna gewoon vakantie. Ik weet dat dit ook allemaal aannames zijn van mij, maar om nu allerlei andere zaken te roepen is speculatie en daar deden we hier toch niet aan?
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,952
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Waar ik me een beetje aan stoor tijdens deze hapening is dat een wijkagent hier bijna afgebrand wordt.

Is het nu in niemand opgekomen dat de twitterberichten van haar misschien wel in opdracht waren van de politievoorlichter. Deze zal tijdens het incident platgebeld worden door alle media. Misschien heeft hij/zij zelf geen tijd om de twitterberichten te versturen en dit gedelegeerd. Om 23 uur loopt haar dienst misschien wel af en heeft daarna gewoon vakantie. Ik weet dat dit ook allemaal aannames zijn van mij, maar om nu allerlei andere zaken te roepen is speculatie en daar deden we hier toch niet aan?
Voorlichting delegeert vrij weinig zaken (zo rond de 0,0%) als het gaat om informatieverspreiding bij dit soort incidenten.


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Voorlichting delegeert vrij weinig zaken (zo rond de 0,0%) als het gaat om informatieverspreiding bij dit soort incidenten.

Dat kan best zo zijn, Haageneesch. Maar wie zijn wij om hier op een forum dit te veroordelen?
We weten het niet hoe het in deze situatie gegaan is. Ik heb geen enkel ander twitterbericht gezien van de voorlichter, terwijl normaal gesproken dit wel het geval geweest zou zijn.
Haar berichten heeft in ieder geval wel meteen duidelijkheid gebracht en de eerste kou uit de lucht gehaald. Anders waren de speculaties nog groter geweest. (misschien niet hier op het forum maar wel in het land)
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
AT5 ‏@AT5

Extra nieuwsuitzending op AT5 om 11.00 uur in verband met de schietpartij in de Staatsliedenbuurt http://www.at5.nl/live


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Dode door schietpartijen Amsterdam

AMSTERDAM - In de Staatsliedenbuurt in Amsterdam is zaterdagavond op meerdere plaatsen geschoten.

Een man is gedood, een ander is zwaargewond gevonden in de Van Bossestraat. Ook twee motoragenten zijn beschoten. Dat maakte de politie bekend.

De agenten zijn beschoten op de Haarlemmerweg door de verdachten die op de vlucht waren na de schietpartijen in de stad. De verdachten zijn in westelijke richting gevlucht, de politie is naar hen op zoek.

Waar het lijk van de doodgeschoten man is gevonden, wil de woordvoerder van de politie niet zeggen. De gewonde man is vanuit de Van Bossestraat naar het ziekenhuis gebracht.

Vloeistof lekken

Volgens agente Andrea Prins lekken verschillende voertuigen vloeistof als gevolg van de beschietingen en liggen er op verschillende plekken hulzen. Er is geschoten met automatische wapens, meldde zij via Twitter.

Een getuige meldt aan de NOS dat een terreinwagen werd achtervolgd door een andere auto. De twee auto's botsten tegen elkaar en toen de passagiers van de terreinwagen uitstapten werd zeker één van hen beschoten door de achtervolgers.

In de buurt is een zwarte Range Rover aangetroffen met een Frans kenteken. De voorruit is doorzeefd met kogels.

Over de identiteit van de verdachten en de slachtoffers doet de politie voorlopig geen mededelingen.

Vorige week raakten twee mannen zwaargewond door een schietpartij in Amsterdam-Osdorp. De afgelopen maanden kwamen verschillende mensen om bij schietpartijen in de hoofdstad.


http://www.nu.nl/binnenland/2993215/dode-schietpartijen-amsterdam.html


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Dode door schietpartijen Amsterdam; ook motoragenten beschoten

AMSTERDAM In de Staatsliedenbuurt in Amsterdam is zaterdagavond rond 22.30 uur op meerdere plaatsen geschoten. Een iemand is gedood, een ander is zwaargewond gevonden in de Van Bossestraat.

Ook twee motoragenten zijn beschoten. Volgens een wijkagent zijn de motoragenten direct op de grond gaan liggen. Ze zijn niet gewond geraakt. Volgens de wijkagent werden ze onder vuur genomen met een automatisch vuurwapen vanuit een auto.

Agenten beschoten
De agenten zijn beschoten op de Haarlemmerweg door de verdachten die op de vlucht waren na de schietpartijen in de stad. De verdachten zijn in westelijke richting gevlucht. De gewonde man is vanuit de Van Bossestraat naar het ziekenhuis gebracht. De Haarlemmerweg richting Amsterdam is vanwege de schietpartij afgesloten.

Meerdere schutters
De politie zegt tegen de NOS dat er waarschijnlijk meerdere schutters waren. Volgens agente Andrea Prins lekken verschillende voertuigen vloeistof als gevolg van de beschietingen en liggen er op verschillende plekken hulzen. Er is geschoten met automatische wapens, meldde zij via Twitter.

Achtervolging
Een getuige vertelde aan De Telegraaf dat aan de schietpartijen een achtervolging voorafging tussen een Range Rover (Frans Kenteken) en een andere auto. De voertuigen zouden tegen elkaar zijn gebotst, waarna in de Tweede Keucheniusstraat een man met een bivakmuts zou zijn uitgestapt en het slachtoffer genadeloos met kogels heben doorzeefd, aldus De Telegraaf. De politie heeft de Range Rover naderhand leeg aangetroffen.

Ooggetuigen op Twitter
"Bizar. Kijk uit mijn raam, zie een schietende machinegun uit auto hangen en een jongen heel hard rennen. Schietpartij in Staatsliedenbuurt", zegt ooggetuige Charlotte Schilt op Twitter. In een andere tweet zegt ze: "Op hoek van de straat staat een zwaar beschoten auto met alle portieren open. Frans kenteken."

Foto's van de beschoten auto
Fotograaf Thomas Schlijper plaatste op Twitter een foto van "De doorzeefde Range Rover bij het Westerpark." De voorruit van de wagen is doorzeefd met kogels, zeker tien kogelgaten zijn er te zien. Ook aan de Bok Korverweg in Geuzenveld is een auto met kogelgaten gevonden. Het gaat volgens ooggetuigen om een auto met een Nederlands kenteken.

Politie: reden mogelijk drugs
De reden van de schietpartij in Amsterdam zaterdagavond waarbij een dode en een zwaargewonde vielen heeft mogelijk met drugs te maken. Dat zei een politiewoordvoerder. "Gezien het Frans kenteken van de gevonden auto denken wij daar al snel aan."

Op Twitter circuleert tevens een mogelijke foto van het dodelijke slachtoffer. De authenticiteit daarvan is niet bevestigd, meldt De Telegraaf. Over de identiteit van de verdachten en de slachtoffers doet de politie voorlopig geen mededelingen.

Meerdere schietpartijen
Vorige week raakten twee mannen zwaargewond door een schietpartij in Amsterdam-Osdorp. De afgelopen maanden kwamen verschillende mensen om bij schietpartijen in de hoofdstad.

http://www.rtvnh.nl/nieuws/94407/Dode%20door%20schietpartijen%20Amsterdam;%20ook%20motoragenten%20beschoten