Motoragenten beschoten met automatische wapens na liquidatie Bossestraat - Amsterdam 29-12-2012

Auteur Topic: Motoragenten beschoten met automatische wapens na liquidatie Bossestraat - Amsterdam 29-12-2012  (gelezen 106141 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Barn

  • Verpleegkundige
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 25
  • ALS / PALS / PHTLS
Als de politie meer vuurkracht krijgt door ze bijv. met AK-47's uit te rusten... dan zijn ze in het vervolg weerbaarder. Een Walter vs een automatische rifle. Onbegonnen strijd tenzij je ECHT goed kan schieten op afstand.
Natuurlijk zijn dit soort situaties (GELUKKIG) niet dagelijks maar het komt wel vaker voor. Het begint een beetje op Amerika te lijken. Maar goed, uitbreiding van het wapenarsenaal zal ook wel een prijsje met zich mee brengen.
Healing is a matter of time, but it is sometimes also a matter of opportunity.


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,427
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Joepie.

Oom agent met een schietijzer op de rug van 5 kilo laten rondlopen. Hilarisch. Of nog leuker: op zijn motorfiets.
Misschien is dit dan een betere optie.



Oom agent moet gewoon met een Walther over straat. Dit soort gasten moet je op een andere manier tegenhouden en dat gebeurt niet op straat maar bij onze wetgevers.


Professor in fictie

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 416
  • ^Samen sta je sterk^
Als de politie meer vuurkracht krijgt door ze bijv. met AK-47's uit te rusten... dan zijn ze in het vervolg weerbaarder. Een Walter vs een automatische rifle. Onbegonnen strijd tenzij je ECHT goed kan schieten op afstand.
Natuurlijk zijn dit soort situaties (GELUKKIG) niet dagelijks maar het komt wel vaker voor. Het begint een beetje op Amerika te lijken. Maar goed, uitbreiding van het wapenarsenaal zal ook wel een prijsje met zich mee brengen.

Ben je bekend met het begrip "geweldspiraal"?
Freude am Fahren


C337

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,363
Als de politie meer vuurkracht krijgt door ze bijv. met AK-47's uit te rusten... dan zijn ze in het vervolg weerbaarder. Een Walter vs een automatische rifle. Onbegonnen strijd tenzij je ECHT goed kan schieten op afstand.
Natuurlijk zijn dit soort situaties (GELUKKIG) niet dagelijks maar het komt wel vaker voor. Het begint een beetje op Amerika te lijken. Maar goed, uitbreiding van het wapenarsenaal zal ook wel een prijsje met zich mee brengen.
Actie -> reactie.
Dan is het bij de eerst volgende schietpartij (categorie brinks/liquidatie a'dam west) niet meer afschrikken van dienders maar afknallen omdat het hard tegen hard gaat.


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,586
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Even wat volgens mij alleen mij opgevallen is.
Door de politie wordt gesproken dat er 2 Amsterdammers zijn omgekomen.
Zij reden in een Range Rover met Frans kenteken.
In 1 van de filmpjes hier op het forum sprak een burger over een 3e man in de Range Rover.

Wat bij mij door me hoofd gaat is.
Zat er inderdaad een 3e man in de Range Rover ?
Wat doen 2 Amsterdammers van 21 jr en 28 jr in een Range Rover met Frans kenteken eventueel met die 3e man.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


Lt. Col. Me

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,568
  • Nederland moet door!
Als de politie meer vuurkracht krijgt door ze bijv. met AK-47's uit te rusten... dan zijn ze in het vervolg weerbaarder. Een Walter vs een automatische rifle. Onbegonnen strijd tenzij je ECHT goed kan schieten op afstand.
(...)
Zo werkt het natuurlijk niet. Een wapen is nog maar alleen het middel. Er moet ook getraind worden op de skills & drills voor het gebruik er van. Iemand een AK-47 (wat overigens een relatief onnauwkeurig wapen is) in handen drukken maakt niet dat hij ook weerbaarder is, laat staan dat hij dan wel opeens de achtervolging kan inzetten. Gevechtseenheden bij Defensie trainen bijna dagelijks met (semi-)automatische wapens en de eerste militair die onder een vuurcontact zonder nadenken doorloopt richting de vijand moet ik nog tegenkomen. Hoewel de drill bij Defensie wel degelijk ook bestaat uit het beantwoorden van het vuur is het vinden van dekking een essentieel onderdeel van de drill. Een goede vuurdekking is de enige bescherming die je misschien hebt. Met alleen een kogelwerend vest, een helm en een groter schietijzer ben je nog steeds erg dood als je goed geraakt wordt.
"Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts." -- Winston Churchill


Tom78

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 122
Joepie.

Oom agent met een schietijzer op de rug van 5 kilo laten rondlopen. Hilarisch. Of nog leuker: op zijn motorfiets.
Misschien is dit dan een betere optie.



Oom agent moet gewoon met een Walther over straat. Dit soort gasten moet je op een andere manier tegenhouden en dat gebeurt niet op straat maar bij onze wetgevers.

Alsof één van die gasten ook maar één enkele seconde aan de wet denkt... De wet doet hier helemaal niets tegen! En zal er nooit iets tegen kunnen doen.

Kijk om je heen, er worden grote hoeveelheden cocaïne gevonden in heel Europa. En die straatprijs is nogsteeds het zelfde. Het heeft gewoon geen zin. Die gasten lachen hier om, elke ton die ze vinden staat voor 10 ton die wel binnen komt!

Als ik morgen naar oost Europa ga met de auto en daar 2 AK's koop, wat overigens ook gewoon in Amsterdam kan. Dan is de kans dat ze mij tegen houden gering.....


INRI

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 640
Even wat volgens mij alleen mij opgevallen is.
Door de politie wordt gesproken dat er 2 Amsterdammers zijn omgekomen.
Zij reden in een Range Rover met Frans kenteken.
In 1 van de filmpjes hier op het forum sprak een burger over een 3e man in de Range Rover.
Knap zeg, Sherlock Holmes is de naam? Al gedacht aan een carriere bij de Reserche?

Kijk om je heen, er worden grote hoeveelheden cocaïne gevonden in heel Europa. En die straatprijs is nogsteeds het zelfde. Het heeft gewoon geen zin. Die gasten lachen hier om, elke ton die ze vinden staat voor 10 ton die wel binnen komt!

Als ik morgen naar oost Europa ga met de auto en daar 2 AK's koop, wat overigens ook gewoon in Amsterdam kan. Dan is de kans dat ze mij tegen houden gering.....
Ervaring met het kopen van cocaïne en machinegeweren...? Lekkere jongen  :-X


C337

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,363
Even wat volgens mij alleen mij opgevallen is.
Door de politie wordt gesproken dat er 2 Amsterdammers zijn omgekomen.
Zij reden in een Range Rover met Frans kenteken.
In 1 van de filmpjes hier op het forum sprak een burger over een 3e man in de Range Rover.
Quote:
"De politie wil om ‘tactische recherche redenen’ nog geen nadere informatie geven over een derde persoon uit de Range Rover, die de kogelregen zou hebben overleefd."
Bron: http://www.camilleri.nl/2012/12/slachtoffers-schietpartij-blijken-amsterdammers/


Wat bij mij door me hoofd gaat is.
Zat er inderdaad een 3e man in de Range Rover ?
Wat doen 2 Amsterdammers van 21 jr en 28 jr in een Range Rover met Frans kenteken eventueel met die 3e man.
Blijft gissen Enrico, wat ik wel eens hoor/zie in Amsterdam zijn mensen die op papier in Duitsland/Belgie staan ingeschreven om het later goedkoper naar Nederland te laten importeren. Maar dan heb ik het over luxe Mercedessen, BMW's etc. met een aardige BPM.


Tom78

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 122
Knap zeg, Sherlock Holmes is de naam? Al gedacht aan een carriere bij de Reserche?
Ervaring in de zware criminaliteit?

Nee, absoluut niet. Maar ik ben ook niet blind of naïef.
Jammer dat je meteen zo veroordelend bent... Voel je je aangevallen?