Politie identiteitsbewijs bij stage als monteur bij politie

Auteur Topic: Politie identiteitsbewijs bij stage als monteur bij politie  (gelezen 10597 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

elvin

  • brandweer
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 238
goedenavond,

Een vriend van mij loopt stage als monteur bij de politie, deze jongen heeft ook een politie ID gekregen.
nu loopt deze jongen er ook mee in zijn portomonee, is dit de bedoeling ivm misbruik?

groet elvin


Vrijwillige brandweer


Tomyboy

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 688
  • Geïnteresseerde / Fotograaf
    • Hessels Media
Reactie #1 Gepost op: 13 januari 2013, 20:43:46
Worden voertuigen van de politie niet bij VW-dealers onderhouden?
Student Technische Bedrijfskunde TU/e


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #2 Gepost op: 13 januari 2013, 20:59:13
goedenavond,

Een vriend van mij loopt stage als monteur bij de politie, deze jongen heeft ook een politie ID gekregen.
nu loopt deze jongen er ook mee in zijn portomonee, is dit de bedoeling ivm misbruik?


groet elvin
Het lijkt me stug dat deze jongen een politie id heeft, wat wel zou kunnen is dat hij een togangspas heeft. Dit is een pas voor toegang in de gebouwen. Bij mij in de regio zijn hiervoor 2 kleuren, geel en blauw met 2 verschillende toegang niveaus. Deze passen hebben geen betekenis en er staat (bij mij iig) geeneens politie op.
Hobby Bobby eenheid Den Haag


elvin

  • brandweer
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 238
Reactie #3 Gepost op: 13 januari 2013, 21:07:16
deze jongen heeft een blauw met gele pas, groot Politie er op met in de O het logo. Zijn naam en foto en het is geldig tot 2018
Vrijwillige brandweer


honderd

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,836
    • honderd
Reactie #4 Gepost op: 13 januari 2013, 21:59:14
Zover ik weet wordt dit gewoon bij de VW dealer gedaan.
Welke regio praten we hier over? En loopt hij ermee te pronken?
Bij welk bedrijf loopt hij stage? Is dit onderdeel van de politie, of gewoon een vakgarage?
Misschien gewoon tegen hem zeggen. Als hij die pas verliest dan heeft hij denk ik een groot probleem.
Mighty fine only gets you somewhere half the time.


elvin

  • brandweer
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 238
Reactie #5 Gepost op: 13 januari 2013, 22:04:22
Zover ik weet wordt dit gewoon bij de VW dealer gedaan.
Welke regio praten we hier over? En loopt hij ermee te pronken?
Bij welk bedrijf loopt hij stage? Is dit onderdeel van de politie, of gewoon een vakgarage?
Misschien gewoon tegen hem zeggen. Als hij die pas verliest dan heeft hij denk ik een groot probleem.

Amsterdam Amstelland staat op de pas, hij pronkt er niet mee, maar omdat we bijde agent willen worden heeft hij het verteld en laten zien. Bedrijf geen flauw idee. ik zag dezelfde pas in flikken Maastricht die eva van dongen (Angela schijf) liet zien toen ze zich legitimeerde
Vrijwillige brandweer


TDMdR

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 942
  • Sr. GGP AML|DI|THW
Reactie #6 Gepost op: 13 januari 2013, 22:08:14
Klinkt als een intern legitimatie bewijs van Amsterdam. En dat kan want Amsterdam heeft zijn eigen garage waar ook stage wordt gelopen. Het interne legitimatiebewijs is tevens een key-card. Er zijn wel meer collega's die hem in de portemonnee hebben, want je wilt hem niet kwijt raken.


Sesamzaadje

  • Operationeel Expert
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 739
  • Eenheid ZWB
Reactie #7 Gepost op: 13 januari 2013, 22:08:52
Amsterdam Amstelland staat op de pas, hij pronkt er niet mee, maar omdat we bijde agent willen worden heeft hij het verteld en laten zien. Bedrijf geen flauw idee. ik zag dezelfde pas in flikken Maastricht die eva van dongen (Angela schijf) liet zien toen ze zich legitimeerde

Want Flikken Maastricht is een afspiegeling van de realiteit 998765
De weg is niet de vraag waarheen, de weg is de vraag hoe.


INRI

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 640
Reactie #8 Gepost op: 13 januari 2013, 22:17:05
Want Flikken Maastricht is een afspiegeling van de realiteit 998765
Ik gok dat hij bedoelt dat het om zo'n soort pas gaat. In de zin van: Zo ziet die pas er uit....  998765


Q88

  • Motorrijder
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 96
Reactie #9 Gepost op: 14 januari 2013, 11:23:34
In sommige regio's worden de voertuigen onderhouden door de eigen garage binnen de eenheid.
In de eenheid Den Haag worden voertuigen of bij de eigen garage op het HB gebracht of een plaatselijke VW dealer waarmee een contract is afgesloten.
Wanneer een auto naar het HB moet of de dealer is mij onbekend. Gelukkig hebben we daar een carmanager voor :)

Volgens mij zijn er ook twee soorten politielegitimatiebewijzen. 1 voor personeel met opsporingsbevoegdheden (opsporingsambtenaren) en 1 voor administratief/technisch/ondersteunend personeel.
Ik kan helaas hiervan alleen geen specimen vinden op internet.

Het lijkt mij volkomen logisch dat deze jongen dit pasje bewaard op een plek zodat hij hem niet verliest.
Bij veel mensen is dit inderdaad een portemonnee en kan me niet voorstellen dat dit misbruik zou zijn.