Middelbrand (boerderij met kattenopvang) Beldam - Lucaswolde 16-01-2013

Auteur Topic: Middelbrand (boerderij met kattenopvang) Beldam - Lucaswolde 16-01-2013  (gelezen 12359 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Tijgernest

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,805
Reactie #10 Gepost op: 17 januari 2013, 07:57:17
Kattenpension tot de grond afgebrand (Video)

Lucaswolde - Het zogenaamde "Kattenbos" aan de Beldam bij Lucaswolde is woensdagavond tot de grond toe afgebrand. In de woonboerderij was een kattenpension gevestigd en woonde een vrouw alleen. De vrouw had storing in haar Cv-ketel op zolder en had juist een installateur gebeld om er naar te kijken. Opdat moment was het al te laat, want de hele vliering bleek al in brand te staan.

De blusgroepen van Grootegast, Marum en Zuidhorn kwamen ter plaatse om de brand te bestrijden. Bij aankomst van de brandweer sloegen de vlammen reeds uit het dak en was er geen houden meer aan. Ook was op de locatie geen voldoende bluswater voorhanden. Dit werd enkele honderden meters verderop weggepompt met dikke slang.

In de kattenopvang zitten 150 tot 200 katten. Voor zover bekend zijn alle dieren gered, mede dankzij dat de meeste katten in losstaande buitenverblijven zaten. Ook de bewoonster kon de woning tijdig verlaten. (enz)..........................

Video op http://www.112groningen.nl/Groningen/nieuws/20460/kattenpension-tot-de-grond-afgebrand-video.html
Interesse in wereldwijde OGS-incidenten? Volg @tijgernest op twitter


Catwoman

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 16
Reactie #11 Gepost op: 17 januari 2013, 08:47:31
Wat vreselijk ! Laten alle katten toch alsjeblieft gered zijn !


Dokterswacht

  • fotograaf/AED bediener
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 691
Reactie #12 Gepost op: 17 januari 2013, 12:35:40
Kattenpensions en -opvang in de ruime omgeving hebben opvangplekken voor de nu dakloze katten aangeboden.
Een goede vriendin van ons hier in het dorp zal in haar pension een 10tal katten opnemen voor zolang nodig.


Tijgernest

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,805
Reactie #13 Gepost op: 17 januari 2013, 20:26:38
Kattenpensions en -opvang in de ruime omgeving hebben opvangplekken voor de nu dakloze katten aangeboden.
Een goede vriendin van ons hier in het dorp zal in haar pension een 10tal katten opnemen voor zolang nodig.

Heb jij of iemand anders uit de buurt nadere info over de situatie ter plaatse?

Als de schuren nog heel zijn - - vooral die van de aidskatten - en de stroom het nog doet - zou ik verwachten dat een deel van de dieren in het Kattenbos zou kunnen blijven. Bovendien zijn de katten die in het bos wonen volgens mij niet allemaal te vangen, zodat er toch iemand toezicht zou moeten zouden.
Waar is Lenicka nu? Wat heeft ze nodig? Als ik niets hoor, ga ik zaterdag langs om te vragen wat ik zou kunnen doen.
Interesse in wereldwijde OGS-incidenten? Volg @tijgernest op twitter


Tijgernest

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,805
Reactie #14 Gepost op: 17 januari 2013, 20:28:33
Katten in Kattenbos in Lucaswolde overleven brand
DVHN | Gepubliceerd op 17 januari 2013, 08:21

LUCASWOLDE - In een bosperceel aan de Beldam in Lucaswolde is woensdagavond laat een vrijstaande woonboerderij volledig afgebrand. De bewoonster kon het pand tijdig verlaten. In het pand was de stichting Kattenbos gevestigd waar op dat moment rond de 150 tot 200 katten in buitenverblijven verbleven. Volgens de brandweer hebben alle dieren het incident overleefd. (............). Kattenbos is een opvangplaats voor katten die ongeneeslijk ziek zijn en/of in dierenasielen niet welkom zijn.
http://www.dvhn.nl/nieuws/groningen/article9723621.ece/Katten-in-Kattenbos-in-Lucaswolde-overleven-brand
Interesse in wereldwijde OGS-incidenten? Volg @tijgernest op twitter


Catwoman

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 16
Reactie #15 Gepost op: 17 januari 2013, 20:35:55
Moet er niet iets van een caravan of zo geregeld worden als een soort basis waarvanuit de katten verzorgd kunnen worden ?
Staat het verhaal al ergens op Facebook ? Dan kan ik het delen.


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #16 Gepost op: 17 januari 2013, 23:39:10
Kattenpension Lucaswolde afgebrand - RTV Noord

Kattenpension Lucaswolde afgebrand - RTV Noord
rtvnoord·    
Gepubliceerd op 17 jan 2013
Citaat
Een vrijstaande woonboerderij in Lucaswolde is woensdagavond helemaal afgebrand.

Kijk hier voor meer informatie: http://www.rtvnoord.nl/?p=117117



Kattenopvang Lucaswolde gedupeerd door brand - RTV Noord

Kattenopvang Lucaswolde gedupeerd door brand - RTV Noord
rtvnoord·        
Gepubliceerd op 17 jan 2013
Citaat
Lenicka Roozendaal, eigenaar van kattenopvang Kattenbos bij Lucaswolde, zit in zak en as. Gisteravond werd een groot deel van het complex door brand verwoest. In de opvang worden 150 zieke en moeilijk plaatsbare poezen verzorgd. Door de brand raakte Roozendaal alles kwijt en ze vraagt zich af hoe het nu verder moet. Een reportage van Jan Been.

Bezoek ook onze website: http://www.rtvnoord.nl/
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #17 Gepost op: 17 januari 2013, 23:48:05
Even een korte opsomming van wat er nodig is:

Water (flessen), Gas (flessen), Electra (aggregaten).
Dekens, kleding (voor haarzelf).
Kattenvoer.

Wat ik er nog even bij bedenk:
Een mobiele telefoon, computer (laptop), printer, noodwoning (caravan of containerwoning)
Een bed, toilet (dixie).


En geld. (donaties)
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


Tijgernest

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,805
Reactie #18 Gepost op: 18 januari 2013, 00:03:01
Ik hoop er zaterdag heen te gaan en van Lenicka te horen hoe we kunnen helpen.
Eerst wilde ik alvast dieetvoer en medicijnen meenemen, want dat stond binnen, maar ik weet niet of ze dat nu wel ergens goed kan opslaan. Geld is daarom momenteel het meest praktisch, dan kan ze zelf huren of kopen wat ze nodig heeft.
Een aggregaat is volgens mij dan het meest dringend, anders kunnen de schuren van de zieke katten niet worden verwarmd - en beriest het water dat ze krijgt.
Wordt vervolgd!
Interesse in wereldwijde OGS-incidenten? Volg @tijgernest op twitter


Tijgernest

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,805
Reactie #19 Gepost op: 18 januari 2013, 00:05:14
Moet er niet iets van een caravan of zo geregeld worden als een soort basis waarvanuit de katten verzorgd kunnen worden ?
Staat het verhaal al ergens op Facebook ? Dan kan ik het delen.

Achterop het terrein staat een oude caravan, maar volgens mij is dat met deze temperaturen niet te harden.
Voorop het terrein staat een bouwkeet met goede verwarming: de quarantaineruimte. Daar heb ik ook wel eens op de grond geslapen, bedanst door een stel kittens. Maar als er geen stroom is, is het daar nu ook stervenskoud.
Interesse in wereldwijde OGS-incidenten? Volg @tijgernest op twitter