Futurischische snelweg vanaf medio 2013 in Brabant???

Auteur Topic: Futurischische snelweg vanaf medio 2013 in Brabant???  (gelezen 3371 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Mattijs

  • Verkeersregelaar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 985
Gepost op: 3 februari 2013, 18:24:34
Ik kwam onderstaand filmpje tegen op internet en vroeg me af hoe serieus bepaalde ideeën zijn en wat de meningen zijn.

http://www.wimp.com/futuristichighways/

Een snelweg die zelf aangeeft dat er kans op gladheid is bijvoorbeeld, zou zomaar handig kunnen zijn in deze maanden van het jaar.


basis EHBO / BHV AED/reanimatie/BOA OV


Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,952
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #1 Gepost op: 3 februari 2013, 18:27:11
Ik kwam onderstaand filmpje tegen op internet en vroeg me af hoe serieus bepaalde ideeën zijn en wat de meningen zijn.

http://www.wimp.com/futuristichighways/

Een snelweg die zelf aangeeft dat er kans op gladheid is bijvoorbeeld, zou zomaar handig kunnen zijn in deze maanden van het jaar.
"(...) starting mid 2013" - vanaf medio 2013 gaan ze er pas mee beginnen om het eventueel uit te rollen.


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #2 Gepost op: 3 februari 2013, 18:53:59
Hier zijn ze al redelijk ver mee. Die kleurcodering heb ik ook al gezien bij een parkeerdek waarbij aangegeven werd dat het dek mogelijk glad was. Had laatst gelezen (kan het alleen niet meer terug vinden) dat er in amerika plannen zijn om de I-10 te overkappen met een zonnendak welke de verlichting oplaad en ook een speciaal inductielaan voor de electrische auto's.

Het probleem is vaak helaas dat er eerst op een afgelosten terrein moet worden getest, dan mag het pas op een klein stukje openbare weg getest worden voordat het daadwerkelijk mag worden aangelegd.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


Nick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,458
Reactie #3 Gepost op: 4 februari 2013, 14:15:23
Ik zie diverse zaken terugkomen die men ook in de nieuwe N329 (Weg van de Toekomst) te Oss wil implementeren. Door bezuinigingen is het ambitieniveau echter wel naar beneden bijgesteld. Deze weg moet in de loop van dit jaar geloof ik helemaal klaar zijn na jaren van werkzaamheden.

Zie www.n329wegvandetoekomst.nl voor meer info. Site is overigens niet erg overzichtelijk.
Senior GGP / Oost-Brabant