GRIP 4 Hulpverlening rondom troonswisseling - Amsterdam 30-04-2013

Auteur Topic: GRIP 4 Hulpverlening rondom troonswisseling - Amsterdam 30-04-2013  (gelezen 74346 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

ralpje

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 396
Reactie #200 Gepost op: 30 april 2013, 21:20:42
Volgens mij was er één oranje toestel, maar waren de chemtrails (;)) rood, wit en blauw :)


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #201 Gepost op: 30 april 2013, 21:22:23
Niemand denkt er misschien aan, maar ik wil bij deze al die duizenden hulpverleners bedanken die vandaag klaar stonden om iedere Nederlander deze fantastische dag te laten beleven.
Een dag die zonder weerga goed georganiseerd was, met slechts een paar kleine incidentjes.

Helemaal top!!!

 O0 O0 O0
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


Gast

  • Gast
Reactie #202 Gepost op: 30 april 2013, 21:23:12
Volgens mij was er één oranje toestel, maar waren de chemtrails (;)) rood, wit en blauw :)

Klopt, de J-015 is onze Demo F16 (zie foto op vorige pagina) die inderdaad als middelste van de drie F-16's met rook-trekkende Sidewinders vloog.


C337

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,363
Reactie #203 Gepost op: 30 april 2013, 21:25:05
AWACS bewaakten luchtruim boven Amsterdam

Twee AWACS-radarvliegtuigen hebben dinsdag het luchtruim boven Amsterdam bewaakt.

De vliegtuigen stegen dinsdagochtend op van de Duitse NAVO-basis Geilenkirchen vlak over de grens bij Schinveld (Limburg). De bewaking duurt nog tot dinsdagavond laat. Dat maakte de NAVO dinsdagavond bekend.

De AWACS bewaakten het luchtruim samen met de Koninklijke Luchtmacht. De vliegtuigen werden ingezet om eventuele dreigingen vanuit de lucht tegen te gaan, aldus de NAVO-basis. De twee AWACS-toestellen werden tijdens hun missie in de lucht bijgetankt door speciale tankvliegtuigen.

AWACS controleerde onder meer of vliegtuigen afweken van het geplande vluchtschema. In dat geval zou onderschepping door F-16's volgen.

Bron: http://www.at5.nl/artikelen/102032/awacs-bewaakten-luchtruim-boven-amsterdam


GLZ

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 949
Reactie #204 Gepost op: 30 april 2013, 21:26:14
De luchtmacht staat klaar voor een bijzondere groet.

(gezien via tweet van de luchtmacht)
Klopt, ze hebben net even over Gelderland gevlogen met zijn vieren, doen nu wss stukje limboland en/of dan Brabant denk ik (ter aanvulling op de fly-past die ze net met z'n tienen deden)


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #205 Gepost op: 30 april 2013, 21:28:22
Heren en dames,

Kunnen we het even gezellig houden. Het ging zo goed vandaag. Alle verder offtopic berichten zullen we direct verwijderen.

Het is niet nodig als een lid iets niet helemaal goed leest/begrijpt om hem dan met z'n alle, althans een paar, direct af te zeiken. Excuse my language als moderator.

MvG dielangemotormuis
moderator


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Reactie #206 Gepost op: 30 april 2013, 21:40:28
De beveiliging krijgt zojuist een hartverzakking gezien deze, ogenschijnlijk, spontane actie van de koning bij het optreden van het Concertgebouworkest met Armin van Buuren..

Ogenschijnlijk inderdaad.De Havendienst 1 lag daar al geruime tijd klaar om te dienen als tijdelijke aanlegplaats. Zelfs extra marinemannen aan boord om te helpen bij het overstappen ,dus ergens was het wel bekend dat zoiets zou gaan gebeuren.


ralpje

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 396
Reactie #207 Gepost op: 30 april 2013, 21:42:24
Klopt, de J-015 is onze Demo F16 (zie foto op vorige pagina) die inderdaad als middelste van de drie F-16's met rook-trekkende Sidewinders vloog.

Hoor net dat de twee boven het museumplein (vanaf Volkel) niet gevolgen zouden hebben ivm problemen bij de take-off. Zouden alleen de 10 boven 't IJ geweest zijn, dus.


Steven78

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 757
  • Terug in de medische research
Reactie #208 Gepost op: 30 april 2013, 21:55:44
Zag vandaag iets bijzonders. Ik was in Nederhorst bij de schoonouders toen er plots een politie heli opdook die met veel kabaal laagvliegend een scherpe bocht maakte. Vervolgens zag ik boven de huizen een zeer laagvliegend sportvliegtuigje verschijnen, waar de heli achteraan ging. Misschien heb ik het helemaal mis, maar het leek zowaar of de heli hem achtervolgde, temeer omdat het vliegtuigje opeens een scherpe bocht nam en de heli hem bleef volgen in zijn bewegingen. Uiteraard verdwenen ze alweer snel uit zicht, dus meer weet ik niet. Kon geen bordje 'stop, politie' zien branden, echter...  0098


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #209 Gepost op: 30 april 2013, 22:03:57
Heren en dames,

Kunnen we het even gezellig houden. Het ging zo goed vandaag. Alle verder offtopic berichten zullen we direct verwijderen.

Het is niet nodig als een lid iets niet helemaal goed leest/begrijpt om hem dan met z'n alle, althans een paar, direct af te zeiken. Excuse my language als moderator.

MvG dielangemotormuis
moderator


Heren en dames,

Na heroverweging heb ik toch de offtopic berichten rond de vraag/opmerking van FF4266 verwijderd. Deze berichten raakten kant noch wal en derhalve overbodig in dit topic.

dielangemotormuis
moderator