Kledingvoorschriften voor de politie

Auteur Topic: Kledingvoorschriften voor de politie  (gelezen 16177 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

TDMdR

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 942
  • Sr. GGP AML|DI|THW
Gepost op: 7 februari 2013, 23:13:12
Defensie helpt politie in Vlissingen tijdens oefening Wake Up in Zeeland

Defensie helpt politie in Vlissingen tijdens oefening Wake Up in Zeeland
defensie·        
Gepubliceerd op 7 feb 2013

Waar ik me dan weer aan erger is dat er een hoofdinspecteur in zijn korte mouwen zit. Je kan het er mee eens zijn of niet, maar volgens het kledingvoorschrift is het nu lange mouwen tijd. En zeker als leidinggevende hoor je het goede voorbeeld te geven.




hoefhaan

  • IC VPK, Ambulance VPK
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 818
  • maak ze beter!
Reactie #1 Gepost op: 9 februari 2013, 19:39:19
Zeker met je eens dat het goede voorbeeld moet worden gegeven, maar .... WTF!?!?!
Hebben jullie serieus een kledingreglement wat voorschrijft dat je in de winter lange mouwen moet dragen?
Heeft iemand zich zitten vervelen tijdens het maken van die voorschriften?

Ben blij dat mijn werkgever zo'n regel niet geeft aangezien ik zomer en winter in korte mouwen loop...
Wat is het nut van die regel?
Trained to save your ass, not to kiss it! :-)  Uitspraken hier doe ik uit persoonlijke titel en niet namens mijn werkgever.


Lt. Col. Me

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,568
  • Nederland moet door!
Reactie #2 Gepost op: 9 februari 2013, 20:46:16
Eenheid van tenue.








Hoe vreemd en onzinnig soms ook.  >:D
"Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts." -- Winston Churchill


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #3 Gepost op: 11 februari 2013, 12:17:34
Waar ik me dan weer aan erger is dat er een hoofdinspecteur in zijn korte mouwen zit. Je kan het er mee eens zijn of niet, maar volgens het kledingvoorschrift is het nu lange mouwen tijd. En zeker als leidinggevende hoor je het goede voorbeeld te geven.

Het is al vaker gebleken dat ze het in Zeeland niet zo strak nemen met de regeltjes omtrent het landelijk geldende kledingprotocol  :-X
Of gelden die regels alleen voor (hoofd-)agenten?  :-X

Zeker met je eens dat het goede voorbeeld moet worden gegeven, maar .... WTF!?!?!
Hebben jullie serieus een kledingreglement wat voorschrijft dat je in de winter lange mouwen moet dragen?

Ja. Zoals bij veel uniformen in Nederland zit daar een draag-instructie (kledingprotocol) bij. Een van de voorschriften is vanaf 1 april tot 1 oktober korte mouw (lang mag) en van 1 oktober tot 1 april lange mouw (kort mag niet). Doel is een eenduidige uitstraling.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


EvEs

  • HAP (ZHP RT)
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 598
Reactie #4 Gepost op: 11 februari 2013, 12:46:55
8)


hoefhaan

  • IC VPK, Ambulance VPK
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 818
  • maak ze beter!
Reactie #5 Gepost op: 11 februari 2013, 18:40:28
Kijk, en dat is nou echt waar ik stijl achterover van sla: Eenheid bereiken door allemaal een lange of allemaal een korte mouw.

In mijn ogen pure bureaucratie waar je niets aan hebt. De eenheid bereik je volgens mij al voldoende door een kleur en een logo. We willen in Nederland veel te veel vast leggen in regeltjes.,

Sorry, beetje off-topic...
Trained to save your ass, not to kiss it! :-)  Uitspraken hier doe ik uit persoonlijke titel en niet namens mijn werkgever.


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #6 Gepost op: 11 februari 2013, 22:39:52
Waar ik me dan weer aan erger is dat er een hoofdinspecteur in zijn korte mouwen zit. Je kan het er mee eens zijn of niet, maar volgens het kledingvoorschrift is het nu lange mouwen tijd. En zeker als leidinggevende hoor je het goede voorbeeld te geven.

Zeker! Dacht er ook gelijk aan!

Kijk, en dat is nou echt waar ik stijl achterover van sla: Eenheid bereiken door allemaal een lange of allemaal een korte mouw.

In mijn ogen pure bureaucratie waar je niets aan hebt. De eenheid bereik je volgens mij al voldoende door een kleur en een logo.

Dat is het probleem van de NL politie, er zijn teveel verschillende tenues, kleding en logo's. Ik vind het er niet meer uitzien, collega's zitten als een regenboog in de auto. Sommige met overhemd, truien, bike-pakken, halve ME tenues, vesten/jassen van bijzondere afdelingen in de noodhulp en dat allemaal in verschillende kleuren met verschillende teksten en verschillende vormen.
Het lijkt ook mode te worden om de windstopper van verkeer te dragen (heb em al in 3 kleuren en met 5 teksten gezien!) of gewoon de standaard regenjas/trainingspak... leuk! Sponsored by Nike!  :-\

Eenheid van tenue is bij ons (te)ver te zoeken, maar nu ga ik idd offtopic...
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


hoefhaan

  • IC VPK, Ambulance VPK
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 818
  • maak ze beter!
Reactie #7 Gepost op: 12 februari 2013, 14:15:26
Inmiddels is het on-topic, gezien het feit dat dit een afsplitsing is geworden. Dus ga los!  >:D

Maar als er inderdaad zoveel verschil zit in de uniformen, waarom wordt er dan zo'n punt gemaakt van alleen lange of korte mouwen?? Is het dan niet beter om de aandacht te richten op het feitelijke probleem?
Trained to save your ass, not to kiss it! :-)  Uitspraken hier doe ik uit persoonlijke titel en niet namens mijn werkgever.


jeffrey010

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 604
Reactie #8 Gepost op: 12 februari 2013, 14:27:22
Dus als het in maart zonnig weer en 30 graden is ben je verplicht om lange mouwen te dragen ?
Met Vriendelijke Groet.....


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #9 Gepost op: 12 februari 2013, 14:45:04
Dus als het in maart zonnig weer en 30 graden is ben je verplicht om lange mouwen te dragen ?
officieel volgens mij wel, maar  bij hogere temperaturen wordt er altijd wel een uitzondering gemaakt.  20+ is bij ons gewoon korte mouw.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.