Infrarood-flitser primeur op Rotterdamse ambulance's

Auteur Topic: Infrarood-flitser primeur op Rotterdamse ambulance's  (gelezen 5865 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

RS6

  • HAP - AA
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 989
  • Audi - Vorsprung durch Technik
Gepost op: 21 februari 2013, 17:31:08
Wagenpark Veiligheidsregio flink uitgebreid

Wagenpark Veiligheidsregio flink uitgebreid
rtvrijnmond·        
Gepubliceerd op 20 feb 2013
Het wagenpark van de Veiligheidsregio is flink uitgebreid en vernieuwd. Vooral bij grote rampen en evenementen kunnen de hulpdiensten dan beter samenwerken.



Dienst: Ambulancezorg Rotterdam-Rijnmond/ Veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond
Post: ?
Roepnummer(s): 17-101 & 17-102
Soort voertuig: Ambulance
Merk & type: MB Sprinter 519CDI C. Miesen GmbH
Kenteken(s): 34-ZRG-5 & 87-ZRG-3
Bijzonderheden: Front-intersection flitsers, alle verlichting zit in de LED-units op de hoeken van de opbouw, Infrarood-flitser

Wat moet ik me daar bij voorstellen? ;)

Ik zal voortaan eerst het filmpje even bekijken...  e050




Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #1 Gepost op: 21 februari 2013, 20:13:18
Wat moet ik me daar bij voorstellen? ;)

Ik zal voortaan eerst het filmpje even bekijken...  e050

Het is een primeur, maar ik vermoedt dat we dit (vrij) snel ook op politievoertuigen gaan terugzien !
Voertuigen in Engeland hadden enkele jaren geleden al een flitslamp plat boven op de lichtbalk gemonteerd zitten, zodat de heli ze beter kon zien.

Andersom heb ik ook al eens een voorbeeld gezien, een Amerikaanse politieheli met een infrarood laserpointer. De verdachte lag ergens verscholen, de heli had hem ''gepoint'' en bleef met zijn zoeklicht de andere kant op schijnen. De verdachte bleef liggen, collega's op de grond hadden hem snel te pakken.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Gast

  • Gast
Reactie #2 Gepost op: 22 februari 2013, 09:49:44
Voertuigen in Engeland hadden enkele jaren geleden al een flitslamp plat boven op de lichtbalk gemonteerd zitten, zodat de heli ze beter kon zien.

Steadyburn halogeen in dit geval.


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,586
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #3 Gepost op: 22 februari 2013, 10:12:40
Nieuwe Ambulances bij de Ambulancezorg Rotterdam-Rijnmond
Gepubliceerd op 22 feb 2013 veiligheidsregiorr

Op 20 februari werd naast de nieuwe Commando Units ook de nieuwe Ambulance gepresenteerd. Burgmeester Bruinsma werd ingezet als trotse ambulancechauffeur om het splinternieuwe voertuig te overhandigen aan directeur Ambulancezorg, Rein van Duijvenbode.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


sylvester1986

  • Gast
Reactie #4 Gepost op: 22 februari 2013, 17:05:51
Infrarood flitser, is dat het dingetje boven het roepnummer?


sylvester1986

  • Gast
Reactie #5 Gepost op: 22 februari 2013, 17:19:59
Een Duitse lichtbalk met infrarood draaier.
Hebben ze nu LED's om oude draaiers heen gemaakt? (0:18)

User: kaihortmann
30.01.2011 Polizei LED-Blaulicht
Citaat van: youtube
Ich stimme @GinTonic2606 zu, das sind Infrarot-Drehspiegellichter. Diese wurden eingebaut, damit die Einsatzfahrzeuge aus einem Hubschrauber geortet werden können, da die LED nicht nach oben Strahlen, bzw. aufgrund der Lichtbeschaffenheit nicht aus größerer Höhe erkannt werden können.


EvEs

  • HAP (ZHP RT)
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 598
Reactie #6 Gepost op: 23 februari 2013, 04:53:46
Ik ben benieuwd hoe lang het duurt voordat de hobbyisten doorhebben op welke golflengte en frequentie het spul werkt..
Dan krijgen we van die amerikaanse Opticom verhalen..

Zouden we dan de "radardetectorenandereverkeersbeinvloedendesystemen-detector" in de politieauto krijgen?


Shire

  • Verkeersleider / OvD-OV in Rotjeknor.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 828
  • Back to the sixties.
Reactie #7 Gepost op: 23 februari 2013, 09:30:57
Ik heb het idee dat de werking en plaatsing van de infraroodstraler niet duidelijk zijn in dit topic.
Ik heb begrepen dat het een boven op het dak apart gemonteerde infra-roodlamp is die, na inschakeling, een constante recht omhoog stralend infra-rood licht uitstraald en op die manier door een infra-roodcamera onder een heli opgemerkt kan worden.
Hij zit dus niet op de hoeken gemonteerd en flitst niet.
De hele dag met metro-treinen spelen en nog betaald krijgen ook ! Soms buiten spelen als OvD-OV


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #8 Gepost op: 23 februari 2013, 09:52:57
Klopt het dat over iets meer dan een maand alle voertuigen van de hulpdiensten voorzien moeten zijn van dit licht?
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #9 Gepost op: 23 februari 2013, 14:29:21
Klopt het dat over iets meer dan een maand alle voertuigen van de hulpdiensten voorzien moeten zijn van dit licht?

Uhm? Wat is de bron / achterliggende gedachte van je vraag ?
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !