Middelbrand (pergola) Kloppenburgstraat - Emmeloord 24-03-2013

Auteur Topic: Middelbrand (pergola) Kloppenburgstraat - Emmeloord 24-03-2013  (gelezen 34467 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #60 Gepost op: 27 maart 2013, 21:10:02
Het ergste van dit geheel vindt ik nog dat er jongens die brandweermannen in de dop zijn/waren waarschijnlijk nooit meer in het korps Emmeloord terecht kunnen.
Ik dacht altijd dat je blij moest wezen met nieuwe geïnteresseerde jongens/meiden die het leven als brandweerman/vrouw kiezen.

Als de jongens die het filmpje gemaakt hebben van te voren geweten zouden hebben dat dit het gevolg zou zijn dan hadden ze waarschijnlijk het filmpje nooit gemaakt. Ze gingen naar een brand, filmde wat er gebeurde en zullen zichzelf doodgeschrokken zijn wat de gevolgen zijn geworden. Door fouten van echte brandweermensen worden zij aan de schandpaal genageld terwijl het korps eigenlijk eens naar zichzelf zou moeten kijken.



Aldus geschreven, er vanuit gaande dat het filmen de reden was voor ontslag.


EDIT: Bericht aangepast (genuanceerder) door voorgaande berichten.
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


hc-dragon

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 18
Reactie #61 Gepost op: 27 maart 2013, 21:18:02
Ik vraag me af of degene . Die het veroorzaakt hebt ook ontslagen is . Is wel triest voor worden dit


mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
Reactie #62 Gepost op: 27 maart 2013, 21:21:51
Goed, beiden betrokken exjeugdbrandweer leden volgen dit topic. Beiden willen op dit moment niet reageren omdat de wonden nog te vers zijn. Maar ze lezen in ieder geval alles mee.


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #63 Gepost op: 27 maart 2013, 21:24:53
Hoe bedoel je neutraal te zijn als media zijnde ???

Dus de media mag niet meer kritisch zijn? Laten we blij zijn dat we niet in Noord-Korea wonen zeg...


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #64 Gepost op: 27 maart 2013, 21:25:29
Dan wil ik bij deze (en ik denk dat ik voor iedereen die dit topic volgt spreek), de jongens heel veel sterkte wensen.
Misschien komt het allemaal nog goed, daar hoop ik in ieder geval wel op.
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


Bjorndh

  • Informatiemanagement Rode Kruis
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 918
Reactie #65 Gepost op: 27 maart 2013, 21:27:06
Ik ga met skippys verhaal mee.
Ik heb in zelfde situatie gezeten.
Heren sterkte en suc6.
Freelance persfotograaf, Informatiemanagement Rode Kruis


hc-dragon

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 18
Reactie #66 Gepost op: 27 maart 2013, 21:29:00
Volledig met skippy eens


Pino112

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,581
Reactie #67 Gepost op: 27 maart 2013, 21:29:57
Vraag ik me af waarom ze beiden 'ontslagen' zijn, één iemand heeft toch maar het filmpje geüpload?
Of zal het een soort druppel die de emmer deed overlopen zijn, aangezien ik dingen lees over waarschuwingen, reglement, 'eigen schuld'-tweets enzo.


lpp-nieuws

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 56
Reactie #68 Gepost op: 27 maart 2013, 21:32:37
Dus de media mag niet meer kritisch zijn? Laten we blij zijn dat we niet in Noord-Korea wonen zeg...

 Dit heeft niks met kritisch te maken, alleen sensatie belust even de grote jongen uit hangen op twitter, als je een discussie voert op een forum moet het het daar houden niet uitwijken waar men niet op in kan grijpen of antwoord zelf kunnen geven.


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #69 Gepost op: 27 maart 2013, 21:38:03
Dit heeft niks met kritisch te maken, alleen sensatie belust even de grote jongen uit hangen op twitter, als je een discussie voert op een forum moet het het daar houden niet uitwijken waar men niet op in kan grijpen of antwoord zelf kunnen geven.

Sorry, maar volgens mij heeft de (jeugd)brandweer zelf een tweet de lucht ingeslingerd, hetgeen een grote basis voor deze hele discussie is geweest. Men kan dus prima reageren, er wordt meer meegelezen dan je denkt. En gezien de lading van dit onderwerp gaat er ook nog wel gereageerd worden hoor. Dus als jij iets tegen die twitteraar persoonlijk hebt "grote jongen", wees dan zelf een "grote kerel" en vecht dit niet op het forum uit.