HOGE neemt alweer nieuw materiaal in gebruik

Auteur Topic: HOGE neemt alweer nieuw materiaal in gebruik  (gelezen 92708 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #130 Gepost op: 26 augustus 2005, 03:34:02
Yep...was inderdaad een puinhoop!  :D ;D al die bootjes krioelend door elkaar!...

wat betreft de hulpverlening zat het (in ieder geval op Velsens gebied) wel snor. Heb de draaiboeken gelezen en deze staken goed in elkaar.
Wat betreft andere rescue, hoge, lage, kleine en grote reddingsboten....tussen die honderden andere maakt dat op zo'n dag helemaal niets uit!...

Er is nergens een verbod om ergens te varen, maar ga je niet opdringen en ergens aanmelden. Vaar je op een evenement en er gebeurt wat, dan moet je net als elke andere boot iets doen: dat noemen we omstander hulp!


Ik zie dat anders. Wat jij opdringen noemt valt bij ons onder de organisatie de mogelijkheid geven op een nette manier om eventueel van je diensten gebruik te maken. Als dan ook op een nette maniet gezegd wordt dat daar geen prijs op gesteld wordt is er niets aan de hand. Als er dan bij gezegd wordt, wij kunnen op zo'n korte termijn niet inschatten wat jullie trainings niveau is, nog steeds geen probleem. Het wordt pas vreemd als er gedreigd wordt met politie ingrijpen als je je vertoont in een reddingsboot "ik zal dat RESCUE maar afplakken, want je bent aan de beurt!".

Als dat Erney, iets is waar jij je helemaal in kan vinden ook geen probleem.

De "omstanders" steken geen poot uit, hebben het veel te druk met zichzelf en hun bootje.
Met zo'n evenement -als ik toch meevaar- weet ik graag wat ik moet doen cq niet moet doen bij een incident zodat ik de keten niet verstoor. Wij zijn tot meer instaat als de gemiddelde omstander.

Logisch als tegen je gezegd wordt, "wij zijn geschrokken van het niveau van de meevarende reddingsbootjes, brigades varen onprofessioneel zo maar mee zonder te weten waar het over gaat" dat het je dan opvalt als de "officiele" reddingsboten  er zo bij varen, ik zie dan nog wel wat verbeterpuntjes:

 








Ook wij hebben die fout wel eens gemaakt en toen daar wat van gezegd werd was dat terecht en dan moet je niet zeuren en met het vingertje gaan wijzen, maar gewoon toegeven dat je fout zat. Een reddingsboot moet toch het goede voorbeeld geven?Vooral als je zo hoog van de toren blaast. Wie hoog vliegt, zal diep vallen. En ik vind het forum een goede plek om je bij tijd en wijle op je borst te slaan. Maar er moet ook gezegd kunnen worden als er iets nog beter kan.

Wedden dat -zoals ieder jaar- alle reddingsbootbemensingen bij de triatlon van Almere in het zwemvest gehuld zijn? De kopstukken van de Almeerse reddingsbrigade zijn niet bepaald "de vrienden van HOGE" maar zoals je al begrijpt heeft dat er niets mee te maken.
 
Henk 


Vincent

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 50
    • Reddingshop.nl
Reactie #131 Gepost op: 26 augustus 2005, 10:00:42
Ik hoef hier niets meer aan toe te voegen.

Ik heb het metname over Sail op Amsterdams gebied.

Maar ook bij de Sail in zag ik dat er niet altijd een vest gedragen werd.


muistroom

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 955
Reactie #132 Gepost op: 26 augustus 2005, 10:49:40
Ik zie dat anders. Wat jij opdringen noemt valt bij ons onder de organisatie de mogelijkheid geven op een nette manier om eventueel van je diensten gebruik te maken. Als dan ook op een nette maniet gezegd wordt dat daar geen prijs op gesteld wordt is er niets aan de hand. Als er dan bij gezegd wordt, wij kunnen op zo'n korte termijn niet inschatten wat jullie trainings niveau is, nog steeds geen probleem. Het wordt pas vreemd als er gedreigd wordt met politie ingrijpen als je je vertoont in een reddingsboot "ik zal dat RESCUE maar afplakken, want je bent aan de beurt!".

Als dat Erney, iets is waar jij je helemaal in kan vinden ook geen probleem.

De "omstanders" steken geen poot uit, hebben het veel te druk met zichzelf en hun bootje.
Met zo'n evenement -als ik toch meevaar- weet ik graag wat ik moet doen cq niet moet doen bij een incident zodat ik de keten niet verstoor. Wij zijn tot meer instaat als de gemiddelde omstander.

Logisch als tegen je gezegd wordt, "wij zijn geschrokken van het niveau van de meevarende reddingsbootjes, brigades varen onprofessioneel zo maar mee zonder te weten waar het over gaat" dat het je dan opvalt als de "officiele" reddingsboten  er zo bij varen, ik zie dan nog wel wat verbeterpuntjes:

 








Ook wij hebben die fout wel eens gemaakt en toen daar wat van gezegd werd was dat terecht en dan moet je niet zeuren en met het vingertje gaan wijzen, maar gewoon toegeven dat je fout zat. Een reddingsboot moet toch het goede voorbeeld geven?Vooral als je zo hoog van de toren blaast. Wie hoog vliegt, zal diep vallen. En ik vind het forum een goede plek om je bij tijd en wijle op je borst te slaan. Maar er moet ook gezegd kunnen worden als er iets nog beter kan.

Wedden dat -zoals ieder jaar- alle reddingsbootbemensingen bij de triatlon van Almere in het zwemvest gehuld zijn? De kopstukken van de Almeerse reddingsbrigade zijn niet bepaald "de vrienden van HOGE" maar zoals je al begrijpt heeft dat er niets mee te maken.
 
Henk 

Henk,

Je blijft ook gewoon maar doorgaan he


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #133 Gepost op: 26 augustus 2005, 11:15:05
Henk,

Je blijft ook gewoon maar doorgaan he

En daar doe jij ook aan mee muistroom, je plaats die foto's gewoon ook nog een keer! ;D

Tja, als iemand zegt dat ik me "opdring" als ik even aan de organisatie wil melden dat we met SAIL mee varen, dan staat er zo'n mooi knopje met "reageer".

Daar kan ik dan niet vanaf blijven  ;D

Dat zie je wel meer op een forum. ;)

Ik begrijp dat 't gevoelig ligt en dat jij een beetje vreemd brilletje op hebt, waarbij jij steeds alleen maar helder ziet wat wij allemaal fout doen.

Bij mij ligt veiligheid nou weer gevoelig...

Ik ben het met RR eens dat het er op papier heel mooi uitzag, overal is rekening mee gehouden, met in Kennermerland idd een sleutelrol voor de reddingsbrigades en zo hoort dat.

Henk


muistroom

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 955
Reactie #134 Gepost op: 26 augustus 2005, 11:30:28
Met mijn brilletje zie ik dat jullie, jullie eigen "bewakingsgebied" verlaten om ergens ver weg je aan te bieden. Ik vindt dat niets met veiligheid te maken hebben, maar jezelf opdringen want jullie zijn zo proffecioneel ???


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #135 Gepost op: 26 augustus 2005, 11:34:34
Met mijn brilletje zie ik dat jullie, jullie eigen "bewakingsgebied" verlaten om ergens ver weg je aan te bieden. Ik vindt dat niets met veiligheid te maken hebben, maar jezelf opdringen want jullie zijn zo proffecioneel ???

Zet je brilletje eens andersom, dan zie je ons misschien helemaal niet meer ;D

Je hebt nog niets gezegd van de 28-19, die was ook ver van z'n bewakingsgebied:



Maarja, dat is ook een echte reddingsbrigade!

Ik denk dan weer, meld je aan met je blauwe zwaailamp bij de organisatie en doe vesten aan.
De foto is gemaakt vanaf één van de grote politieboten en één van de agenten vroeg: "zo, zijn dat collega's van jullie?"

Als je nu eens héél zachtjes zegt, uuuh, nou dat had misschien anders gemoeten.... Probeer het eens...

Henk


Rescue Ranger

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,587
  • Lekker ragge op strand, zee en de snelweg
    • Zandvoortse Reddingsbrigade
Reactie #136 Gepost op: 26 augustus 2005, 11:51:35
Ik ben het met RR eens dat het er op papier heel mooi uitzag, overal is rekening mee gehouden, met in Kennermerland idd een sleutelrol voor de reddingsbrigades en zo hoort dat.

Henk

Henk,

daarom kon Bloemendaal gewoon weg, omdat Zandvoort het gebied van Bloemendaal "overneemt" qua bewaking en preventie. Het grote voordeel van deze regio is het onderlinge overleg. Hierdoor delen de reddingsbrigades de onderlinge capaciteit en inzetten. Zo hoort dat.

De bewakende reddingsbrigades weten echt wel van de aanwezigheid van deze boten en zouden in geval van calamiteiten echt wel benadert worden voor een inzet. Gelukkig heeft er zich geen calamiteit voorgedaan en kon iedereen lekker genieten. Wat is daar nou mis mee?

Over het gebruik van zwem/ redvesten heb je gelijk en daar heeft een ieder zich bij Sail Out ook netjes aan gedragen. Maar is het dragen van een zwem/ redvest een garantie voor een proffesionele uitstraling?
Elke hulpverlening start met communicatie.


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #137 Gepost op: 26 augustus 2005, 12:02:05
Henk,

daarom kon Bloemendaal gewoon weg, omdat Zandvoort het gebied van Bloemendaal "overneemt" qua bewaking en preventie. Het grote voordeel van deze regio is het onderlinge overleg. Hierdoor delen de reddingsbrigades de onderlinge capaciteit en inzetten. Zo hoort dat.

De bewakende reddingsbrigades weten echt wel van de aanwezigheid van deze boten en zouden in geval van calamiteiten echt wel benadert worden voor een inzet. Gelukkig heeft er zich geen calamiteit voorgedaan en kon iedereen lekker genieten. Wat is daar nou mis mee?

Over het gebruik van zwem/ redvesten heb je gelijk en daar heeft een ieder zich bij Sail Out ook netjes aan gedragen. Maar is het dragen van een zwem/ redvest een garantie voor een proffesionele uitstraling?

Wat denk je zelf RR, is een redvest aan (en niet alleen bij je) een onderdeel van een professionele uitstraling?

Ik vind daar ook onderdeel van met hoeveel mensen je aan boord bent, dat je geen rondvaartboot lijkt met reddingsbrigade op de zijkant.

Dat alles goed geregeld is met Bloemendaal qua communicatie vind ik juist, en dat wilde HOGE net zo, door zich aan te bieden. Je kunt dan toch gewoon nee zeggen?

De reddingsbrigades aan de Randmeren hebben prima voor ons waargenomen, ze kunnen ons daar best een dagje missen.

Ik hoor Muistroom alweer "wat, een dagje ???;)

Henk


muistroom

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 955
Reactie #138 Gepost op: 26 augustus 2005, 12:04:28
Kijk Henk, dat is jullie proffesioneel handelen.
Jullie krijgen kritiek en direct wijzen naar een ander, ja maar hun...........


AS

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 109
Reactie #139 Gepost op: 26 augustus 2005, 12:13:24
???waar ging deze topic ook alweer over ?? :-\