Broertjes Ruben en Julian (7 en 9) na vermissing dood aangetroffen - Zeist/Cothen 07 t/m 19-05-2013

Auteur Topic: Broertjes Ruben en Julian (7 en 9) na vermissing dood aangetroffen - Zeist/Cothen 07 t/m 19-05-2013  (gelezen 148642 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Kevin R.

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 978
Politie roept op camerabeelden te uploaden in zaak vermiste broertjes
Laatste update: 10-05-2013 | 19:03

Utrecht - De politie vraagt camerabeelden te sturen via het tipformulier op de politiewebsite.

Op www.politie.nl staat een tipfomulier  waarop burgers en bedrijven nu ook hun camerabeelden kunnen uploaden van locaties, waar de auto van de vader van de broertjes gereden heeft. Het gaat om een zilverblauwe Hyundai Getz, met kenteken 08-NT-BV.

De politie heeft aanwijzingen over een deel van de route die de vader gereden heeft, maar er zijn nog grijze gebieden waarvan niet bekend is welke route de vader gereden heeft. Ook is onbekend tot en met welk moment de jongens nog bij hem in de auto zaten. De jongens zijn het laatst op beeld gezien maandagavond 6 mei om 22.15 uur op camerabeelden van een tankstation in Beek (Limburg). Vanaf die plek is het gedeeltelijk onbekend welke route hij heeft genomen - en waar en wanneer hij eventueel is gestopt - naar het Doornse Gat waar hij dinsdagochtend 7 mei dood gevonden werd.

Er komen nog steeds camerabeelden van burgers en bedrijven binnen, die door de politie geanalyseerd worden. De politie is dankbaar voor de beelden en tips die zij krijgt en vraagt burgers en bedrijven om deze te blijven doorgeven.


Bron: politie.nl


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Floortje vd Vlist ‏@FloortjeHVNL 12m

De coördinator verwacht meer dan 400 mensen. Ze zullen worden begeleid door vrijwilligers van de politie. #vermistebroertjes #hvnl

Floortje vd Vlist Floortje vd Vlist ‏@FloortjeHVNL 12m

Vandaag hebben 250 vrijwilligers gezocht naar Ruben en Julian. Morgen om 11u gaan ze verder. #vermistebroertjes #hvnl


RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Citaat
Route vader vermiste kinderen Zeist deels bekend door mobieltje
De politie heeft een groot deel van de route in kaart kunnen brengen die de vader van twee vermiste broers uit Zeist heeft afgelegd, voordat zijn lichaam dinsdagochtend werd gevonden in Het Doornse Gat. Dat heeft de politie vrijdag bekendgemaakt. De politie kon de route uitstippelen aan de hand van de GPS–gegevens van de mobiele telefoon van de vader lees verder
bron: Reformatorisch Dagblad


Drenthe_Roden

  • Geïnteresseerde
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 127
Het is mooi en goed om te zien dat er echt veel mensen mee willen helpen, maar zijn andere vermissingen ook zo uitgebreid?? ( just a question )
Eerst zien, dan geloven.


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Het is mooi en goed om te zien dat er echt veel mensen mee willen helpen, maar zijn andere vermissingen ook zo uitgebreid?? ( just a question )

Nee, ik denk dat andere vermissingen niet zo uitgebreid zijn.
Met name deze vermissing is zo in ieders gedachten omdat de moeder een oproep op facebook geplaatst heeft en daar hebben heel veel mensen kennis van genomen. Dat is volgens mij de oorzaak dat er zoveel aandacht voor is en waarom er zoveel acties op ondernomen worden.
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


Fireball

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,747
Het is mooi en goed om te zien dat er echt veel mensen mee willen helpen, maar zijn andere vermissingen ook zo uitgebreid?? ( just a question )

Social Media speelt hier een hele grote rol in. Daarnaast voelt een groot deel van het land zich betrokken, door de lange route die de vader heeft afgelegd. De broertjes kunnen nu overal zijn. Dat is anders bij een vermissing van een kind in een woonwijk, zoals Millie Boele of die jongen in de Noordoostpolder, die onder het ijs was geraakt. Maar ook daar zijn wel buurtinitiatieven geweest om gezamenlijk te zoeken.


JarnoF

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,110
  • Geïnteresseerd in de hulpverlening
    • JarnoFlinkers.nl
Het ligt ook aan de manier van vermist zijn: In deze betreft het 2 kinderen (iets wat niet vaak voorkomt) welke vermist zijn na de suicide van hun vader. Tevens is er, zoals de reactie voor mij al aangaf, geen concreet zoekgebied. Ze kunnen immers in diverse provincies zijn.


Fireball

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,747
Wat ik me afvraag, is waarom het zoeken naar de kinderen zich nu concentreert rondom Doorn. We weten niet zeker of de kinderen nog in de auto zaten bij het passeren van de Rijnbrug bij Rhenen (om 1:40 uur). We weten wel zeker dat ze bij het tankstation in Neerbeek nog in de auto zaten (om 22:15 uur). Van het tankstation naar de Rijnbrug is het ongeveer 1,5 uur rijden. 22:15 uur + 1,5 uur is 23:45 uur. Dan mist er dus nog 2 uur op die route....  Daarnaast is het rijden via de Rijnbrug niet de meest logische route vanaf Neerbeek naar Doorn, dus waarom juist die route?  (voor zover iemand in dat stadium nog logisch kan redeneren.)

Ik blijf me ook afvragen, waarom iemand helemaal van Vleuten naar Neerbeek rijdt, om vervolgens te eindigen in Doorn. Niet alleen om te tanken lijkt me. Ok, hij kende het gebied. Hij had er een ex-vriendin wonen en zijn kinderen hadden wel eens in het Bunderbos gespeeld.... Misschien had hij aan die tijd mooie herinneringen en was hij daar zover mogelijk weg van zijn ex-vrouw?


BlackBox

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 3
....  Daarnaast is het rijden via de Rijnbrug niet de meest logische route vanaf Neerbeek naar Doorn, dus waarom juist die route?

Deze route wordt door Google maps wél als eerste geadviseerd, check http://goo.gl/jx4dk. Voor de rest ben ik het met je vraagstelling eens en wordt met name het leveren van camerabeelden aan de politie belangrijk van de route Neerbeek - Rhenen via de A73 of de route A2-A50.

Wat ook nog ontbreekt in de publieke informatie is of de rode schhooltas en blauwe schooltas en de tassen met gymspullen in de auto van de vader zijn aangetroffen, anders kunnen dit ook belangrijke sporen zijn. Vraag ook is om wat voor merk en type schooltassen het gaat, betreft het bijvoorbeeld Eastpack tassen, zitten er stickers op, staat er tekst op geschreven etc etc.


Speedy

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 237
Wat ik me afvraag, is waarom het zoeken naar de kinderen zich nu concentreert rondom Doorn. We weten niet zeker of de kinderen nog in de auto zaten bij het passeren van de Rijnbrug bij Rhenen (om 1:40 uur). We weten wel zeker dat ze bij het tankstation in Neerbeek nog in de auto zaten (om 22:15 uur). Van het tankstation naar de Rijnbrug is het ongeveer 1,5 uur rijden. 22:15 uur + 1,5 uur is 23:45 uur. Dan mist er dus nog 2 uur op die route....  Daarnaast is het rijden via de Rijnbrug niet de meest logische route vanaf Neerbeek naar Doorn, dus waarom juist die route?  (voor zover iemand in dat stadium nog logisch kan redeneren.)

Je moet van A naar B, maar kies je zelf altijd voor de kortste of snelste route? Ik niet, soms vermijd ik graag wegen of kies ik juist een punt om langs te gaan en wordt dan de route niet meer de snelste of kortste route... Als ik na jaren in de buurt ben van een plaats waar ik jaren lang niet meer ben geweest, maar wel heb gewerkt, gewoond of (minder) goede herinneringen aan  heb kan ik er toch voor kiezen om een 'ommetje' te maken? Denk dat je met veel vraagtekens blijft zitten...