(Landelijke?) Aanbesteding nieuwe C2000 apparatuur

Auteur Topic: (Landelijke?) Aanbesteding nieuwe C2000 apparatuur  (gelezen 100105 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Venture

  • Eenheid AD
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,140
Gepost op: 17 mei 2013, 15:53:41
Wat die porto's betreft, misschien kan dit aangegeven worden door de testers dat dit ook in overweging genomen kan worden voor de nieuwe porto's die dit jaar besteld moeten gaan worden.

Ja daar ga ik mee aan de slag, maaaaaaar ik heb er totaal geen zicht op welke werkgroep met de porto's bezig is. Iemand een idee?




AureliusM

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 789
  • A'dam
Reactie #1 Gepost op: 17 mei 2013, 15:58:14
Ja daar ga ik mee aan de slag, maaaaaaar ik heb er totaal geen zicht op welke werkgroep met de porto's bezig is. Iemand een idee?

Er is een werkgroep bezig. Ik weet niet of dit per eenheid is of voor de hele PolitieNL.
Weet wel dat ze serieus kijken naar wat handig en veilig werken is met een porto. Dus denk aan knopen op de spreeksleutel, waar komt de spreeksleutel.
Verder heb ik begrepen dat de porto niet kleiner gaat worden. Althans in Amsterdam hebben we die "kleine" Nokia porto, deze gaat eruit en zal worden vervangen door een groter type. Helaas.


Defender

  • Centralist GMK, ACH, BRW
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 622
Reactie #2 Gepost op: 17 mei 2013, 16:00:29
In de wandelgangen heb ik Sepura voorbij horen komen. Volgens mij nemen ze langzaam bijna de hele markt over.


Pully

  • agent van politie, ex wmr KMar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,179
  • Waakzaam en Dienstbaar? Dat zijn we toch allemaal?
Reactie #3 Gepost op: 17 mei 2013, 16:48:59
Dan ben ik echt niet blij. Die koel/vries combinatie van Nokia ben ik toch wel erg tevreden over.
het bovenstaande is mijn persoonlijke mening en niet die van de organisatie's waarvoor ik werkzaam ben.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #4 Gepost op: 17 mei 2013, 20:11:54
In de wandelgangen heb ik Sepura voorbij horen komen. Volgens mij nemen ze langzaam bijna de hele markt over.

Ik weet wel dat de roep om waterdichte/waterbestendige portofoons ook toegenomen is... De Motorola's overleven niet zo goed bij de motorrijders, waterpolitie en andere takken die veel in een natte omgeving werken ;)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


PietjePuk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,672
Reactie #5 Gepost op: 17 mei 2013, 20:17:17
Wehehehe een half uurtje in je borstzak (met de flap omhoog) van je blousson in de regen vinden ze ook niet leuk.  e050


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #6 Gepost op: 17 mei 2013, 21:52:01
Die Sepura spreeksleutel kan ook niet zo goed tegen water. Dan wordt hij echt onverstaanbaar. Zodra hij weer wat opgedroogd is gaat het beter :-X
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Venture

  • Eenheid AD
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,140
Reactie #7 Gepost op: 17 mei 2013, 22:44:52
Was vandaag bij Abiom waar de STP9000 serie in de kast stond, die is 'submersible':



Van ons C2000 beheer begreep ik echter ook dat er nagedacht word over de nieuwe MTP reeks van Motorola (MTP3000/6000 series)




Cop/Fireman

  • Generalist GGP; tevens Biker en taakaccenthouder C2000
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 345
  • Hoofdagent en overige HV diensten geïnterreseerd
Reactie #8 Gepost op: 18 mei 2013, 07:49:02
Mede forumleden,

Ik zag pas in BLAUW, dat er ook een Motorola met camera functie en Bluetooth is. Foto's kunnen gemaakt met een 5 Megapixel camera. Dat is groot genoeg voor de foto's die wij moeten maken. Denk niet dat het professionele camera is, maar alles beter dan niets. Ook Bluetooth is handig voor oortjes en microfoons zonder snoer eindelijk je handen vrij. Maar als ik beetje somber denk, de politie is bang dat het weer afgeluisterd wordt. 8)

Het gaat om de Motorola MTP 6750. Een plaatje kan ik vanaf hier niet meezenden. Maar in Blauw van 13 april 2013, blz. 32 vind je meer info.
"Waakzaam & Dienstbaar"


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #9 Gepost op: 18 mei 2013, 11:54:17
Mede forumleden,

Ik zag pas in BLAUW, dat er ook een Motorola met camera functie en Bluetooth is. Foto's kunnen gemaakt met een 5 Megapixel camera. Dat is groot genoeg voor de foto's die wij moeten maken. Denk niet dat het professionele camera is, maar alles beter dan niets.

Een camera in je porto? Wat moet je ermee? ??? In de gemiddelde telefoon zit al een camera van aardige kwaliteit, dus lijkt me dat erg overbodig om ook in je porto te hebben. Laten we dan ding vooral houden waar het voor bedoeld is, al die 'nice to have' extra's maakt het wat mij betreft alleen maar kwetsbaarder.


Los daarvan hoop ik dat de werkgroep die bezig is met de porto's ook kijkt naar de transitiekosten voor de overstap naar een ander merk, zoals het aanschaffen van nieuwe software, tasjes etc., programmeerunits en anderssoortige randapparatuur. Als we om de x jaar gaan overstappen naar een ander merk kost dat klauwen met geld.
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s