EMS evenement medical service

Auteur Topic: EMS evenement medical service  (gelezen 5999 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

miv

  • Gast
Gepost op: 5 mei 2005, 18:48:36
Ik was op zoek naar een cursus/opleiding, en kwam deze organisatie tegen :
E.M.S.
evenement medical service

http://www.eventms.nl/

heeft iemand hier ervaring mee, en welke soort kleding ehbo'rs dragen in dienst van ems. op de fotos zie je wel verpleegkundigen en dergelijke lopen in de "''vertrouwde""  ambulance kleding.




Chopsticks

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 302
Reactie #1 Gepost op: 6 mei 2005, 10:34:40
Bij EMS draagt iedereen een overall in ambulance kleuren. Achterop staat "Medische Dienst".

De lessen zijn van hoog niveau. Beter dan je bij een gemiddelde EHBO vereniging zult krijgen.


miv

  • Gast
Reactie #2 Gepost op: 6 mei 2005, 12:21:58
Ik heb al contact met ems opgenomen, voor een opleiding, het gehele bedrijf doet ook zeer professioneel aan. en die kleding ook!, niet zon simpel geel neon hesje met ehbo achterop dus!


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #3 Gepost op: 6 mei 2005, 12:25:34
Dat straalt dan toch een stukje professionaliteit uit dacht ik zo. En is het dan zo dat de eerste hulpverleners een soort extra cursus krijgen om de verpleegkundigen te assisteren?


miv

  • Gast
Reactie #4 Gepost op: 6 mei 2005, 12:31:53
e.m.s heeft op dit moment geen vacatures voor ehbo'rs, maar als dit wel mogelijk is, ga ik daar zeker op reageren, lijkt mij een hele uitdaging, ook voor ervaring om op zulke grootschalige evenementen zo professioneel te gaan staan.!!!!!!!


EHBO-er

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,554
  • Ik denk dat ik denk
Reactie #5 Gepost op: 6 mei 2005, 13:54:31
e.m.s heeft op dit moment geen vacatures voor ehbo'rs, maar als dit wel mogelijk is, ga ik daar zeker op reageren, lijkt mij een hele uitdaging, ook voor ervaring om op zulke grootschalige evenementen zo professioneel te gaan staan.!!!!!!!

Proffesionaliteit heeft te maken met kunde, kennis, inzicht, methodisch werken, attidu. De gelikte uitrusting is het visitekaartje dat een verwachtingspatroon oproep bij de hulpvragers.

Ik heb geen ervaring met EMS en ik geloof achter elkaar dat ze het goed voor elkaar hebben. Dat zullen ze ook wel moeten hebben, omdat ze t.o.v. de opdrachtgevers een bepaald nivo moeten kunnen garanderen. Het is dan ook terecht dat het bijbehorende prijskaartje daarop is afgestemd.

Wat me stoort is de vergelijking met de gemiddelde EHBO vereniging en het beeld dat dit onwillekeurig oproept.

De doelgroep van de EHBO vereniging wil de ellende niet opzoeken, maar wil ook niet machteloos toekijken als er in de directe omgeving iets gebeurd.


Delta

  • AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,443
  • Arts
Reactie #6 Gepost op: 6 mei 2005, 16:57:44
(....)
De doelgroep van de EHBO vereniging wil de ellende niet opzoeken, maar wil ook niet machteloos toekijken als er in de directe omgeving iets gebeurd.

Met het risico weer mensen boos te krijgen: als je op een evenement gaat staan met een ehbo hesje aan, dan zoek je de "ellende" wel op. Of je dat nu doet omdat het je hobby is (zoals ik) of omdat je graag mensen helpt. En omdat je die "problemen" opzoekt en als eerste hulp verleent, ben je aan jezelf en aan anderen verplicht om de best mogelijke opleiding te volgen. Ik beweer niet dat ehboverenigingen geen goede cursussen geven, maar ik denk wel dat het niveau bij zo'n commercieel bedrijf hoger ligt. Niet alleen werk je met betaalde mensen (waardoor je hoge eisen kunt stellen), ook hebben zulke bedrijven over het algemeen meer geld voor opleidingen en materiaal.
Arts  www.alphalog.nl


miv

  • Gast
Reactie #7 Gepost op: 6 mei 2005, 17:36:41
niemand ervaring hier met e.m.s www.eventms.nl

?????,
want nog geen reactie op mijn email terug gekregen, had ik wel verwacht, van zon bedrijf


Chopsticks

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 302
Reactie #8 Gepost op: 6 mei 2005, 18:53:36
niemand ervaring hier met e.m.s www.eventms.nl

?????,
want nog geen reactie op mijn email terug gekregen, had ik wel verwacht, van zon bedrijf
Wat wil je precies weten? Ik ben lid van deze organisatie.


miv

  • Gast
Reactie #9 Gepost op: 6 mei 2005, 19:29:22
of het mogelijk is om een individuele aanmelding te doen tot de opleiding ehbo, en wat daar de kosten en dergelijke van zijn