Recherche bemoeit zich met civielrecht sinds wanneer geeft de politie hierin advies.

Auteur Topic: Recherche bemoeit zich met civielrecht sinds wanneer geeft de politie hierin advies.  (gelezen 2055 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

klf grimmenstein markt

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,001
  • De enige particuliere bepakte VW LT brandweerbus
    • KLF Grimmenstein markt
In de civiele zaak aangaande de schade aan de KLF loopt tegen de dader die bekent heeft een civiele procedure. Nu wil het geval dat de tweede (vermeende) dader ook is aangehouden ivm de branden in Enkhuizen (overigens samen met de bekende dader van de vernielingen) in de civiele procedure waren we aardig opweg, ik kon de schade bijwijze van al van de rekening afhalen. Nu heeft de recherche aan de ouders geadviseerd om de civiele procedure op te schorten... en dat hebben zij natuurlijk gedaan (zou ik ook gedaan hebben) probleem lijkt mij alleen dat de recherche hierin helemaal geen adviesen kan en mag geven bijkomend heeft men mij niet van het opschortingsadvies op de hoogte gebracht... alles wat ik weet weet in vanuit de media (nu mijn bron stukken minder betrouwbaar bleek dan je mocht verwachten)

Ik zou hier opzich vrede mee kunnen hebben als de recherche aan een aantal voorwaarden zou hebben voldaan:
- Mij inkennis stellen van hun advies
- Gelijktijdig een voorstel had gedaan om te bemiddelen
- Mij had geinformeerd omtrent de stand van zaken tav de vernieling icm de tweede vermeende dader.

Helaas moet ik van de ouders van de dader die heeft bekent vernemen dat de recherche dit advies heeft gegeven nota bene om mijn belangen niet te schaden !!!! Met deze actie beschermd de recherche de dader en diens ouders en gaat i.m.o. voorbij aan de belangen van de benadeelde.... hiermee blijft er m.i. weinig over van de laatste 10 letters van de strijdkreet van de politie... Waakzaam en Dienstbaar...


Eigenaar van het voormalige KLF Grimmenstein markt http://www.vwbrandweerbus.nl Namens Perfact-group werkvoorbereider bij stadsverwarming Purmerend


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Tja, ik geef regelmatig advies aan mensen met betrekking tot civiele procedures. Dat kan zowel bij verdachten zijn als bij aangevers.

En nee, dat hoeft lang niet altijd in overleg te gaan met een andere partij. Voor de rest kan ik er weinig over zeggen omdat ik geen kennis heb van de precieze procedures welke er op dit moment lopen. (zowel strafrechtelijk als civielrechtelijk)
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.