C2000 detectiesysteem Blue Eye

Auteur Topic: C2000 detectiesysteem Blue Eye  (gelezen 13335 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

IkWilbert

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,495
  • BHV'er
Gepost op: 5 juni 2013, 15:03:37
Citaat
Target Blu Eye is een uniek en wereldwijd gepatenteerd verkeersveiligheidssysteem dat u tijdig waarschuwt voor naderende hulpdiensten (bijvoorbeeld een politieauto). Ook als de hulpdienst géén zwaailicht en sirene voert. Met Target Blu Eye wordt u gewaarschuwd via een akoestisch signaal en met een signaalsterktemeter op het bedieningsdisplay (voor meer informatie: www.blu-eye.eu).
 
 
Target Blu Eye is gebaseerd op TETRA technologie, de basis voor het C2000 netwerk van de Nederlandse hulpdiensten. Dankzij deze geavanceerde technologie bent u er met Target Blu Eye van verzekerd dat u vroegtijdig wordt gewaarschuwd voor naderende hulpdiensten. Waardoor u niet wordt verrast en tijdig kunt anticiperen. Het beproefde verkeersveiligheidssysteem Target Blu Eye herkent de aanwezigheid van:
  
 Politievoertuigen (surveillancewagens, KLPD en onopvallende politie-auto’s)
Politiemotoren
Ambulances
Brandweerauto’s

Meer te lezen op:
http://www.target-automotive.nl/hulpdienst-alert-target-blu-eye/




Nick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,458
Reactie #1 Gepost op: 5 juni 2013, 15:41:12
De nieuwste variant van de radardetector?
Senior GGP / Oost-Brabant


IkWilbert

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,495
  • BHV'er
Reactie #2 Gepost op: 5 juni 2013, 15:54:50
Lijkt erop dat het alleen werkt als er communicatie is....

Citaat
Volledigheidshalve willen we nog graag vermelden dat Target Blu Eye wél altijd de aanwezigheid kan signaleren van een hulpdienst als er sprake is van communicatie vanuit het betreffende hulpdienstvoertuig met de centrale en/of andere hulpdiensten. Daarnaast willen we graag benadrukken dat Target Blu Eye geen zogenaamde valsmeldingen genereert. De signalen die Target Blu eye ontvangt zijn namelijk altijd aan C2000 gerelateerd.


Professor in fictie

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 416
  • ^Samen sta je sterk^
Reactie #3 Gepost op: 5 juni 2013, 16:24:00
VROS werkt vanaf dus enkel met het mobieltje? Probleem opgelost. 0098
Freude am Fahren


Bert65

  • Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,998
Reactie #4 Gepost op: 5 juni 2013, 16:30:33
Het kost ook niet een beetje... Ik wil alleen weten wanneer een hulpdienst met OGS aan komt snellen, de rest laat mij koud. Alleen vraag ik mij af hoe lang het duurt eer C2000 "gekraakt" wordt.


Professor in fictie

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 416
  • ^Samen sta je sterk^
Reactie #5 Gepost op: 5 juni 2013, 16:47:25
Citaat van: Bert65 link=msg=1170206 date=1370442633
Het kost ook niet een beetje... Ik wil alleen weten wanneer een hulpdienst met OGS aan komt snellen, de rest laat mij koud. Alleen vraag ik mij af hoe lang het duurt eer C2000 "gekraakt" wordt.

Je moet tussen de regels lezen. Dit apparaatje is dus niet gemaakt om te waarschuwen als een ambu met een B-rit doorgeeft aan de MKA dat ze over en kwartiertje vrij. Dat is een vervelende bijvangst.

Wel fijn om te weten dat als er een golf R20 achter je loopt te duwen en je tetra melder constateert dat er op 25m achter je C2000 activiteit is. Echt heel goed verzonnen van de mannen. Dit in je auto, met een stinger VIP en de aanvullende laser bescherming en vervolgens lekker aan het gas hangen.

Dus voor zo'n 2390+1200+1000 kun je vrijwel boete vrij rijden.
http://www.stinger.com/nl/products/intro/
Freude am Fahren


Asterix 900

  • Railsector België & ex-centralist 112 België
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 915
Reactie #6 Gepost op: 5 juni 2013, 17:44:43
Citaat van: IkWilbert link=msg=1170184 date=1370440490
Lijkt erop dat het alleen werkt als er communicatie is....

Normaal gezien is er altijd communicatie. Via C2000 wordt er normaal gezien immers ook communicatie over de AVL (Automatic Vehicle Location) verstuurd naar de meldkamer. Ik vermoed dat het dus hierover gaat. Ik denk echter ook dat men niet kan/mag scannen welke TETRA-communicatie nu precies de lucht ingaat dus haast zeker moet je dan toch een pak valse meldingen ontvangen van sterke Tetra Base Stations en vaste radioposten van de verschillende hulpdiensten?


Nachtbroeder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
Reactie #7 Gepost op: 6 juni 2013, 10:14:58
Dusss....

Mooi praatje hoor, daar niet van... 98uiye

Voor de goede orde, dit zou alleen (mogelijk) kunnen werken op het moment dat het betreffende randapparaat aan het zenden is in een gespreksgroep... Tel uit je winst.


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #8 Gepost op: 6 juni 2013, 15:09:31
Citaat van: Professor in fictie link=msg=1170217 date=1370443645
Wel fijn om te weten dat als er een golf R20 achter je loopt te duwen en je tetra melder constateert dat er op 25m achter je C2000 activiteit is.

Op 25 meter, achter? Hoe denk je dat dit ding de afstand kan bepalen en richting? Dan wordt het eerder een apparaat wat het Agentschap Telecom gebruikt om zenders mee uit te peilen. Dat kost wel een poepie meer :) Dit ding geeft alleen de signaalsterkte mee, en daar kun je helemaal *niets* mee. Ik heb daar al een aardig betoog over geschreven op het scannerforum en zal het hier wat korter houden. De sterkte van het signaal is van veel factoren afhankelijk en lang niet alleen van de afstand. Een brandweerman in een hoogwerker, een verpleegkundige op de 12e verdieping en last but not least; een heli hoog in de lucht, die kunnen een beresterk signaal hebben over een grotere afstand en daar kun je dus echt he-le-maal niets mee. Om over de vaste posten (op politiebureaus etc) nog maar even te zwijgen...


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #9 Gepost op: 6 juni 2013, 16:16:34
25m??? ...uit de beschrijving op de website:

De afstand waarop Target Blu Eye een hulpdienst signaleert varieert van enkele honderden meters tot ongeveer één kilometer. De exacte afstand is afhankelijk van de geselecteerde gevoeligheidsmodus, de door de hulpdienst gebruikte C2000 communicatievorm en de verkeerssituatie.

In de gemiddelde stad kom je over een afstand van enkele honderden meters tot ongeveer één kilometer altijd wel één of meerdere hulpverleners met ingeschakelde C2000 tegen, dus dan staat dat ding continue te piepen.  :)
Samen sterk in de hulpverlening!