Vullen van blussers

Auteur Topic: Vullen van blussers  (gelezen 5272 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

helm

  • Gast
Gepost op: 9 juni 2013, 20:17:47
Waar laten jullie (BHV-opleiders) je demo/oefenblussers vullen en wat kost je dat?

Ik overweeg om een vulstation in te richten en er een freelance REOB monteur neer te zetten.
Maar ja, wat kost dat he.




Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #1 Gepost op: 9 juni 2013, 20:37:44
Het hangt er vanaf wat je aan blussers wilt gaan vullen. Poeder en schuim zou nog wel gaan, al wordt poeder al lastig. Omdat je dan een droge werkomgeving moet hebben, anders wordt je poeder zo hard als beton en moet het klimaat in het hok waar je poeder gaat vullen ook zeer droog zijn. Anders gaat het poeder in de blusser klonteren. Schuim zou je zelf kunnen vullen, maar je zult dan aan schuim moeten komen. CO2 is erg lastig, dan moet je een persinstallatie hebben waardoor je een CO2blusser op druk kan brengen met CO2. Betekend dat je een buffer met CO2 moet hebben en een installatie die CO2 in een CO2blusser kan persen. Plus dat je dan ook het een en ander aan vultolleranties moet weten. Ik denk dat het goedkoper is om je blussers bij een bedrijf te laten vullen, meestal is dit wel in een contract te ondervangen.


helm

  • Gast
Reactie #2 Gepost op: 9 juni 2013, 20:42:54
Wij gebruiken CO2 en schuim. Geen poeder.


leo A

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 277
  • LOTUS®kring Zuid-Holland Zuid
    • Lotuskring Zuid Holland Zuid
Reactie #3 Gepost op: 10 juni 2013, 16:32:59
Ga eens met een bedrijf in je regio praten.
Een vriend van me laat zijn CO2 blussers vullen voor ca €15/stuk.
Schuim zou je daar dan ook kunnen laten doen.
Weet niet waar je bedrijf zit, maar ik heb e.v. een adres in Breda!

Leo A
service controleur kleine blusmiddelen Hap chauffeur Dordrecht LOTUS E.H. verlener https://bit.ly/2BTzliB?fbclid=IwAR1TCU2Ox-kHkiz_nwOC3rJZE6v4Kkv24z-


helm

  • Gast
Reactie #4 Gepost op: 10 juni 2013, 16:59:23
Wij betalen nu € 20,- per blusser bij Ajax in Amsterdam. (dat is dus € 1,- per seconde) Ze komen ze halen en brengen.


leo A

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 277
  • LOTUS®kring Zuid-Holland Zuid
    • Lotuskring Zuid Holland Zuid
Reactie #5 Gepost op: 10 juni 2013, 17:26:09
Citaat van: René van der Helm link=msg=1172099 date=1370876363
Wij betalen nu € 20,- per blusser bij Ajax in Amsterdam. (dat is dus € 1,- per seconde) Ze komen ze halen en brengen.
Denk dat je dan geen/weinig reden tot klagen hebt. Zeker als ze ze ook halen en brengen.
Bij de concullega van dit bedrijf (sorry, ik krijg het niet uit mijn b*k als Rotterdammer) in Breda (SAVAL) betaal je ongeveer het zelfde.
service controleur kleine blusmiddelen Hap chauffeur Dordrecht LOTUS E.H. verlener https://bit.ly/2BTzliB?fbclid=IwAR1TCU2Ox-kHkiz_nwOC3rJZE6v4Kkv24z-


Onger Oensien

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 431
Reactie #6 Gepost op: 11 juni 2013, 12:09:33
Schuimvullen doen we zelf, de CO2 doen we elders.


JJ75

  • Geinteresseerde kritische burger, en weer BHV'er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,833
Reactie #7 Gepost op: 11 juni 2013, 15:19:52
Ooit een oude blusser zelf gevuld met 1 deel cillit bang en 3 delen water en wat piratenshampo. Met fietspomp opgepompt tot juiste druk. Werkt net als echt. Kon er een benzine brandje in een bak mee blussen.