Rolmodellen (Politie Topsportselectie)

Auteur Topic: Rolmodellen (Politie Topsportselectie)  (gelezen 4068 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Frontoffice Politie

  • Medewerker Werving Politie
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 93
    • Kombijdepolitie
Gepost op: 2 juli 2013, 10:50:41
Marcel Kittel won de eerste massasprint van deze Tour de France en veroverde daarmee in één klap de gele, groene en witte trui. En het begon allemaal met een blauwe trui, tijdens zijn opleiding voor de Thüringer Polizei in zijn woonplaats Erfurt.

Ook in Nederland hebben we natuurlijk de Politie Topsportselectie. Wie zien jullie als rolmodel voor onze jonge wervingsdoelgroep (uit de sport of vanuit een andere achtergrond)? Of hebben we geen rolmodellen nodig, omdat je als agent ook een deel van je eigen persoonlijkheid 'thuislaat' (je handhaaft niet je eigen normen en waarden, maar de Nederlandse wet)? Benieuwd wat jullie vinden!




MisterQ

  • Hoofdagent
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 187
Reactie #1 Gepost op: 4 juli 2013, 11:40:22
Citaat van: Arnoud link=msg=1180025 date=1372755041
Marcel Kittel won de eerste massasprint van deze Tour de France en veroverde daarmee in één klap de gele, groene en witte trui. En het begon allemaal met een blauwe trui, tijdens zijn opleiding voor de Thüringer Polizei in zijn woonplaats Erfurt.

Ook in Nederland hebben we natuurlijk de Politie Topsportselectie. Wie zien jullie als rolmodel voor onze jonge wervingsdoelgroep (uit de sport of vanuit een andere achtergrond)? Of hebben we geen rolmodellen nodig, omdat je als agent ook een deel van je eigen persoonlijkheid 'thuislaat' (je handhaaft niet je eigen normen en waarden, maar de Nederlandse wet)? Benieuwd wat jullie vinden!

Vind de topsportselectie een beetje onzin eerlijk gezegd. Weet niet in hoeverre dat geld kost of oplevert voor de politie. Defensie heeft het al afgeschaft in verband met de bezuinigingen.
Misschien dat er kritisch naar gekeken moet worden zeker in deze tijden.

Het lijkt me nogal raar dat als bijvoorbeeld een Robin van Persie (misschien een extreem voorbeeld) over straat zou lopen in uniform en een groep jongeren moet aanspreken. Voordeel zou kunnen zijn dat hij voor die jongeren een icoon is. Nadeel is natuurlijk dat ze hem terwijl hij in functie is aan zijn kop zeiken voor een handtekening en een foto ;D.
Hoofdagent Eenheid Rotterdam. mag ik je pasfoto? ik spaar natuurrampen.


Jims

  • o.a. Centralist GMK
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,981
Reactie #2 Gepost op: 4 juli 2013, 16:35:37
Citaat van: MisterQ link=msg=1180729 date=1372930822
Het lijkt me nogal raar dat als bijvoorbeeld een Robin van Persie (misschien een extreem voorbeeld) over straat zou lopen in uniform en een groep jongeren moet aanspreken. Voordeel zou kunnen zijn dat hij voor die jongeren een icoon is. Nadeel is natuurlijk dat ze hem terwijl hij in functie is aan zijn kop zeiken voor een handtekening en een foto ;D.

Datzelfde heeft bijvoorbeeld Danny Makkelie toch ook? Scheidsrechter in het betaalde voetbal (NL en Europees) maar ik heb nog niet gehoord dat het hem belemmert in zijn werkzaamheden?
If you can dream it, you can do it.


MisterQ

  • Hoofdagent
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 187
Reactie #3 Gepost op: 5 juli 2013, 04:51:28
Citaat van: Jims link=msg=1180778 date=1372948537
Datzelfde heeft bijvoorbeeld Danny Makkelie toch ook? Scheidsrechter in het betaalde voetbal (NL en Europees) maar ik heb nog niet gehoord dat het hem belemmert in zijn werkzaamheden?
inderdaad. Maar waarschijnlijk toch iets minder waarschijnlijk als een sporter. Mocht ik Makkelie tegenkomen zal ik het wel vragen.

Arnoud even een vraag is het wel bekend wat de topsportselectie de politie oplevert en kost?
Hoofdagent Eenheid Rotterdam. mag ik je pasfoto? ik spaar natuurrampen.


MisterQ

  • Hoofdagent
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 187
Reactie #4 Gepost op: 5 juli 2013, 04:59:06
Hoofdagent Eenheid Rotterdam. mag ik je pasfoto? ik spaar natuurrampen.


Frontoffice Politie

  • Medewerker Werving Politie
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 93
    • Kombijdepolitie
Reactie #5 Gepost op: 8 juli 2013, 11:37:44
Ik heb geen idee hoeveel het de politie kost(te). Wel is de site http://www.politietopsportselectie.nl/ nog altijd in de lucht!


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #6 Gepost op: 12 september 2013, 10:37:08
Citaat van: Arnoud link=msg=1181769 date=1373276264
Ik heb geen idee hoeveel het de politie kost(te). Wel is de site http://www.politietopsportselectie.nl/ nog altijd in de lucht!

Mag ik zeggen dat de posts van Arnoud een beetje te veel gaan lijken op (zelf) promotie en dat het mij lichtelijk begint te storen. Dit is een discussie board en géén reclame board. Bijdragen graag, zeker met bepaalde kennis en achtergrond want dat (kan) andere inzichten geven. Maar a.u.b. geen bijdragen om jezelf een veer in de kont te steken of om (jezelf) te promoten

En topsportselectie is geen taak van de politie, dus geen geld in steken. Dat kunnen we beter doen in zaken die WEL nodig zijn!
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens