Foto's /video van omgeving incident

Auteur Topic: Foto's /video van omgeving incident  (gelezen 5712 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

honderd

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,836
    • honderd
Gepost op: 30 juli 2013, 18:10:12
Afgesplitst uit http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?topic=70014

Citaat van: Sem van der Wal link=msg=1187611 date=1375200196
Ontvoerde meisjes uit Haaksbergen met moeder herenigd

Drie meisjes uit Haaksbergen zijn dinsdagmiddag 30 juli veilig naar Nederland teruggekeerd en met hun moeder herenigd. Eerder nam hun vader hen – tegen de wil van hun moeder – mee naar Syrië. Agenten hielden de vader bij aankomst in Nederland aan. De meisjes ( 7, 8 en 11 jaar) vertrokken dinsdag 23 juli in alle vroegte met hun 42-jarige vader, via een Duits vliegveld, naar Instanbul. Later bleek dat het viertal was doorgereisd naar Syrië. Daar verbleven ze enkele dagen bij familie. De Syrische schoonfamilie legde contacten met de echtgenote in Nederland.

De echtgenote deed na vertrek van man en dochters aangifte van mishandeling, gijzeling van haarzelf en van ontvoering van haar dochters. Een rechercheteam van het politiedistrict Twente werkte vervolgens, onder leiding van het Openbaar Ministerie, intensief met verschillende Turkse en Nederlandse instanties en autoriteiten samen. Daarbij lag het accent vooral op een veilige terugkeer van de meisjes naar Nederland. Hierbij speelden de verschillende culturele en juridische aspecten en achtergronden een belangrijke rol.

Na contacten met onder andere politie, familie en het maatschappelijk werk, was de Haaksbergenaar bereid om onder politiebegeleiding vrijwillig met zijn dochters naar Nederland terug te keren. Naar de man en mogelijke betrokkenen wordt een nader strafrechtelijk onderzoek ingesteld.

Meer foto's op: http://semvanderwal.nl/2856





Wat is er gesloopt (1e foto?)? En ik neem aan dat de 2de foto het huis is van de moeder? Of zie ik iets over het hoofd..


Mighty fine only gets you somewhere half the time.


Bjorndh

  • Informatiemanagement Rode Kruis
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 918
Reactie #1 Gepost op: 30 juli 2013, 18:12:45
ik mis ook de link tussen ontvoering en een gesloopt huis.
mischien wat extra uitleg sem?
Freelance persfotograaf, Informatiemanagement Rode Kruis


MisterQ

  • Hoofdagent
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 187
Reactie #2 Gepost op: 30 juli 2013, 18:13:06
Citaat van: rensb link=msg=1187616 date=1375200612
Wat is er gesloopt (1e foto?)? En ik neem aan dat de 2de foto het huis is van de moeder? Of zie ik iets over het hoofd..

Kan hem ook niet helemaal plaatsen die 1e foto.
Hoofdagent Eenheid Rotterdam. mag ik je pasfoto? ik spaar natuurrampen.


Sem van der Wal

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 535
Reactie #3 Gepost op: 30 juli 2013, 18:36:36
Zijn aanvullende foto's voor de media. Mijn foto's van vorige week zijn inmiddels heel vaak geplaatst, en de bezoekers van nieuwssite's etc zijn toe aan nieuw beeld. Vandaar dat ik weer een aantal foto's heb gemaakt. De eerste foto is een blok dat gesloopt is, naast het blok waar de woning van de vader/moeder is (foto 2).


INRI

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 640
Reactie #4 Gepost op: 31 juli 2013, 00:29:00
Citaat van: Sem van der Wal link=msg=1187632 date=1375202196
Zijn aanvullende foto's voor de media. Mijn foto's van vorige week zijn inmiddels heel vaak geplaatst, en de bezoekers van nieuwssite's etc zijn toe aan nieuw beeld. Vandaar dat ik weer een aantal foto's heb gemaakt. De eerste foto is een blok dat gesloopt is, naast het blok waar de woning van de vader/moeder is (foto 2).
Dus je maakt een foto van een gesloopte woning naast de woning waar het over gaat? Omdat 'men' toe is aan 'nieuw beeld'? Juist....  ???


honderd

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,836
    • honderd
Reactie #5 Gepost op: 31 juli 2013, 00:44:19
Citaat van: Sem van der Wal link=msg=1187632 date=1375202196
Zijn aanvullende foto's voor de media. Mijn foto's van vorige week zijn inmiddels heel vaak geplaatst, en de bezoekers van nieuwssite's etc zijn toe aan nieuw beeld. Vandaar dat ik weer een aantal foto's heb gemaakt. De eerste foto is een blok dat gesloopt is, naast het blok waar de woning van de vader/moeder is (foto 2).

De omgeving in beeld zetten is geen slecht idee, maar (naar mijn mening) wél als die omgeving losstaat van het incident en het een foto is.
De omgeving in beeld zetten via een video zou kunnen, door de omgeving draaiend als "fade in" te gebruiken voor het huis. Dan hangt het (naar mijn mening) wat meer samen.
Nou is het net als bij een brand, een straat verderop een foto maken van een gebouw zonder rookwolken op de achtergrond. Bij een verkeersongeval snap ik eerder dat de omgeving meer boeit; de wegen, gevaarlijke punten (op ons oog!), zulke dingen.
Mighty fine only gets you somewhere half the time.


Sem van der Wal

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 535
Reactie #6 Gepost op: 31 juli 2013, 09:40:24
Het ging er gewoon om: extra foto's maken van de Julianastraat, waar het incident gebeurd is. Het ging niet per sé om de woning van het gezin (alhoewel ik die uiteraard wel flink veel gefotografeerd heb omdat dat nou eenmaal interesse in is), maar het ging, omdat in eerste instantie niet bekend was in welke woning het gebeurd was, ook om de Julianastraat zelf. Ik had bijvoorbeeld ook het speeltuintje aan de andere kant van de straat (waar de drie dochters wel eens spelen) kunnen fotograferen. Dat was ik ook van plan, maar toen kwam het met bakken uit de lucht (te zien op deze foto) en besloot ik maar om terug naar huis te gaan.

Daarnaast is het slopen van een deel van de Julianastraat, zoals te zien is op de eerste foto, redelijk 'trending topic' geweest in Haaksbergen. Omdat veel mensen dachten dat ook het huis van het gezin gesloopt zou worden, heb ik besloten om ook het puin te fotograferen.

Misschien was de keuze van deze twee foto's samen niet zo heel slim, maar ik hoop dat het nu duidelijk is waarom ik het zo gefotografeerd heb.


I1985

  • Monteur Laad/los
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 242
Reactie #7 Gepost op: 31 juli 2013, 17:50:56
Kan ook aan mij liggen, maar wat is er uberhaupt de meerwaarde om een foto van het huis de wereld in te schieten? Wat is er de meerwaarde ervan dat we weten in welke straat het was en welk huis?

Bij een brand oid dan is het het gebouw zelf dat in de brand staat en daar foto's van gemaakt worden... duidelijk... Maar dit huis heeft in feite niks te maken met wat er gebeurt is, behalve dat die mensen daar wonen. Weet je het verblijf adres van de man met dochters in Turkije te achterhalen en dat huis op de foto te zetten... ok dan scoor je punten. Maar met dit soort 'journalistiek' doe je in mijn ogen meer kwaad dan goed...

 98uiye


Sem van der Wal

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 535
Reactie #8 Gepost op: 31 juli 2013, 19:37:53
Citaat van: I1985 link=msg=1187922 date=1375285856
Kan ook aan mij liggen, maar wat is er uberhaupt de meerwaarde om een foto van het huis de wereld in te schieten? Wat is er de meerwaarde ervan dat we weten in welke straat het was en welk huis?

Bij een brand oid dan is het het gebouw zelf dat in de brand staat en daar foto's van gemaakt worden... duidelijk... Maar dit huis heeft in feite niks te maken met wat er gebeurt is, behalve dat die mensen daar wonen. Weet je het verblijf adres van de man met dochters in Turkije te achterhalen en dat huis op de foto te zetten... ok dan scoor je punten. Maar met dit soort 'journalistiek' doe je in mijn ogen meer kwaad dan goed...

 98uiye

Oké, dat is een andere discussie. Ik ben het grotendeels met je eens, maar het begon op de dag erna al toen de politie met een persbericht naar buiten kwam dat het in de Julianastraat was. Dan vraag je er naar mijn mening zelf om. Aangezien de media een foto wouden van het huis zelf, ben ik onderzoek gaan doen naar wat het precieze huis is. Nu had ik ook nog het geluk dat de politie toevallig langsreed op het moment dat ik foto's aan het maken was van het huis  (klik) ;)

Overigens; in eerste instantie had ik enkel foto's van het huizenblok. Toen ging RTV Oost de voordeur met het huisnummer filmen, Tubantia de voordeur fotograferen en ja, toen wist iedereen toch al om welk huis het ging.


I1985

  • Monteur Laad/los
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 242
Reactie #9 Gepost op: 31 juli 2013, 20:30:45
Citaat van: Sem van der Wal link=msg=1187936 date=1375292273
Oké, dat is een andere discussie. Ik ben het grotendeels met je eens, maar het begon op de dag erna al toen de politie met een persbericht naar buiten kwam dat het in de Julianastraat was. Dan vraag je er naar mijn mening zelf om. Aangezien de media een foto wouden van het huis zelf, ben ik onderzoek gaan doen naar wat het precieze huis is. Nu had ik ook nog het geluk dat de politie toevallig langsreed op het moment dat ik foto's aan het maken was van het huis  (klik) ;)

Overigens; in eerste instantie had ik enkel foto's van het huizenblok. Toen ging RTV Oost de voordeur met het huisnummer filmen, Tubantia de voordeur fotograferen en ja, toen wist iedereen toch al om welk huis het ging.

Ja je hebt gelijk... das een hele goede reden om mee te doen met iets waar je eigenlijk tegen bent....  98uiye