Tarieven NRK

Auteur Topic: Tarieven NRK  (gelezen 15611 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

kens62

  • Kerninstructeur C2000
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 627
Reactie #50 Gepost op: 5 augustus 2013, 21:48:41
Citaat van: Golly link=msg=1189188 date=1375725890
Eigenlijk rekenen wij alleen een hoger tarief voor de bikers omdat de bikes, helmen en specifieke kleding uit dat bedrag betaald worden en niet nog apart op de factuur komen.

Er zijn ook afdelingen die EHBO-ers op hun  eigen (oma)fiets mee laten rijden in een hardloopwedstrijd.
Welke criteria stelt het NRK aan een fietsende EHBO-er?
Al mijn berichten zijn louter op persoonlijke titel en kunnen nooit op welke wijze dan ook in verband worden gebracht met de mening van mijn werkgever


Koekerdt

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 367
Reactie #51 Gepost op: 5 augustus 2013, 22:02:10
Citaat van: Golly link=msg=1189188 date=1375725890
Koekerdt, waar staat dat het rode kruis alleen maar gecertificeerde evenementenhulpverleners beloofd te leveren? Nooit heb je echt 100% EHV (met certificaat) nodig, maar kun je deze mensen prima met ehbo-ers inzetten. Overigens kun je EHBDU ook apart volgen en kunnen rode kruis ehbo-ers middels de herhalingslessen ook al hun rugzakje vullen met extra kennis. Die lessen gaan (vaak) verder dan de basisopleiding ehbo.

als ik een ehbo-er, EHV-er, biker, SIGMA of OenV er of een Psychosociale nazorg vrijwilliger inzet dan maakt dat niets uit voor de prijs, tenzij er specifiek om deze mensen wordt gevraagd voor een specifieke taak.
Dit geldt ook voor verpleegkundigen en artsen die ehbo-er zijn bij het rode kruis. Zelfde tarief tenzij specifiek aangevraagd.

Eigenlijk rekenen wij alleen een hoger tarief voor de bikers omdat de bikes, helmen en specifieke kleding uit dat bedrag betaald worden en niet nog apart op de factuur komen.

De 5.25 pppu is gebaseerd op de 5* cursus of OK basis ehbo, aangevuld met een aantal zaken, één daarvan is het EHV deel. Het NRK zegt altijd dat we tegen kostprijs op evenementen staan. Als dat waar is, dan zouden alle vrijwilligers die op evenementen staan die EHV cursus gehad moeten hebben. Als dat niet zo is dan wordt er winst gemaakt op evenementen.

Dus: of ophouden met roepen dat we tegen kostprijs werken, of de opleidingen omhoog, of het tarief omlaag. Persoonlijk zou ik niet voor de laatste optie kiezen....
Vers afgestudeerd Integraal Veiligheidskunde Veiligheidscoördinator op verschillende evenementen Geïnteresseerde in alle andere vormen van veiligheid


Joffry Ambu-Vpk

  • Ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,455
  • Ambulanceverpleegkundige
Reactie #52 Gepost op: 6 augustus 2013, 00:10:21
Citaat van: Chris81 link=msg=1188922 date=1375682164
Dat ben ik helemaal met je eens. Maar laten we ook vooral naar onszelf kijken, ook wij kunnen zaken zoals kosten transparant en volgens de richtlijn toepassen. Het is geen eenrichtingsverkeer... Daarnaast is het inderdaad een vereninging geworden waarin een hoop zelfstandig bepaalde zaken nu naar boven zijn getrokken, om onder andere meer structuur en gelijkheid te krijgen...

Het kan niet de bedoeling zijn dat twee dezelfde "soort" evenementen die qua hulpverlening hetzelfde nodig hebben er in twee verschillende plaatsen flinke verschillende prijzen voor betalen. Dan sla je in mijn ogen de plank mis.

Daarbij is een afdeling geen franchise onderneming.

Ikl denk niet dat dit de reden is geweest van het ''gelijkheidsdenken' en het nivelleren of gelijkschakelen van regelingen, prijzen, afspraken etc. Het landelijk bestuur stond daar hele andere dingen voor ogen in plaats van de prijs van 2 EHBO-ers bij de kaatswedstrijd in Lutjebroek gelijk te schakelen met die van Schubbek#tteveen.... ;)
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod


Delta

  • AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,443
  • Arts
Reactie #53 Gepost op: 6 augustus 2013, 08:26:45
Citaat van: Koekerdt link=msg=1189214 date=1375732930
De 5.25 pppu is gebaseerd op de 5* cursus of OK basis ehbo, aangevuld met een aantal zaken, één daarvan is het EHV deel. Het NRK zegt altijd dat we tegen kostprijs op evenementen staan. Als dat waar is, dan zouden alle vrijwilligers die op evenementen staan die EHV cursus gehad moeten hebben. Als dat niet zo is dan wordt er winst gemaakt op evenementen.

Dus: of ophouden met roepen dat we tegen kostprijs werken, of de opleidingen omhoog, of het tarief omlaag. Persoonlijk zou ik niet voor de laatste optie kiezen....

Er zit nog wel wat meer verborgen in die kostprijs: Het onderhoud van je leslokalen, huur van het gebouw, afschrijving van de kleding, brancards, etc etc etc.
Wees nou niet zo bang om een paar euro over te houden aan een EHBO inzet, die kun je als afdeling prima besteden.
Arts  www.alphalog.nl


petre

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 314
Reactie #54 Gepost op: 6 augustus 2013, 09:23:44
Citaat van: Koekerdt link=msg=1189214 date=1375732930
De 5.25 pppu is gebaseerd op de 5* cursus of OK basis ehbo, aangevuld met een aantal zaken, één daarvan is het EHV deel. Het NRK zegt altijd dat we tegen kostprijs op evenementen staan. Als dat waar is, dan zouden alle vrijwilligers die op evenementen staan die EHV cursus gehad moeten hebben. Als dat niet zo is dan wordt er winst gemaakt op evenementen.

Dus: of ophouden met roepen dat we tegen kostprijs werken, of de opleidingen omhoog, of het tarief omlaag. Persoonlijk zou ik niet voor de laatste optie kiezen....
Ik zou toch graag een bron zien van je uitspraken. Bij het tarievenoverzicht staat dit verhaal er niet bij naar mijn weten.


Golly

  • Medisch Milieukundig Adviseur en GAGS i.o. bij een GGD/VR
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,307
  • Hulpverlenen bij Rampen en Evenementen
    • Rode Kruis Den Haag
Reactie #55 Gepost op: 6 augustus 2013, 10:04:24
Citaat van: Delta link=msg=1189268 date=1375770405
Er zit nog wel wat meer verborgen in die kostprijs: Het onderhoud van je leslokalen, huur van het gebouw, afschrijving van de kleding, brancards, etc etc etc.
Wees nou niet zo bang om een paar euro over te houden aan een EHBO inzet, die kun je als afdeling prima besteden.

Materiaal kosten (gebruik) mag een afdeling ook gewoon apart op de offerte zetten trouwens, daar hoef je die 5,25 niet voor te gebruiken. Kleding, persoonlijke ehbo tas en opleidingen (inclusief huisvesting) natuurlìjk wel.

Maar Koekerdt, graag hoor/zie ik waar staat dat de 5,25 gaat over gecertificeerde evenementenhulpverleners?
Vrijwillig: Evenementenhulpverlener, TL Noodhulpteam, Onderzoeker Nederlandse Rode Kruis


Koekerdt

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 367
Reactie #56 Gepost op: 6 augustus 2013, 10:57:24
Citaat van: Delta link=msg=1189268 date=1375770405
Er zit nog wel wat meer verborgen in die kostprijs: Het onderhoud van je leslokalen, huur van het gebouw, afschrijving van de kleding, brancards, etc etc etc.
Wees nou niet zo bang om een paar euro over te houden aan een EHBO inzet, die kun je als afdeling prima besteden.
Daar ben ik het ook wel mee eens, maar ben er dan open en eerlijk over. Leg dan uit dat wij geen winst maken zoals een normaal bedrijf dat doet maar dat onze winst naar andere projecten gaat. Zolang die andere projecten goed aansluiten bij het Rode Kruis (visie 2020?) dan lijkt het me dat niemand daar een probleem mee heeft.

Citaat van: petre link=msg=1189273 date=1375773824
Ik zou toch graag een bron zien van je uitspraken. Bij het tarievenoverzicht staat dit verhaal er niet bij naar mijn weten.
Even op intranet zoeken naar het document "richtlijn tarieven evenementenhulp 2011" van de Productgroep Noodhulp Nationaal. Ik heb na de 2011 versie nog geen nieuwere gezien. Pagina 1 t/m 3 even goed doorlezen en daarna inzoomen op pagina 4 of 5. Bij investeringen, kopje opleidingen staat als laatste regel "Cursus hulpverlenen bij evenementen" en bij bijscholing staat "Bijscholing hulpverlenen bij evenementen".
Vers afgestudeerd Integraal Veiligheidskunde Veiligheidscoördinator op verschillende evenementen Geïnteresseerde in alle andere vormen van veiligheid


petre

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 314
Reactie #57 Gepost op: 6 augustus 2013, 11:17:56
Citaat van: Koekerdt link=msg=1189287 date=1375779444
Daar ben ik het ook wel mee eens, maar ben er dan open en eerlijk over. Leg dan uit dat wij geen winst maken zoals een normaal bedrijf dat doet maar dat onze winst naar andere projecten gaat. Zolang die andere projecten goed aansluiten bij het Rode Kruis (visie 2020?) dan lijkt het me dat niemand daar een probleem mee heeft.
Even op intranet zoeken naar het document "richtlijn tarieven evenementenhulp 2011" van de Productgroep Noodhulp Nationaal. Ik heb na de 2011 versie nog geen nieuwere gezien. Pagina 1 t/m 3 even goed doorlezen en daarna inzoomen op pagina 4 of 5. Bij investeringen, kopje opleidingen staat als laatste regel "Cursus hulpverlenen bij evenementen" en bij bijscholing staat "Bijscholing hulpverlenen bij evenementen".
Er staat uitleg hoe ze aan dat bedrag van 5,25 ( overigens is dat niet geïndexeerd zoals wel genoemd in het document) komen, niet dat het verplicht is om exact je vrijwilligers zo uit te rusten. Zo heb ik 2 broeken en geen schoenen van het Rode Kruis.. Ook niet conform dit lijstje ;).


Koekerdt

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 367
Reactie #58 Gepost op: 6 augustus 2013, 11:28:53
klopt, alleen die schoenen en broek zijn verhoudingsgewijs niet zo duur, kleine afwijkingen lijken mij ook niet zo erg. Maar de cursus hulpverlenen bij evenementen met herhaling is bijna een kwart van de kosten....
Vers afgestudeerd Integraal Veiligheidskunde Veiligheidscoördinator op verschillende evenementen Geïnteresseerde in alle andere vormen van veiligheid


Delta

  • AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,443
  • Arts
Reactie #59 Gepost op: 6 augustus 2013, 12:20:36
Lang niet heel het Rode Kruis biedt deze opleiding uberhaupt aan, veel afdelingen hebben gewoon het Oranje Kruis met eigen verdiepingslessen. Strookt dus ook niet met de norm. Eenheidsworst? Nog lang niet!
Arts  www.alphalog.nl