Raad de oorzaak - VR NHN tweet huiswerk voor vannacht

Auteur Topic: Raad de oorzaak - VR NHN tweet huiswerk voor vannacht  (gelezen 4589 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,427
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!




soetevent

  • BHV / Burgernet AED
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 318
  • 叁多
    • Bliksemdetectie.nl
Reactie #1 Gepost op: 5 september 2013, 08:58:01
Het zilverkleurige 'ding' wat voor het tafeltje op de grond staat is volgens mij een (scheer)spiegel. Zo één met een gewone zijde, en een bolle zijde. De bolle zijde werkt als een vergrootglas. Als de zon daarop staat, en het brandpunt komt uit op iets brandbaars (ik vermoed gordijnen) dan kon je wel eens dit krijgen te zien.
Maar dat is een gok van mij.
Ik hoor graag of wat het geweest is!


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #2 Gepost op: 6 september 2013, 00:57:33
Serieus?!?!?!? Gaan we ons nu verlagen tot dit soort tweets???  98uiye

Dan heb je echt niks beters meer te doen als "voorlichter" en ga je het maar zoeken in zo'n raadje plaatje spelletje zoals dat op de radio te horen is met "raad het geluid". HOU NOU OP!

 :'( :'(
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens


CMKmaat

  • What does this button do?
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,151
  • Geen spoed wel politie? Naambellen! Bel 0900-TUIG
Reactie #3 Gepost op: 6 september 2013, 01:19:06
De Huh?-Echt?!-Serieus?!-Meen je dat nou?!-Hou eens op- Raad de oorzaak-plaatjes van Veiligheidsregio NHN

[/denken] Waar heb ik dat eerder gehoord? [/undenken]
Wij zorgen dag en nacht voor de fysieke beveiliging van de te beschermen belangen van de defensieonderdelen binnen het koninkrijk der Nederlanden.


soetevent

  • BHV / Burgernet AED
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 318
  • 叁多
    • Bliksemdetectie.nl
Reactie #4 Gepost op: 6 september 2013, 10:44:38
Wat is hier nou mis mee dan?


soetevent

  • BHV / Burgernet AED
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 318
  • 叁多
    • Bliksemdetectie.nl
Reactie #5 Gepost op: 6 september 2013, 10:47:39
Overigens:

Veiligheidsregio NHN ‏@vrnhn (10:41)
Oplossing #raaddeoorzaak: de vergrotende spiegel concentreerde de zonnestralen op de gordijnen. Gevolg: #brand. Goed geraden @AmoureusMedia


INRI

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 640
Reactie #6 Gepost op: 6 september 2013, 11:10:29
Citaat van: soetevent link=msg=1199123 date=1378457078
Wat is hier nou mis mee dan?
Je moet toch iets als je naam "Moppersmurf" is....


V16.01

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 499
Reactie #7 Gepost op: 6 september 2013, 12:07:39
Citaat van: moppersmurf link=msg=1199002 date=1378421853
Serieus?!?!?!? Gaan we ons nu verlagen tot dit soort tweets???  98uiye

Dan heb je echt niks beters meer te doen als "voorlichter" en ga je het maar zoeken in zo'n raadje plaatje spelletje zoals dat op de radio te horen is met "raad het geluid". HOU NOU OP!

 :'( :'(

Waarom zou hij/zij het niet doen?
Stukje preventie kan er ook vanuit gaan. Ik zou er bijv niet aan denken dat een spiegel evt een brand kan veroorzaken. Laat het dan maar gewoon zien. En ook met andere voorbeelden.
Voormalig lid SIGMA Twente Rode Kruis Haaksbergen EHBO-er Fc Twente Plv. Coördinator EHBO Fc Twente


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #8 Gepost op: 6 september 2013, 12:56:18
Citaat van: moppersmurf link=msg=1199002 date=1378421853
Serieus?!?!?!? Gaan we ons nu verlagen tot dit soort tweets???  98uiye

Dan heb je echt niks beters meer te doen als "voorlichter" en ga je het maar zoeken in zo'n raadje plaatje spelletje zoals dat op de radio te horen is met "raad het geluid". HOU NOU OP!

 :'( :'(
Verlagen tot dit soort tweets, vreemde redenatie hou je erop na. En blijkt dat je de achterliggende gedachte ook niet helemaal begrijpt. Dit soort tweets kunnen bijdragen aan de zelfbewust zijn van de burger. En laat goed zien hoe simpel een brand kan ontstaan, laat ook zien dat aan het ontstaan van brand vaak een menselijk handelen aan vooraf gaat. Al dan niet onbewust. Denk daar eens over na. ;)


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #9 Gepost op: 13 september 2013, 00:04:33
Citaat van: Peter71 link=msg=1199160 date=1378464978
Verlagen tot dit soort tweets, vreemde redenatie hou je erop na. En blijkt dat je de achterliggende gedachte ook niet helemaal begrijpt. Dit soort tweets kunnen bijdragen aan de zelfbewust zijn van de burger. En laat goed zien hoe simpel een brand kan ontstaan, laat ook zien dat aan het ontstaan van brand vaak een menselijk handelen aan vooraf gaat. Al dan niet onbewust. Denk daar eens over na. ;)
Nee dat is geen vreemde redenatie, en wel om 2 simpele redenen:

1: je bereikt maar een heel beperkt aantal mensen met dit soort tweets
2: je bent afhankelijk van hoe mensen de tweet begrijpen

Veel beter is daar gewoon diverse postbus 51 spotjes aan besteden, televisie geeft immers een beeld en mondelinge toelichting. Tweets zijn korte berichten, leuk om snel iets mede te delen, maar zeker niet geschikt als voorlichting.

Dat is dus niet een kwestie van mijn naam er eer aan doen, dat is een kwestie van iets goed willen doen. Liever goede voorlichting waar zeker een preventieve werking inzit, dan matige voorlichting waar misschien een preventieve werking vanuit gaat.
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens