Welk merk verbandspray voor brandwonden

Auteur Topic: Welk merk verbandspray voor brandwonden  (gelezen 7690 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

lotus bianca

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,653
  • EHBO instructeur . LOTUS en oud sigma
Gepost op: 7 september 2013, 21:33:30
Welk merk verbandspray gebruiken jullie en waar kopen jullie deze? Ik zoek verbandspray die geen witte haartjes veroorzaakt zodat de brandwond mooi word.


GEIT NEET BESJTEIT NEET  WAER OF GEIN WAER DRAAN


Johanna

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 69
  • Lotus
Reactie #1 Gepost op: 14 november 2013, 23:40:48
Ik hoor goede verhalen over die van de Aldi, maar ik heb hem zelf nog niet gebruikt (heb nog teveel andere bussen staan).


beantsje

  • Baco/EHBO'er TT-circuit, LOTUS
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 115
Reactie #2 Gepost op: 11 december 2013, 21:29:41
Eigen merk van Kruidvat!


RemRoof

  • docent Zorg & Welzijn
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,074
  • NRK-vrijwilliger en brede hulpverleningsinteresse
Reactie #3 Gepost op: 11 december 2013, 21:32:47
E.e.a. is heel erg afhankelijk van je huid. Probeer het en je weet het. Zoveel LOTUSSEN, zoveel verbandspray ;D

Als je het voor brandwonden gebruikt met behulp van gelatine kun je dit afspuiten met deo voor de droge huid, zonder alcohol en zonder parfum. Dan heb je gelijk geen glans.

RemRoof
Al mijn bijdragen zijn op persoonlijke titel.


Johanna

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 69
  • Lotus
Reactie #4 Gepost op: 25 december 2013, 12:49:07
Wacht even, deze zie ik niet helemaal voor me. Bedoel je een blaar? Die maak ik met gel en die spuit ik af. Voor derde graads gebruik ik gelatine en die spuit ik niet af.
Ik heb ook een paar prefab blaren liggen van gestolde gelatine, maar daar moet ik nog mee gaan spelen. Die wou ik plakken met baardlijm.


RemRoof

  • docent Zorg & Welzijn
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,074
  • NRK-vrijwilliger en brede hulpverleningsinteresse
Reactie #5 Gepost op: 25 december 2013, 14:55:56
Citaat van: Johanna link=msg=1231394 date=1387972147
Wacht even, deze zie ik niet helemaal voor me. Bedoel je een blaar? Die maak ik met gel en die spuit ik af. Voor derde graads gebruik ik gelatine en die spuit ik niet af.
Ik heb ook een paar prefab blaren liggen van gestolde gelatine, maar daar moet ik nog mee gaan spelen. Die wou ik plakken met baardlijm.

Maak je een brandwond met behulp van gelatine (vlamverbranding of chemische brandwond) dan moet je deze afpoederen om glans tegen te gaan. Een andere optie is om af te spuiten met een deo zoals die hierboven genoemd wordt. Ik heb het niet over blaren. Deze kunnen gewoon gemaakt worden m.b.v. blarengel en deze moet je afspuiten met verbandspray. Verbandspray is uitproberen want is afhankelijk van de huid (Ph-waarde etc.)

RemRoof
Al mijn bijdragen zijn op persoonlijke titel.


beantsje

  • Baco/EHBO'er TT-circuit, LOTUS
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 115
Reactie #6 Gepost op: 25 december 2013, 22:07:30
Citaat van: RemRoof link=msg=1231429 date=1387979756
Maak je een brandwond met behulp van gelatine (vlamverbranding of chemische brandwond) dan moet je deze afpoederen om glans tegen te gaan. Een andere optie is om af te spuiten met een deo zoals die hierboven genoemd wordt. Ik heb het niet over blaren. Deze kunnen gewoon gemaakt worden m.b.v. blarengel en deze moet je afspuiten met verbandspray. Verbandspray is uitproberen want is afhankelijk van de huid (Ph-waarde etc.)

RemRoof

Wat ook nog wil is blarengel met een laagje (1 laag dun) ouderwetsch pastelgeel wc-papier erover heen. Randen netjes wegwerken met satéprikker en het resultaat is verbluffend.


leo A

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 277
  • LOTUS®kring Zuid-Holland Zuid
    • Lotuskring Zuid Holland Zuid
Reactie #7 Gepost op: 3 januari 2014, 16:56:20
Citaat van: beantsje link=msg=1231497 date=1388005650
Wat ook nog wil is blarengel met een laagje (1 laag dun) ouderwetsch pastelgeel wc-papier erover heen. Randen netjes wegwerken met satéprikker en het resultaat is verbluffend.
Alleen wordt het dan wel lastig als ze echt gaan koelen. Als je verbandspray gebruikt, kan dat wel.
service controleur kleine blusmiddelen Hap chauffeur Dordrecht LOTUS E.H. verlener https://bit.ly/2BTzliB?fbclid=IwAR1TCU2Ox-kHkiz_nwOC3rJZE6v4Kkv24z-