Brug Kampen omhoog met auto er nog op

Auteur Topic: Brug Kampen omhoog met auto er nog op  (gelezen 2993 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Speedy

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 237
Gepost op: 15 september 2013, 13:16:16
Citaat
Een vreemd incident bij de stadsbrug in Kampen. De brug ging omhoog terwijl er nog een auto bovenop stond.
Geluk bij een ongeluk was dat het brugdeel horizontaal omhoog gaat waardoor de auto niet naar beneden rolde. Niemand raakte gewond. Op de stadsbrug stond een korte file voor de stoplichten. Door onbekende reden gingen de slagbomen dicht en de brug omhoog. Een andere auto stond voor de slagboom, maar werd net niet mee omhoog genomen. De vraag hoe dit incident heeft kunnen gebeuren staat uit bij de gemeente Kampen. De inzittenden van de auto die omhoog ging waren geschrokken, maar konden er even later ook wel om lachen.

http://www.rtvoost.nl/nieuws/default.aspx?cat=1&nid=170911

Op het filmpje is het duidelijk te zien, ook dat op de bijrijdersplek 2 dames zitten. Mijn vraag is, kan de politie n.a.v. beelden bijvoorbeeld nog een bon uitschrijven?  ;)




SjoerdvR

  • Fotograaf
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 352
    • Mijn fotografie site
Reactie #1 Gepost op: 15 september 2013, 14:16:21
Als ik het verhaal van de man hoor dan stonden ze te wachten in de rij voor een rotonde/stoplicht oid, en hij was degene die toevallig op de brug stond. Slagbomen dicht (Citroen voor hem ook vast) en brug omhoog. Kan hij niks aan doen, de brugwachter/sensoren zouden moeten detecteren dat er nog iemand op stond en dus wachten met de brug omhoogdoen.


Speedy

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 237
Reactie #2 Gepost op: 15 september 2013, 14:23:46
Citaat van: SjoerdvR link=msg=1201684 date=1379247381
Als ik het verhaal van de man hoor dan stonden ze te wachten in de rij voor een rotonde/stoplicht oid, en hij was degene die toevallig op de brug stond. Slagbomen dicht (Citroen voor hem ook vast) en brug omhoog. Kan hij niks aan doen, de brugwachter/sensoren zouden moeten detecteren dat er nog iemand op stond en dus wachten met de brug omhoogdoen.

Dat de camera's storing hadden is vreemd, maar eigenlijk zou het wegvak gemarkeerd moeten worden met een kruis toch?


SjoerdvR

  • Fotograaf
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 352
    • Mijn fotografie site
Reactie #3 Gepost op: 15 september 2013, 15:03:01
Citaat van: Speedy link=msg=1201686 date=1379247826
Dat de camera's storing hadden is vreemd, maar eigenlijk zou het wegvak gemarkeerd moeten worden met een kruis toch?

Ben ik met je eens. Tevens zou gezond verstand gebruiken en denken 'Goh, laat ik niet gaan staan wachten op het brugdek, maar daarvoor en verder rijden als na het brugdek plaats is' ook niet verkeerd zijn  O0


Firefighter1970-b.d.

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,293
Reactie #4 Gepost op: 15 september 2013, 15:17:40
Citaat van: SjoerdvR link=msg=1201691 date=1379250181
Ben ik met je eens. Tevens zou gezond verstand gebruiken en denken 'Goh, laat ik niet gaan staan wachten op het brugdek, maar daarvoor en verder rijden als na het brugdek plaats is' ook niet verkeerd zijn  O0

Weet jij hoe de situatie in Kampen is ?
Dus jij wacht altijd totdat de hele brug vrij is en tot het verkeerslicht wat 50 meter na de brug staat zonder dat je het vlak na de brug kunt zien hoe doe je dat ?
Dit heeft niets met gezond verstand gebruiken te maken en alles met een bedieningsfout van de brugwachter
De fout zit bij de brugwachter die moet er voor zorgen dat de slagboom voor het oprijdend verkeer is gesloten is,dan zorgen dat de hele brug vrij is.
Zorgen dat de hele brug vrij is voordat hij de slagboom voor het afrijdend verkeer sluit en daarna als de brugwachter heeft geverifieerd dat er daadwerkelijk geen mensen meer op de brug staan mag de brugwachter de brug openen.
En als de camera's in storing zijn moet de brugwachter fysiek gaan constateren dat de brug open kan of anders de brug gesloten houden.


FP924

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 586
Reactie #5 Gepost op: 15 september 2013, 17:03:19
Citaat van: SjoerdvR link=msg=1201691 date=1379250181
Ben ik met je eens. Tevens zou gezond verstand gebruiken en denken 'Goh, laat ik niet gaan staan wachten op het brugdek, maar daarvoor en verder rijden als na het brugdek plaats is' ook niet verkeerd zijn  O0

Helemaal mee eens, maar ik denk dat iedereen wel eens zo'n gevalletje meemaakt. Met name tijdens spitsuur in de grote steden op kruisingen met verkeerslichten. Krijg je groen maar sta je daarna door file opeens stil midden op het kruisingsvlak waardoor je de kruisende weg blokkeert. Ik let er altijd op, als het verkeer stil staat na de kruising en er geen ruimte is om er achter aan te sluiten rijd ik het kruisingsvlak niet op en blijf ik desnoods gewoon wachten voor het groene licht. En toch komt het nog wel eens voor, het is niet altijd 100% in te schatten. Als het verkeer rijdt maar een stoplicht iets verder springt opeens op rood of een vrachtwagen stopt om te laden/lossen en het staat opeens stil dan kan dat gewoon gebeuren.