Vragen omtrent Grijze beveiligingspas

Auteur Topic: Vragen omtrent Grijze beveiligingspas  (gelezen 18595 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

sylvester1986

  • Gast
Gepost op: 30 september 2013, 21:52:13
Verder nog geen topic kunnen vinden omtrent de Grijze beveiligingspas, dus hierbij.
Ik heb meteen een vraag omtrent deze pas, namelijk:
 - Als je voor meerdere bedrijven wil werken, krijg je dan meerdere passen of wordt een eventuele andere werkgever, net als met een VKR pas, op de pas bijgeschreven?




Hendriksje

  • Hoofdagent | Den Haag
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 187
Reactie #1 Gepost op: 30 september 2013, 22:09:51
Je ontvangt voor elke nieuwe werkgever een nieuwe pas. Beveiligerspassen zijn bedrijfsgebonden.


sylvester1986

  • Gast
Reactie #2 Gepost op: 30 september 2013, 22:11:20
Citaat van: Hendriksje link=msg=1205812 date=1380571791
Je ontvangt voor elke nieuwe werkgever een nieuwe pas. Beveiligerspassen zijn bedrijfsgebonden.
Thanks O0


Gijs

  • Oud brandweer-instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 669
Reactie #3 Gepost op: 30 september 2013, 22:13:35
Ingevolge de wet op de particuliere beveiligingsbedrijven en particuliere rechercheburos mag en kan je maar voor één bedrijf werkzaam zijn, tenzij daar schriftelijke toestemming voor is gegeven.
De grijze pas wordt afgegeven door de afdeling bijzondere wetten van de plaatselijke politie , alwaar het bedrijf is gevestigd.
Bij instappen begint de inzet.


Hendriksje

  • Hoofdagent | Den Haag
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 187
Reactie #4 Gepost op: 30 september 2013, 22:21:26
Die schriftelijke toestemming (verklaring geen bezwaar en uitgifte pas) gaat in de praktijk heel vlot. Beveiligerspassen worden over het algemeen, na een nieuwe screening, gewoon uitgegeven. Ook als je meerdere werkgevers hebt.


sylvester1986

  • Gast
Reactie #5 Gepost op: 30 september 2013, 22:23:37
Hoe en wie vraagt deze schriftelijke toestemming? Ik heb nu een Grijze pas (oproepkracht), maar kan nu op gesprek komen bij een 2e bedrijf.


scorpio

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 707
Reactie #6 Gepost op: 1 oktober 2013, 00:18:03
Citaat van: Gijs link=msg=1205814 date=1380572015
Ingevolge de wet op de particuliere beveiligingsbedrijven en particuliere rechercheburos mag en kan je maar voor één bedrijf werkzaam zijn

En in welk artikel van deze wet staat dat dan?


scorpio

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 707
Reactie #7 Gepost op: 1 oktober 2013, 00:20:21
Citaat van: Sylvester link=msg=1205819 date=1380572617
Hoe en wie vraagt deze schriftelijke toestemming? Ik heb nu een Grijze pas (oproepkracht), maar kan nu op gesprek komen bij een 2e bedrijf.

En als je wordt aangenomen dan vraagt dat bedrijf voor jou een pas aan. En als je nog een ander bedrijf vind, dan vraagt die op zijn beurt ook weer een nieuwe pas aan.

Maar als je al een pas hebt, dan weet je toch hoe het de eerste keer gegaan is? Zo gaat het de andere keren ook.


K9 Handler

  • Zelfstandige / Hondengeleider
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 63
  • Justice is coming and Hell's coming with me
Reactie #8 Gepost op: 2 oktober 2013, 00:22:55
Citaat van: Gijs link=msg=1205814 date=1380572015
Ingevolge de wet op de particuliere beveiligingsbedrijven en particuliere rechercheburos mag en kan je maar voor één bedrijf werkzaam zijn.

Deze regel is voormijn onbekend. Ik ben in bezit van meerdere grijze passen en heb nooit problemen gehad met de aanvraag van de pas.


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,586
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #9 Gepost op: 2 oktober 2013, 17:53:15
Citaat van: Gijs link=msg=1205814 date=1380572015
Ingevolge de wet op de particuliere beveiligingsbedrijven en particuliere rechercheburos mag en kan je maar voor één bedrijf werkzaam zijn, tenzij daar schriftelijke toestemming voor is gegeven.
De grijze pas wordt afgegeven door de afdeling bijzondere wetten van de plaatselijke politie , alwaar het bedrijf is gevestigd.

Dat is de grootste onzin die je maar kan uitkramen Gijs. Al wil ik voor 5 bedrijven werken als oproepkracht of parttimer.
Dit staat in geen 1 wet of regeling of circulaire omschreven.

Het enige wat in de CAO staat c.q. stond ( even de nieuwste CAO buiten beschouwing gelaten omdat ik die nog niet ken ) is dat je aan je werkgever toestemming moet vragen als je een fulltime contract hebt om ook nog ergens anders te mogen werken.
Maar zo lang je oproepkracht bent of parttime werkt bij een beveiligingsbedrijf kan GEEN werkgever jou verplichten niet ook nog ergens anders te werken.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen