Rollenspel bij sollicitatie als beveiliger

Auteur Topic: Rollenspel bij sollicitatie als beveiliger  (gelezen 9170 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

sylvester1986

  • Gast
Gepost op: 1 oktober 2013, 01:36:33
Ik vroeg mij opeens iets af, namelijk:
 - Zijn er bedrijven die een rollenspel doen voor zij een sollicitant aannemen als beveiliger?

Zo ja, welke bedrijven?
Zo nee, zou dit een goede optie zijn?

Ik heb er btw nooit mee te maken gehad, maar ik denk dat het soms geen overbodige luxe is.




sylvester1986

  • Gast
Reactie #1 Gepost op: 1 oktober 2013, 02:02:58
Een bedrijf waarvan ik wel eens gelezen dat deze een rollenspel doet is de NS.


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #2 Gepost op: 1 oktober 2013, 07:31:25
Ik heb in een grijs verleden gewerkt als bewaarder-complexbeveiliging in de P.I. Over-Amstel(Bijlmerbajes), hier heb ik toendertijd ook rollenspelen gehad tijdens de sollicitatie of dit nu nog steeds zo is vraag ik me af als ik zie wat er nu rondloopt.


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #3 Gepost op: 1 oktober 2013, 17:39:17
Ik heb in een grijs verleden  ;) gesolliciteerd bij DJI, gevangenisbewaarder. Naast medische- sport- en psychologische keuringen ook rollenspellen gedaan. Drie casuïstieken gedraaid met acteurs, van meewerkend tot strontvervelend.
Keuringen overigens allemaal behaald, maar uiteindelijk bedankt voor de baan. Voor Defensie gekozen.  O0

Voor de beveiligingsfuncties en alles wat er maar een beetje in de buurt komt, vind ik die rollenspelletjes een goed iets. Je ziet een heel klein beetje wat voor vlees je in de kuip haalt / hebt.


sylvester1986

  • Gast
Reactie #4 Gepost op: 1 oktober 2013, 18:36:28
@ Dinges,

Wat voor casuïstieken heb jij gehad dan?


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #5 Gepost op: 1 oktober 2013, 18:53:46
Citaat van: Sylvester link=msg=1206083 date=1380645388
@ Dinges,

Wat voor casuïstieken heb jij gehad dan?


Mij is toen gevraagd e.e.a. voor me te houden. Wat ik wel kan zeggen is dat ik een meewerkende gedetineerde had, een vervelende, en een strontvervelende. En uiteraard wordt je geobserveerd en maakt men notities tijdens het hele gebeuren. Vooral de laatste casus ging er erg heftig aan toe. Dat er zelfs meubilair sneuvelt, is vrij normaal.


K9 Handler

  • Zelfstandige / Hondengeleider
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 63
  • Justice is coming and Hell's coming with me
Reactie #6 Gepost op: 2 oktober 2013, 01:00:07
Ik zit nu een kleine 13 jaar in de beveiliging en heb voor meerdere bedrijven gewerkt, maar heb nooit tijdens mijn sollicitatie een rollenspel hoeven doen. Persoonlijk zeg ik nee tegen een rollenspel als je solliciteert voor beveiliger.


Nick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,458
Reactie #7 Gepost op: 2 oktober 2013, 12:36:18
Citaat van: K9 Handler link=msg=1206182 date=1380668407
Persoonlijk zeg ik nee tegen een rollenspel als je solliciteert voor beveiliger.

Ik ben benieuwd naar je onderbouwing. De voors lijken me duidelijk, vraag me af welke tegenargumenten je ziet.
Senior GGP / Oost-Brabant


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,586
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #8 Gepost op: 2 oktober 2013, 17:58:16
Een rollenspel in de particulierebeveiliging heb ik nog nooit meegemaakt van mijn leven.

Als men wat wil gaan verbeteren in de beveiliging dan mag men wat mij betreft eerst eens beter gaan selecteren of men wel goed c.q. zeer goed Nederlands kan lezen, schrijven en vooral spreken.
Verder mag men in het bedrijfsreglement opnemen dat men verplicht is onderling Nederlands te spreken dan wel hier beter op te controleren en bij niet voldoen hier aan dat ontslag volgt.

En ja ik heb hier genoeg voorbeelden van en ik erger mij er verschrikkelijk aan.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


K9 Handler

  • Zelfstandige / Hondengeleider
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 63
  • Justice is coming and Hell's coming with me
Reactie #9 Gepost op: 3 oktober 2013, 02:59:42
Citaat van: Nick link=msg=1206288 date=1380710178
Ik ben benieuwd naar je onderbouwing. De voors lijken me duidelijk, vraag me af welke tegenargumenten je ziet.

De reden dat ik nee zeg is puur persoonlijk. Als ik tijdens mijn sollicitatie voor beveiliger een rollenspel had moeten doen, dan had ik nu niet in de beveiliging gewerkt.

Ik weet van mezelf dat ik altijd slecht presteer tijdens een rollenspel, omdat ik in mijn achterhoofd weet dat de geschetste situatie niet echt is. Als de zelfde situatie echt is dan reageer en dan handel ik heel anders. Dit is ook de redenen dat ik nooit heb gesolliciteerd heb bij de politie. Ik had graag bij de politie willen werken. Ik denk zeker dat ik hier niet alleen in ben en als je een rollenspel toepast in de sollicitatie procedure, dat er mensen afvallen die geschikt zijn als beveiliger, maar alleen niet door het rollenspel heen komen.