Documentaire Bradfordramp / -brand

Auteur Topic: Documentaire Bradfordramp / -brand  (gelezen 1788 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

jwpots

  • Gast




Annemiek

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,285
  • Reddingsbrigade
Reactie #1 Gepost op: 1 juni 2005, 21:16:50
De film ervan is al eens voorbij gekomen,maar het blijft een indrukwekkende brand...
  Ta


Firechief P

  • Manschap A / oefenleider / bevelvoerder
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,923
  • waarom gebeurt alles als ik er niet ben?
    • www.pjdekok.nl
Reactie #2 Gepost op: 3 juni 2005, 10:22:15
Goede documentaire en het is me nu ook duidelijk geworden hoe het kon dat het zo hard heeft gebrand en zo heet is geworden (zo'n 1500 graden).  :-[

Kwam namelijk doordat onder de houten banken grote hoeveelheden afval (voornamelijk papier) lag wat daar door de jaren heen tercht was gekomen.

En dan te bedenken dat de tribune de maandag erop vernieuwd zou worden....


Straalpijp Rick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,863
  • Er is geen beter weer dan BRANDWEER
    • Brandweer Barendrecht
Reactie #3 Gepost op: 3 juni 2005, 15:23:45

Kwam namelijk doordat onder de houten banken grote hoeveelheden afval (voornamelijk papier) lag wat daar door de jaren heen tercht was gekomen.



Das lang niet de enige oorzaak van de enorme hitte ;) Vergeet niet de de tribune als een soort oven werkt....door de naar benede staande rand van de tribune wordt de warmte die probeert weg te trekken weer het vuur toe gedreven waardoor je een enomre hitte krijgt ;)


Joris

  • Manschap A
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,491
Reactie #4 Gepost op: 21 augustus 2005, 17:53:42
Die was vanmiddag weer. Damn, dat brandde hard! Jammer van die 56 slachtoffers.  :-\ Anders was het wel een lekker fikkie!
343, never forget.


Rene112

  • Gast
Reactie #5 Gepost op: 21 augustus 2005, 21:54:52
Ik heb hem vanmiddag ook (voor het eerst) gezien. Mooi gemaakte documentaire en zeer indrukwekkend.

Ik had al veel gezien en gelezen over de brand(ontwikkeling) en de gevolgen van deze brand voor de veiligheid in voetbalstadions.

Maar het was indrukwekkend om nu ook de persoonlijke verhalen rondom deze ramp te zien. Zo probeer je je iets voor te stellen bij de brandweerman die vertelde hoe hij een slachtoffer vond met een lange jas aan (het bleek een parkeercontroleur te zijn) die op zijn buik lag. Bij het omdraaien bleek deze man bovenop twee kinderen te liggen die hij had proberen te beschermen... helaas zonder succes...  :-\ :'(
Kortom : indrukwekkend!

groeten,
René de Caluwé