Even een papiertje uit de auto gooien.. Bekeuren jullie daarvoor?

Auteur Topic: Even een papiertje uit de auto gooien.. Bekeuren jullie daarvoor?  (gelezen 15710 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Bart.

  • Politievrijwilliger
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 225
  • It's a beautiful day to save lives.
Het feitenboekje zegt:

Citaat
Afvalstoffen storten of op of in bodem brengen (buiten een inrichting)
p H 025 als particulier zich van een afvalstof ontdoen door deze buiten een
inrichting te storten, op of in de bodem te brengen of te verbranden

betreft kleine hoeveelheden afvalstoffen zoals klein consumptieafval, papier,
peuken etc.
Het tarief hiervoor is €360,-. Dat is een misselijk bedrag voor een peuk die je weggooit..
Maar, bekeuren jullie ervoor? (Tijdens een normale -eventueel met auto- surveillance dienst)


Voornamelijk werkzaam in: horeca (arrestanten en camera-toezicht), publiek domein (GPZ) en bij verkeerscontroles.  Tevens BHV'er en geïnteresseerd in


Jims

  • o.a. Centralist GMK
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,981
Reactie #1 Gepost op: 5 november 2013, 20:12:48
Bart,

Moeilijk te beantwoorden. Elke diender heeft zijn 'eigen' manier van werken en dus zijn manier van bekeuren (lees: voor welke feiten).

Ligt ook aan de situatie.
If you can dream it, you can do it.


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #2 Gepost op: 5 november 2013, 20:23:33
Feitcode H025 heeft meer betrekking op grotere hoeveelheden afval. Dus flink vervuilend bezig zijn door een verdachte (volle asbak leeggooien, vuilniszak weggooien etc.). De € 360,- die daar voor staat vind ik dan ook terecht.

Voor geringe hoeveelheden (blikje, papiertje, snoepverpakking) kan geschreven worden voor feitcode H022. Die is € 130,-. Dat bedrag is een stuk milder.  ;)

Persoonlijk vind ik het ronduit asociaal om je zooi zomaar op straat te gooien. Ik dus ook geen moeite met de boetebedragen die daarvoor staan.


TDMdR

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 942
  • Sr. GGP AML|DI|THW
Reactie #3 Gepost op: 5 november 2013, 22:21:27
En denk eens aan die peuk die uit het raam wordt gegooid bij een rijdende auto en vervolgens tegen een motorrijder aanwaait... >:( Ik heb er al meerdere voor opgeschreven. Als je niet wilt dat je asbak van je auto vol raakt, rook dan niet (in de auto).


Pepernoot

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 241
Reactie #4 Gepost op: 6 november 2013, 13:54:10
Ik schrijf er ook voor, gewoon asociaal alles uit de auto dumpen. En zeker voor de motorrijders en dan hebben ze de pech dat ik er 1 ben.


R

  • Groene BOA
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 53
Reactie #5 Gepost op: 14 november 2013, 18:46:12
Ja. Voornamelijk voor drankblikjes, papier en plastic zakjes e.d. Zo controleren we ook rondom scholen. Onder de 18 Halt of strafbeschikking H022.


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #6 Gepost op: 14 november 2013, 18:51:34
Een peukie op een verder lege weg heb ik weinig moeite mee. Een sigarettefilter wordt al wat storender... Nee, dan de hele tassen Mc Donalds die ik regelmatig over de weg zie waaien, of uit ramen wordt gesmeten..... gruwelijke hekel aan. Mag wat mij betreft veel zwaarder worden bestraft. Als ik landen om ons heen bekijk en vervolgens onze bermen en snelwegen....om je te schamen gewoon.


Gelderland

  • Hoofdagent
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 218
Reactie #7 Gepost op: 14 november 2013, 19:03:56
Voor blikjes en zakjes schrijf ik zeker. Zoals genoemd, ronduit asociaal.

Voor bepaalde 'klanten' schrijf ik ook met plezier voor een peuk..


Jim1

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 448
Reactie #8 Gepost op: 18 november 2013, 20:29:59
En een papiertje in de zin van een geeltje (bekeuring) blijft ook altijd mooi om "te laten vallen"...


Bart.

  • Politievrijwilliger
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 225
  • It's a beautiful day to save lives.
Reactie #9 Gepost op: 18 november 2013, 20:35:07
Stond vandaag op het station van een verder niet nader te noemen stad (niet in uniform uiteraard), staat er een jongen naast me heel rustig een A4-tje te verscheuren en de stukjes papier op het spoor te gooien.

Dat is niet één stuk afval en mag je dan toch schrijven als feitcode H025?  >:D

Maar alle gekkigheid op een stokje, die gast stond voor een prullenbak en gooit z'n troep op straat. Ronduit asociaal.
Voornamelijk werkzaam in: horeca (arrestanten en camera-toezicht), publiek domein (GPZ) en bij verkeerscontroles.  Tevens BHV'er en geïnteresseerd in