Raad van Eerste Hulp Diploma's

Auteur Topic: Raad van Eerste Hulp Diploma's  (gelezen 2802 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Lunatum

  • Arts
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 959
Gepost op: 10 november 2013, 16:42:30
Ik kwam vanmiddag op een Facebookpagina de 'Raad van Eerste Hulp Diploma's' tegen. Wie heeft hier meer over gehoord/gelezen?

http://www.facebook.com/RVEHD

Als ik de pagina goed begrijp stellen zij zich ten doel om Eerste Hulp Diploma's te controleren op juistheid, geldigheid en betrouwbaarheid. Dit lijkt zowel op te gaan voor individuele diploma's als voor certificerende organisaties. Er zou contact zijn met 'de overheid' over samenwerking danwel erkenning.

Deze raad is volgens de Facebook pagina nog in oprichting, de website is ook nog niet in de lucht.




cavia

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,110
Reactie #1 Gepost op: 10 november 2013, 17:09:45
hmm, klinkt mij erg apart. Als ik de facebook bekijk zijn ze aan het kijken of ze overheidssteun kunnen krijgen. tevens moeten opleiders hier aan voldoen:

Waar moeten organisaties en opleiders aan voldoen om een keurmerk te krijgen!
Inschrijving KVK
Nederlandse organisatie (ZZP, eenmanszaak, stichtingen/verenigingen, BV & NV)
Cursuslocatie in Nederland
Contactpersoon
Telefoonnummer
Website
E-mail
Database systeem voor diploma's (organisaties of opleiders die geen database systeem hebben kunnen tegen vrijblijvende vergoeding van €25,- per jaar gebruik maken van ons landelijk systeem)
Klachten formulier
Juist les materiaal (Dit is erg breed begrip)
Geeft Eerste Hulp volgens Europese of Nederlandse Eerste Hulp richtlijnen
Examenformulieren en bij houden van deze gegevens

Volgens mij voldoe je daar al snel aan, en zullen er dus weinig bedrijven geweigerd kunnen worden;) Al met al geeft het mij een raar gevoel...


helm

  • Gast
Reactie #2 Gepost op: 11 november 2013, 08:17:18
Als je wilt weten of een NedCert certificaat echt geldig is dan kan iedereen dit gratis opzoeken in het register http://www.nedcert.nl/inspecteurs
Andere organisaties hebben waarschijnlijk iets soortgelijks.
Gegevens van gecertificeerden doorgeven aan derden zoals RvEHD geeft problemen met het CBP.

Om certificaten vrijwillig tegen betaling bij  RvEHD te laten registreren is overbodig.