Aantal vragen mbt Reddingsbrigades

Auteur Topic: Aantal vragen mbt Reddingsbrigades  (gelezen 3553 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Svn

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 5
  • Vrijwilliger ReddingsBrigade NL
Gepost op: 14 november 2013, 09:49:42
Hallo allemaal,

Ik heb gezien dat hier een aantal lifeguards en vrijwilligers actief zijn en ik had een paar vragen met betrekking tot reacties van strandgangers of algemeen publiek.
Ik vroeg me af of jullie wel eens klachten krijgen van strandgangers als bijvoorbeeld een strandpost gesloten is op een zomerse dag, indien je zo'n klacht herinnert kunt u het dan zo gedetailleerd mogelijk beschrijven? Als u het herinnert vertel mij dan ook wat voor intonatie er van toepassing was, gebruik van sarcasme of dat er een mogelijke irritatie was.

Alvast bedankt!




Svn

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 5
  • Vrijwilliger ReddingsBrigade NL
Reactie #1 Gepost op: 14 november 2013, 10:54:55
Verder wil ik het volgende ook nog weten:

Zien mensen de brigade als een vanzelfsprekendheid? Word een vrijwillige brigade wel eens gezien als een overheids onderdeel?

Nogmaals bedankt!


hvdmountain

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 11
Reactie #2 Gepost op: 14 november 2013, 14:06:43
Wat is de reden dat je dit wilt weten?


Svn

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 5
  • Vrijwilliger ReddingsBrigade NL
Reactie #3 Gepost op: 14 november 2013, 14:34:59
Ik wil dit weten in verband met mijn klant onderzoek dat ik moet doen voor de reddingsbrigade zo dat wij weten wat er gebeurt op het strand en wat voor informatie wij willen laten zien op de landing page van bv de wifi hotspot van egmond. Het gaat erom dat wij weten hoe mensen over ons denken. Ik ben namelijk bezig een persona/klantprofiel op te stellen waarvan de strandganger de belangrijkste is


Lifc

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 124
  • Reddingsbrigade EHBO, AED-cursus
Reactie #4 Gepost op: 14 november 2013, 14:41:50
Strandbezoekers denken bijna altijd dat we betaald krijgen, dit terwijl we vrijwilligers zijn. Verder heb ik het wel een keer meegemaakt dat het 28 graden was op de dag voor het strandseizoen begon. De volgende dag kwamen er inderdaad een aantal mensen langs die het raar vonden dat we niet aanwezig waren. Maarja wat wil je als het water en stroom nog niet is aangesloten e050.

Maar ik begrijp dat je dit wilt weten om een homepage voor de free wifi netwerken van REDNED te maken? En dit doe je namens de bond?


De reddende engel

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 84
Reactie #5 Gepost op: 14 november 2013, 15:17:54
Wat ik merk: men denkt dat je beroeps bent. Wat ik vooral merk is dat er (vaak) geen waardering is voor je werk, tenzij je echt met een prio rijdt. (O&G). Als je over het strand wil rijden zonder O&G, maar wel gepaste spoed hebt, ben je vooral de boeman.

Wat ik wel bijzonder merk, is dat mensen het waarderen als je rustig langs het strand vaart. Kinderen zien je als held, maar ook mensen zwaaien vaak vriendelijk. Wat ik ook merk is dat als je een advies geeft (bijv. even wat dichter bij het strand zwemmen) vele malen serieuzer wordt genomen vanaf een boot of auto, dan als je te voet bent.


Shifty

  • Functioneel
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 151
Reactie #6 Gepost op: 14 november 2013, 16:20:28
Ik denk dat je voor je klanttevredenheidsonderzoek beter de strandbezoekers kan enquêteren op een zomerse dagen bij meerdere stranden in Nederland, dan kom je ook beter tot je doelstelling.



Ik hoor op de stranden, positief als negatief. Je hoort enerzijds veel waardering voor het werk, maar ook opmerkingen over spelen met de scooter of de veel gehoorde geel-roden McDonalds kledinglook.

Als de strandpost gesloten is op een zomerse dag verschild het per soort persoon. Vrouwen vinden het vooral zonde, en hebben er baat bij dat de post geopend & bemand is. Mannen en jongeren boeit het of niet veel. En hoor je dingen zoals; 'Dan is het mooi weer, en dan zijn de er niet. Lekker is dat.'