#SR13 Serious Request (3FM) Glazen Huis Wilhelminaplein - Leeuwarden 18 t/m 24-12-2013

Auteur Topic: #SR13 Serious Request (3FM) Glazen Huis Wilhelminaplein - Leeuwarden 18 t/m 24-12-2013  (gelezen 36568 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,427
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Het is een verrekt gezellig samenzijn in Leeuwarden.

DB geeft even de volgende aandachtspunten mee:

1. Wil je wat doneren door de brievenbus in het glazen huis (er zijn er nu zoals gemeld 2), loop dan gewoon even door de massa heen totdat je bij die bus bent. Heel veel mensen en ook groepen blijven gezellig voor het huis staan en als welopgevoed mens denk je dan al gauw dat je dus op je beurt moet wachten. Dat is dus niet echt het geval. Begrijp me goed - niet meteen gaan ellebogen maar het meeste volk staat daar naar een leuke happening te kijken.

2. Hoedt u voor zakkenkloppers. U leest het goed: zakkenkloppers. Uiteraard is het in grote mensenmenigte zaak om te letten op zakkenrollers - maar die bedoel ik dus hier specifiek niet mee. Ze zijn te herkennen aan hun zeer jeugdig voorkomen, ze kijken je vrolijk aan en zijn tevens te herkennen aan het feit dat ze met 2 woorden spreken. WTF...? De jeugd van tegenwoordig kan het dus nog wel.
De grootste hint die ik er verder aan wens te wijden is de standaardversiertruc: "Meneer, heeft u iets over voor Serious Request?" Al dan niet gevolgd door een tegenprestatie. Als je net zo'n watje bent als ik, dan zorg je er dus voordat je een klauw kleingeld in je zak hebt zitten om dat gespuis van je lijf te houden. Farizeëers, tollenaars en belastinginspecteurs - beruchte professionals als het om het verlichten van een mens z'n poepflap gaat. Ze hebben zware concurrentie gekregen.

3. Kritische noot voor de gemeente Leeuwarden. Het schoonhouden van de omgeving - altijd lastig. Maar met 6 grote kliko's op een plein waar effe iets meer langs komt dan anderhalve paardenkop... gaat niet werken en werkt dus ook niet. Zeker als die bakken om een uur of 3 al vol zitten en niet geleegd worden (Haarlem letten we even op?).

4. Kritische noot voor de horeca rond het Zaailand: je kunt je er helemaal een delerium zuipen. Fijn, enig. Maar waarom is het zo moeilijk om een alcoholvrij biertje te schenken? Wat mij betreft zo'n beetje de Fail of the day. Jammer, want verder is de menagerie goed op orde.

5. Parkeren en wat algemene opmerkingen: ik was weliswaar al om een uur of half 12 Leeuwarden maar tot mijn grote verbazing was er in alle parkeergarages nog plek. Let wel: dat was dus vandaag. Morgen is het weekend en daarna hebben veel mensen vakantie dus dit is geen garantie voor de toekomst. Er zijn alternatieven voor parkeren bij het WTC Expo. En ik heb begrepen dat Arriva de capaciteit op het spoor heeft verhoogt. Vanaf het station ben je in een paar minuten op het Zaailand. Er is voor het station ook een info punt welke je ook kunt vinden bij de rechtbank aan de rechterzijde. Aan de linkerzijde van de rechtbank vind je de EHBO-post.

6. Groot compliment verder aan de stad en de mensen daar. Het leeft. En dat is een understatement. Zeker overdag is het een leuk uitje voor de hele familie.


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Net terug uit Leeuwarden. En ik kan het verhaal van DB bevestigen. Wat een geweldig evenement, en vooral wat een gezellige sfeer heerst daar. Wij waren er rond de klok van 11:00uur, en ik heb de parkeergarage Zaailand genomen om daar de auto te parkeren. We stonden op B-2 recht tegenover de trap naar boven, eenmaal buiten stonden we direct op het Wilhelminaplein, perfect geregeld dus. ;D

Jammer van het weer, er stond een koude wind en het regende. Maar dat mocht de pret niet drukken. De sfeer op het plein bij het glazen huis is geweldig en relaxt. Uiteraard hebben we een donatie gedaan, maar met het parkeren in de parkeergarage. Even naar het toilet bij de MAC zorgde er voor dat we nog wat meer hebben gedoneerd. Aangezien de opbrengsten daaruit ook voor een deel naar Serious Request gaan. We hebben de nodige foto,s gemaakt, die zal ik vandaag of morgen hier wel plaatsen. Een geweldig evenement om te bezoeken. Volgend jaar Haarlem staat al in de agenda gepland. O0 O0


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Zoals belooft wat foto,s





Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,427
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Mochten er trouwens nog liefhebbers zijn voor een playbekdom van Cliff Richard's Living Doll - aanvragen en doneren.
Voor 10k gaat Gerard Ekdom morgenmiddag even epische radio maken.


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Citaat van: Diamondback link=msg=1230673 date=1387734116
Mochten er trouwens nog liefhebbers zijn voor een playbekdom van Cliff Richard's Living Doll - aanvragen en doneren.
Voor 10k gaat Gerard Ekdom morgenmiddag even epische radio maken.
De plaat stond al nummer 2 van de top3 meest aangevraagde platen. Dus dat gaat wel goed komen. ;D :D ;D


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,427
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Gevalletje: vlag hijsen en eens kijken wie er salueert.

Overigens ben ik wel heel benieuwd wat die gasten van de politie bij mekaar getrapt hebben aan het eind van de actie.

http://www.wep.nu/politie-trapt-voor-3fm-serious-request


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,427
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Politie dik tevreden over publiek Serious Request

Gepubliceerd op 22 december 2013, 12:31
Laatst bijgewerkt op 22 december 2013, 12:46
 
LEEUWARDEN - De politie is ,,uitermate tevreden'' over het gedrag van de mensen die op het Glazen Huis van Serious Request in Leeuwarden afkomen. Buiten de baldadigheid die op uitgaansavonden gebruikelijk is, zijn er geen ongeregeldheden. ,,Het is feestelijk en gezellig'', zegt Sylvia Sanders van de politie. In de Oude Doelesteeg moest er in de nacht van zaterdag op zondag twee keer voor korte tijd eenrichtingverkeer worden ingesteld om de stroom voetgangers in goede banen te leiden.

bron: http://www.lc.nl/friesland/regio/article16487753.ece/Politie-dik-tevreden-over-publiek-Serious-Request-


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,427
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Foto van het wilhelmina plein via de twitter van de app van leeuwarden.



Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,427
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,427
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Met een minuut of 5 in het glazen huis.
Voor het niet misselijke bedrag van 37.000 Euro'tjes...

Living Doll met Ekdom.  98uiye