Hele rare vraag, maar willen jullie toch helpen?

Auteur Topic: Hele rare vraag, maar willen jullie toch helpen?  (gelezen 3656 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Jeroen!

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,547
Gepost op: 5 juni 2005, 14:58:57
Ik ben met een werkstuk bezig over zinloos geweld, en moet ook een enquete houden, zouden jullie em in willen vullen? Wel series en duidelijk  alsjeblieft!  :)

========================================

1. Wat vindt u van Zinloos geweld?

2. Waarom is er volgens u zinloos geweld?

3. Bent u zelf eens betrokken geweest bij Zinloos geweld?

4. Wat vindt u dat de overheid en/of andere instanties moeten of kunnen doen tegen zinloos geweld?

5. Wat vindt u van de straffen die er staan voor zinloos geweld? En welke straf vind u zelf dat er gegeven moet worden?

6. Als er iets was wat u zou kunnen veranderen op het gebied van Zinloos geweld, wat zou u dan willen veranderen?

========================================

p.s. als je hem beantwoord zou je dan de vragen willen kopieeren en het andtwoord erachter of eronder willen zetten? Echt bedankt alvast!!!

Groetjes Jeroen!...




Ricardo B

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 723
    • Regio15 - Brandweer & ambulancediensten uit de regio Haaglanden
Reactie #1 Gepost op: 5 juni 2005, 15:06:44
Natuurlijk jeroen bij deze !!!

1 Wat vindt u van Zinloos geweld?
- Heel erg zinloos

2. Waarom is er volgens u zinloos geweld?
- Omdat er mensen in deze samenleving mensen zijn die wat kortsluiting in hun hoofd hebben en er maar op los slaan.

3. Bent u zelf eens betrokken geweest bij Zinloos geweld?
- Nee gelukkig niet

4. Wat vindt u dat de overheid en/of andere instanties moeten of kunnen doen tegen zinloos geweld?
- Ik denk dat de overheid hier niet veel meer aan kan doen dan dat men nu doet. Die reclame spotjes op tv en station helpen denk ik wel mee. Als je met een wat grotere groep ben kan je namelijk wat betekenen. In je eentje begin je helemaal niks.

5. Wat vindt u van de straffen die er staan voor zinloos geweld? En welke straf vind u zelf dat er gegeven moet worden?
- Veel te laag zoals alle straffen in Nederland, vaak lopen mensen al weer heel snel op straat

6. Als er iets was wat u zou kunnen veranderen op het gebied van Zinloos geweld, wat zou u dan willen veranderen?
- De straffen, veel hoger dan dat deze nu zijn
HBO-Verpleegkundige Manschap A + bediener hoogwerker kazerne loosduinen


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #2 Gepost op: 5 juni 2005, 15:13:39
1. Wat vindt u van Zinloos geweld?

Zoals er al staat. Gewoon zinloos.

2. Waarom is er volgens u zinloos geweld?

Mensen denken tegenwoordg met alles weg te kunnen komen. Gebrek aan discipline, verkeerde vrienden, slechte jeugd of verkeerde opvoeding.

3. Bent u zelf eens betrokken geweest bij Zinloos geweld?

Het kwam gelukkig nog net niet tot geweld.

4. Wat vindt u dat de overheid en/of andere instanties moeten of kunnen doen tegen zinloos geweld?

Meer aandacht besteden aan gezinssituatie's. Veel jongeren die zich schuldig maken aan zinloos geweld komen gewoon uit een 'normaal' gezin. Ouders duidelijk maken dat kinderen voor het werk gaan en dat school geen opvoedkliniek is.

5. Wat vindt u van de straffen die er staan voor zinloos geweld? En welke straf vind u zelf dat er gegeven moet worden?

Laag voor het gene wat ze iemand anders en de familie aandoen.

6. Als er iets was wat u zou kunnen veranderen op het gebied van Zinloos geweld, wat zou u dan willen veranderen?

De wet zo veranderen dat de straffen hoger worden. En dat mensen ook in groepsverband veroordeeld kunnen worden. Meestal gebeurd het in een groep.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #3 Gepost op: 5 juni 2005, 17:24:33
========================================

1. Wat vindt u van Zinloos geweld?
behoorlijk zinloos, het heeft totaal geen zin

2. Waarom is er volgens u zinloos geweld?
omdat er mensen zijn die bij een ruzie meteen gaan vechten en het niet mondeling op kunnen lossen

3. Bent u zelf eens betrokken geweest bij Zinloos geweld?
Ja, niet met dodelijke afloop maar wel met een gewond slachtoffer

4. Wat vindt u dat de overheid en/of andere instanties moeten of kunnen doen tegen zinloos geweld?
ik denk dat er weinig aan te doen valt, het is meer een kwestie van het veranderen van groepen mensen! en ik denk dat voorlichting misschien zal helpen.


5. Wat vindt u van de straffen die er staan voor zinloos geweld? En welke straf vind u zelf dat er gegeven moet worden?
ik vind de straffen voor zinloos geweld behoorlijk laag, net als andere straffen in nederland, van mijn part mag het best hoger.


6. Als er iets was wat u zou kunnen veranderen op het gebied van Zinloos geweld, wat zou u dan willen veranderen?
Ik zou willen dat het totaal verdwijnd en natuurlijk hogere straffen, en niet een persoon straffen die daadwerkelijk de klap heeft uitgedeeld maar ook de mensen die heb op hebben lopen jutten
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


FireRobin

  • Hoofdbrandwacht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,926
    • Facebookpagina Post Zuidlandstraat
Reactie #4 Gepost op: 5 juni 2005, 17:32:18
1. Wat vindt u van Zinloos geweld?

Zoals het woord al zegt totaal Zinloos en je bereikt er niets mee

2. Waarom is er volgens u zinloos geweld?

Mensen worden steeds agressiever

3. Bent u zelf eens betrokken geweest bij Zinloos geweld?

nee gelukkig niet

4. Wat vindt u dat de overheid en/of andere instanties moeten of kunnen doen tegen zinloos geweld?

Daders harden aanpakken en hogere straffen geven

5. Wat vindt u van de straffen die er staan voor zinloos geweld? En welke straf vind u zelf dat er gegeven moet worden?

Te laag, een jaren lange celstraf geven


6. Als er iets was wat u zou kunnen veranderen op het gebied van Zinloos geweld, wat zou u dan willen veranderen?

veel en veel hogere straffen,
Brandweer Terneuzen post Zuidlandstraat | Bevelvoerder bedrijfsbrandweer Evos Terneuzen


Annemiek

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,285
  • Reddingsbrigade
Reactie #5 Gepost op: 5 juni 2005, 18:31:44
1. Wat vindt u van Zinloos geweld?

-Een naar iets wat snel de wereld uit moet.

2. Waarom is er volgens u zinloos geweld?

-Omdat mensen elkaar niet kunnen respecteren zoals ze zijn.

3. Bent u zelf eens betrokken geweest bij Zinloos geweld?

-Nee,gelukkig niet.

4. Wat vindt u dat de overheid en/of andere instanties moeten of kunnen doen tegen zinloos geweld?

-Harder optreden tegen de geweldplegers,zwaardere straffen in het vooruitzicht stellen.

5. Wat vindt u van de straffen die er staan voor zinloos geweld? En welke straf vind u zelf dat er gegeven moet worden?

-De straffen zijn te mild,en in geval van zinloos geweld met de dood tot gevolg mogen ze van mij de doodstraf gelijk weer invoeren.

6. Als er iets was wat u zou kunnen veranderen op het gebied van Zinloos geweld, wat zou u dan willen veranderen?

-De straffen die er op staan,laat de daders maar lijden.
  Ta


EHBO-er

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,554
  • Ik denk dat ik denk
Reactie #6 Gepost op: 5 juni 2005, 21:41:21

1. Wat vindt u van Zinloos geweld?
Zinloos geweld bestaat niet. Onverklaarbaar geweld wel. De dader zal ongetwijfeld een reden hebben gehad waarom hij geweld gebruikte.

2. Waarom is er volgens u geweld?
Omdat de maatschappij zich laat intimideren door geweld.
In hoeverre zijn mensen die lijdzaam toekijken medeschuldig ?
Het excuus dat "er mee bemoeien gelijk staat aan slachtoffer van geweld worden" staat haaks op het verwijt dat "de mensen niets deden toen ik s.o. was"


3. Bent u zelf eens betrokken geweest bij geweld?
Ja en het had niets constructiefs opgelevert voor beide partijen.

4. Wat vindt u dat de overheid en/of andere instanties moeten of kunnen doen tegen geweld?
Niets zolang wij het, als maatschappij, vinden dat het niet tot de taak van de individuele burgers hoort om aktief tegen welke vorm van geweld op te treden.

Wat vindt u van de straffen die er staan voor geweld? En welke straf vind u zelf dat er gegeven moet worden? Ik weet daar geen hap klaar antwoord op. Het hangt helemaal van de situatie af.


6. Als er iets was wat u zou kunnen veranderen op het gebied van geweld, wat zou u dan willen veranderen? Mensen de moed geven om geweld te stoppen.

========================================

p.s. als je hem beantwoord zou je dan de vragen willen kopieeren en het andtwoord erachter of eronder willen zetten? Echt bedankt alvast!!!

Groetjes Jeroen!...


Rolanddeg

  • Docent, kerninstructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,300
  • Bee-doo Bee-doo
    • De Groot Brandwachten
Reactie #7 Gepost op: 5 juni 2005, 22:56:14
1. Wat vindt u van Zinloos geweld?
zinloos...

2. Waarom is er volgens u zinloos geweld?
wraakacties, irritaties aan personen, woede afreageren en 'hem mag je slaan omdat hij de sukkel van de klas is'

3. Bent u zelf eens betrokken geweest bij Zinloos geweld?
heb helaas een paar keer machteloos moeten toezien, zelf niet het slachtoffer geweest gelukkig

4. Wat vindt u dat de overheid en/of andere instanties moeten of kunnen doen tegen zinloos geweld?
ik denk dat er weinig aan gedaan kan worden eigenlijk... zinloos geweld gebeurt altijd op de momenten en locaties dat het bijna onmogelijk is om daar toezicht op te houden

5. Wat vindt u van de straffen die er staan voor zinloos geweld? En welke straf vind u zelf dat er gegeven moet worden?
de straffen zijn te laag. een halve dag kwijt zijn voor een proces verbaal en je hebt kans dat je er verder nooit meer iets van hoort als dader zijnde. Een schadevergoeding + een hoge boete, en als je iemand het ziekenhuis in mept een maandje of 2 de bak in.

6. Als er iets was wat u zou kunnen veranderen op het gebied van Zinloos geweld, wat zou u dan willen veranderen?
tja, afschaffen natuurlijk. dat is wat iedereen wil. maar je kán er bijna niks aan veranderen, dat is het erge van dit verhaal.

(luister ook is naar Zinloos! van Lange Frans en Baas B...)


ED95

  • Arts
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 301
Reactie #8 Gepost op: 6 juni 2005, 00:06:18
1. Wat vindt u van Zinloos geweld?
Tja, nogal nutteloos

2. Waarom is er volgens u zinloos geweld?
Omdat er mensen zijn die denken dat je met geweld problemen kunt oplossen.

3. Bent u zelf eens betrokken geweest bij Zinloos geweld?
Nee, gelukkig niet.

4. Wat vindt u dat de overheid en/of andere instanties moeten of kunnen doen tegen zinloos geweld?
Betere controle op de geweldsplegers.

5. Wat vindt u van de straffen die er staan voor zinloos geweld? En welke straf vind u zelf dat er gegeven moet worden?
Opsluiten en boetes zijn korte termijnsoplossingen. Veelplegers moeten gewoon beter aangepakt worden. Die mensen hebben een structureel probleem met omgaan met hun agressie, daar moet wat aan gedaan worden.

6. Als er iets was wat u zou kunnen veranderen op het gebied van Zinloos geweld, wat zou u dan willen veranderen?
De dader eens goed confronteren met wat hij mensen en de maatschappij aandoet. Celstraf en boetes leveren alleen oplossingen op korte termijn.


zwaailampmaker

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 976
  • R & D- OGS
Reactie #9 Gepost op: 6 juni 2005, 04:16:54
1. Wat vindt u van Zinloos geweld?
    
eigenlijk het zelfde als voorgaande schrijvers, zinloos

2. Waarom is er volgens u zinloos geweld?
    
deel hiervan begint al bij de ouders die zelf ook niet    
altijd schoon zijn geweest, gewoon toekijken en zelf niet ingrijpen en/of veroorzaakt door ''machogedrag'', de sterkste en flinkste willen zijn en denken boven een ander te staan, soms mede veroorzaakt in combinatie met drank en pillen

3. Bent u zelf eens betrokken geweest bij Zinloos geweld?

ja helaas meerdere keren, eenmaal met ernstig gewonde, eenmaal met bijna dodelijkeafloop, maar wel voor zijn leven verwoest(2 gescheurde nieren,een gescheurde lever en nodige andere verwondingen en drie dagen coma), en eenmaal met minder ernstige afloop maar wel als dader in de telegraaf op de voorpagina afgeschilderd, terwijl de tegenpartij echt de aanvallende waren.

4. Wat vindt u dat de overheid en/of andere instanties moeten of kunnen doen tegen zinloos geweld?

de overheid kan genoeg (politie), maar doet het niet, in onze gevallen waren de daders bekend, alleen niemand wil getuigen uit angst (ook ik niet), en in 1 geval geseponeerd i.v.m. onvoldoende hard bewijs (slachtoffer in ziekenhuis en dader gebroken pols)

5. Wat vindt u van de straffen die er staan voor zinloos geweld? En welke straf vind u zelf dat er gegeven moet worden?

de straffen die er staan zijn duidelijk te laag, er gaat geen afschrikkende werking van uit, wat er wel gegeven zou moeten worden kan ik moeilijk over oordelen, echter wel evenredig met de zwaarte van het incident

6. Als er iets was wat u zou kunnen veranderen op het gebied van Zinloos geweld, wat zou u dan willen veranderen?

nou al die spotjes op TV werken in iedergeval volledig averechts, gaan helpen is zeker niet de oplossing, we hebben o.a. mogen ervaren dat de man die ging helpen werd dood geslagen, bovendien je loopt een keer alleen als je ze tegen komt, want meestal zijn het een groepje mensen, en ben je alsnog aan de beurt.
de dader(s) confronteren wat hij heeft aangedaan werkt vaak ook niet, het laaste incident waar het slachtoffer 2 gescheurde nieren en een gescheurde lever aan overhield is gedaan door een groepje wat enige maanden daarvoor bij een ander incident zelf een vriend hebben verloren.(wederom waren in iedergeval drank, maar waarschijnlijk ook in combinatie met pillen de oorzaak)
Nemo me impune lacessit