Geplande en gewenste ontwikkelingen in optische signalering

Auteur Topic: Geplande en gewenste ontwikkelingen in optische signalering  (gelezen 69083 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,046
    • Harm Infra Transport
Reactie #10 Gepost op: 5 januari 2014, 13:43:34
Citaat van: FlyingDutchman link=msg=1234248 date=1388925524
Weet hier iemand hoe het traject vanaf bekendwording van nieuwe technologie via keuring tot overname ter operatieve invoering gaat?
Dat is per product verschillend. Had ik bij Wiegel 100 van de flitsers besteld die ik nu al had, dan had men ze laten keuren. Nu was ik nog de enige die met een "ouder" product nog rijdt en zijn de kosten te hoog dus worden ze nooit gekeurd.

Wil jij een product op een voertuig hebben kan jij zelf altijd dat product met papierwerk ter keuring aanbieden.  O0
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #11 Gepost op: 5 januari 2014, 23:54:09
Citaat van: André Welten link=msg=1234226 date=1388921813
Ik heb ook het idee dat VTSPN teveel op USA-produkten gefixeerd is; hier in Europa worden ook kwalitatief uitstekende spullen gemaakt, denk dat een aantal forumleden daarover mee kan praten...

Was dat maar zo! Er zijn in Amerika zoveel mooie, goeie en functionele producten beschikbaar dat ik het idee heb dat VTSPN juist teveel naar de Europese aanbieders (ucheHONACuche) kijkt en zelf geen idee heeft wat er verkrijgbaar is...
Een heel simpel voorbeeld, youtube - sirennet.com. Talloze mooie producten van het zelfde merk als waar VTSPN nu voertuigen mee uitrust.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


sylvester1986

  • Gast
Reactie #12 Gepost op: 5 januari 2014, 23:57:58
Is dit niets voor de Nederlandse hulpverlener?
Kan je op bijv de snelweg mooi Blauw van afstand uitschakelen als het niet nodig is.
Operating Your Vehicle from Your Smart Phone
Code 3, Inc


EvEs

  • HAP (ZHP RT)
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 598
Reactie #13 Gepost op: 6 januari 2014, 08:12:23
Sommige collega's snappen nu al niet hoe het werkt, laat staan de bediening middels een smartphone.

Als gewenste ontwikkeling zie ik wel graag het apart schakelen van de voor/achterkant van de lichtbalk.
Uiteraard kan dit al een aantal jaren overal in de wereld.
Het liefst zie ik balken zoals deze Whelen liberty TRIO4. Die kan alles wat we willen!

Uiteraard zijn deze gewoon te leveren als blauw en amber in plaats van blauw rood.

stopborden achter de ruiten en je bent klaar.


gebruiker0401206

  • Gast
Reactie #14 Gepost op: 6 januari 2014, 15:58:25
Meneer van Es,

Kan u melden dat uw gebeden verhoord zijn en dat de Whelen Legacy in het ECE R65 keuringstraject zit (via Woodway)
Deze balk wordt min of meer gezien als de opvolger van de Liberty.

Deze balk heeft meerkleurige opties. Een corner module kan flitsen, of als schijnwerper dienen.
Ik heb geen idee of deze balk ook groen erin krijgt, omdat dit specifiek iets voor NL is.


Groeten, Ruud


EvEs

  • HAP (ZHP RT)
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 598
Reactie #15 Gepost op: 6 januari 2014, 21:52:56
Goed nieuws Ruud!

Nu nog hopen dat HONAC (of een andere whelen/woodway leverende zaak) dit ook in de gaten krijgt! Dan kan eindelijk die freedom windvanger en barclaybak van het dak  O0


Gast

  • Gast
Reactie #16 Gepost op: 6 januari 2014, 22:00:55
Nu nog afstappen van dat STOP bordje in de dakset...oeps, in dat topic heb ik al eens tegen wat schenen aangeschopt geloof ik  ;D


EvEs

  • HAP (ZHP RT)
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 598
Reactie #17 Gepost op: 6 januari 2014, 22:04:06
Citaat van: Caprice 9C1 link=msg=1234730 date=1389042055
Nu nog afstappen van dat STOP bordje in de dakset...oeps, in dat topic heb ik al eens tegen wat schenen aangeschopt geloof ik  ;D

Ik ben het wel met je eens, een stopbord op de achterruit voldoet ook prima. Voor de voorzijde is nog ruimte voor discussie  O0


sylvester1986

  • Gast
Reactie #18 Gepost op: 6 januari 2014, 22:11:03
Citaat van: EvEs link=msg=1234731 date=1389042246
Ik ben het wel met je eens, een stopbord op de achterruit voldoet ook prima. Voor de voorzijde is nog ruimte voor discussie  O0
Zoiets?
InfoAlert LED Light
Code 3, Inc


EvEs

  • HAP (ZHP RT)
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 598
Reactie #19 Gepost op: 6 januari 2014, 22:14:54
Citaat van: Sylvester link=msg=1234733 date=1389042663
Zoiets?

Nou, ik wil wel graag blijven zien of diegene die ik een volgteken geef, ook daadwerkelijk achter mij aanrijdt.  :D

Het huidige stopbord voldoet prima. Misschien in de uitvoering/plaatsing als in de nieuwe transporters.