Rijkswaterstaat en (vaar)wegbeheerders

Auteur Topic: Rijkswaterstaat en (vaar)wegbeheerders  (gelezen 330783 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Lt. Col. Me

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,568
  • Nederland moet door!
Reactie #120 Gepost op: 21 mei 2009, 20:15:04
VW Golf in nieuwe striping.
Is het altijd de OvD-RWS die in een Golf rijdt overigens ???
Ja, in principe wel. De voertuigen van de OvD-RWS (momenteel de Nissan X-Trail) worden vervangen door een VW Golf 4motion. De reden is dat ze als OvD geen groter voertuig met zoveel laadruimte nodig hebben. De vierwielaandrijving kan worden gebruikt om her en der een stukje berm mee te pakken waar nodig (met name langs de wegen zonder vluchtstrook is dat handig).
"Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts." -- Winston Churchill


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #121 Gepost op: 1 juni 2009, 22:46:22
Inmiddels rijdt dat bewuste Golfje op de foto van de IVIC, in WD Haaglanden en is er bij ons ook zo'n nieuwe afgeleverd.
Vorige week zijn bij ons ook de eerste 3 nieuwe Navarra's voor ons WegenDistrict afgeleverd, zal ze morgen eens proberen op de plaat vast te leggen ;-)

Heel graag :)

Nog steeds wel navara? Dat verbaasd me enigzins, gezien de NCAP testresultaten van voertuigen uit die klasse. Ik meen me te herinneren dat de Navara er relatief slecht uit kwam.
Niet een geruststellend idee lijkt me, gezien het feit dat weginspecteur veel kilometers maken.

Er zijn toch genoeg andere geschikte voertuigen in die klasse ???
(Ford Ranger, Mitsu L200, Toyota Hilux)
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


mfrankena

  • MoWIS IM+
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 333
  • MoWis
    • Familie site
Reactie #122 Gepost op: 1 juni 2009, 22:52:07
Heel graag :)

Nog steeds wel navara? Dat verbaasd me enigzins, gezien de NCAP testresultaten van voertuigen uit die klasse. Ik meen me te herinneren dat de Navara er relatief slecht uit kwam.
Niet een geruststellend idee lijkt me, gezien het feit dat weginspecteur veel kilometers maken.

Er zijn toch genoeg andere geschikte voertuigen in die klasse ???
(Ford Ranger, Mitsu L200, Toyota Hilux)

Tsja....wat ik gehoord heb is dat het wel de enige met suicide-deuren is aan beide zijden. Dat was het grootste pluspunt wat ik begrepen heb, ben er zelf ook niet bij betrokken of helemaal van op de hoogte verder. Zal ongetwijfeld ook een aanbesteding geweest zijn. Ach, ondanks het commentaar van velen, is het een hele fijne en opvallende wagen en ben benieuwd of de andere wagens zoveel veiliger zijn...

En ja wij maken idd km's genoeg. Mijn kingcab heeft er alweer 191000 op staan.... 8) Gaat soms tijdens dienst wel erg hard.
Blijft ook heel erg mooi werk !  :D
Groeten, Martin.  MOtor WegInSpecteur (IM+) -- Rijkswaterstaat -- VWM Randstad  LET OP: Ik verkondig alleen mijn EIGEN mening, NIET die van mijn werkg


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #123 Gepost op: 1 juni 2009, 22:55:08
Heel graag :)

Nog steeds wel navara? Dat verbaasd me enigzins, gezien de NCAP testresultaten van voertuigen uit die klasse. Ik meen me te herinneren dat de Navara er relatief slecht uit kwam.
Niet een geruststellend idee lijkt me, gezien het feit dat weginspecteur veel kilometers maken.

Er zijn toch genoeg andere geschikte voertuigen in die klasse ???
(Ford Ranger, Mitsu L200, Toyota Hilux)

Er is een software update geweest van het airbagsysteem. Daarna was hij weer in orde. Airbag werd blijkbaar te laat geactiveerd.  ;)

(bron: familie die met deze auto rijd bij RWS ;))


mfrankena

  • MoWIS IM+
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 333
  • MoWis
    • Familie site
Reactie #124 Gepost op: 1 juni 2009, 23:01:27
Er is een software update geweest van het airbagsysteem. Daarna was hij weer in orde. Airbag werd blijkbaar te laat geactiveerd.  ;)

(bron: familie die met deze auto rijd bij RWS ;))

Ah dat is altijd fijn om te horen ;-)    
Familie, curious, wie en waar?
Groeten, Martin.  MOtor WegInSpecteur (IM+) -- Rijkswaterstaat -- VWM Randstad  LET OP: Ik verkondig alleen mijn EIGEN mening, NIET die van mijn werkg


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #125 Gepost op: 4 juni 2009, 20:11:04
En het linkse witte kastje is het nieuwe sturingskastje voor het matrixbord. Er waren namelijk veel problemen met het oude bleuthoot systeem.


RalfW

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,795
Reactie #126 Gepost op: 4 juni 2009, 21:58:37
En het linkse witte kastje is het nieuwe sturingskastje voor het matrixbord. Er waren namelijk veel problemen met het oude bleuthoot systeem.

ik gok optische signalering en matrix bord inderdaad


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #127 Gepost op: 5 juni 2009, 14:54:26
ik gok optische signalering en matrix bord inderdaad
Dat hoef je niet te gokken, want het is zo  :)

Heb op de ivic gesproken met die motorrijder  van rijkswaterstraat ('onze' daniel?  8))


mfrankena

  • MoWIS IM+
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 333
  • MoWis
    • Familie site
Reactie #128 Gepost op: 6 juni 2009, 17:36:45
klop, alles zit daarin weggewerkt. We kunnen de auto-drip hiermee omhoog doen, draaien en weer laten zakken. Er zitten 6 grote keuzeknoppen op waarmee de 6 belangrijkste beeldstanden onmiddelijk verschijnen. Als we iets anders willen laten zien, moet dat weer via de pda.

De bediening van de optische signalen is ook veel eenvoudiger geworden. Een paar combinatie knoppen waarmee bijv. ALLES in 1x aangaat, of bijvoorbeeld alleen achter.
Daarnaast zit ook de binnenverlichting hierop aangesloten. Heel mooi en functioneel kastje, echt wel een goede vooruitgang  O0



btw de problemen met de pda's lijken redelijkerwijs opgelost te zijn met de levering van opladers in de auto. Sinds ik die heb, heb ik bijna nooit meer problemen. Het lijkt er dus op dat wanneer de pda niet meer volledig opgeladen was, geen goede verbinding kon maken. (let wle dit is slechts gebaseerd op mijn eigen ervaringen ;-)  )
Groeten, Martin.  MOtor WegInSpecteur (IM+) -- Rijkswaterstaat -- VWM Randstad  LET OP: Ik verkondig alleen mijn EIGEN mening, NIET die van mijn werkg


Lt. Col. Me

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,568
  • Nederland moet door!
Reactie #129 Gepost op: 7 juni 2009, 18:29:58
Ik zie de auto-drips nu ook regelmatig bij private bedrijven verschijnen. Iemand enig idee wat zo'n geintje achter op je pickup nog moet kosten?
"Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts." -- Winston Churchill