Nieuwe (bedachte) striping op (nieuwe) politievoertuigen

Auteur Topic: Nieuwe (bedachte) striping op (nieuwe) politievoertuigen  (gelezen 197794 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

p2Elst

  • IVK-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,251
Reactie #170 Gepost op: 13 november 2014, 22:20:10
Citaat van: DD link=msg=1305665 date=1414843484
Een alternatief is mogelijk een vorm van de Rijks-huisstijl. Die is wat eenvoudiger en waarschijnlijk daardoor ook goedkoper. Fluoriserend geel schijnt ook (veel) goedkoper dan fluoriserend oranje.

Dan kunnen we de politie qua huisstijl toevoegen aan een van de krijgsmachten, een unieke mooie en bijpassende kleur. Dat oranje en zeker de blauw/groenkleuren die gebruikt worden in de huisstijl misstaan absoluut niet. Mooi om de politie hierin ook te plaatsen.
Zouden gelijk brandweer en ambulance van een dergelijke unieke en eenzelfde huisstijl voorzien moeten worden lijkt me.


DD

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 351
Reactie #171 Gepost op: 13 november 2014, 23:47:12
Citaat van: p2Elst link=msg=1308294 date=1415913610
Zouden gelijk brandweer en ambulance van een dergelijke unieke en eenzelfde huisstijl voorzien moeten worden lijkt me.

Wanneer we een Rijksbrandweer en een Rijks-ambulancedienst zouden krijgen wel, maar dat zie ik niet gebeuren. Het lijkt me overigens ook beter om de Nationale Politie met enig gevoel voor historie Rijkspolitie te gaan noemen... ;-)
(oud) politie- en militair brandweerofficier hoofdofficier bij land- en luchtmacht  instructeur rampenbestrijding


Senior GGP

  • Senior GGP
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 279
  • Back the Blue
Reactie #172 Gepost op: 14 december 2014, 15:46:22
Vandaag dook op Twitter weer een nieuw ontwerp voor politievoertuigen op. Kennelijk heeft een ijverig iemand zich uitgeleefd op politievoertuigen in de stijl van het nieuwe uniform.
Zeg het maar....





Grumpy91

  • Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,145
  • If you can Dream it, you can do it!
Reactie #173 Gepost op: 14 december 2014, 23:51:40
Doe mij maar de gele strepen op het donkerblauw ipv dit idee. Enige wat ik mooi vind hieraan is de manier van het woord POLITIE met de blokjes, al weet ik niet of dit uit gaat zien op de gele strepen met blauw-auto (Die volgens mij door Flyingdutchman gemaakt waren?).

Zou wel willen weten hoe de blokjes met POLITIE eruit zien op de gele strepen-auto.
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,586
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #174 Gepost op: 15 december 2014, 00:07:38
Citaat van: Senior GGP link=msg=1314349 date=1418568382
Vandaag dook op Twitter weer een nieuw ontwerp voor politievoertuigen op. Kennelijk heeft een ijverig iemand zich uitgeleefd op politievoertuigen in de stijl van het nieuwe uniform.
Zeg het maar....





Dat komt van de volgende Facebookpagina https://www.facebook.com/kombijdepolitie?hc_location=timeline
Heb hun al verwezen naar dit onderwerp overigens.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


Martijn95

  • Student Integrale Veiligheid (IV)
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 166
Reactie #175 Gepost op: 16 december 2014, 16:09:54
Nog een afbeelding van de bovenstaande facebookpagina:



Daniel!

  • i.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 965
Reactie #176 Gepost op: 16 december 2014, 16:30:06
Ben er geen fan van, uniformiteit is compleet weg (BZK).

Daarnaast wordt de zichtbaarheid ook slechter..


Grumpy91

  • Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,145
  • If you can Dream it, you can do it!
Reactie #177 Gepost op: 16 december 2014, 16:31:23
Citaat van: Daniel! link=msg=1314729 date=1418743806
Ben er geen fan van, uniformiteit is compleet weg (BZK).

Daarnaast wordt de zichtbaarheid ook slechter..

Precies! Enige wat hiervan denk ik bruikbaar is, is de manier waarop POLITIE op de auto staat, met de blokjes erbij.

Vind de geel gestreepte wagen van FD beter!
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,586
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #178 Gepost op: 16 december 2014, 16:45:42
Als men op het Haagse Binnenhof slim is wat ik vrij onmogelijk acht dan neemt men als de donder de ideeën van FD over voor de dienstvoertuigen.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #179 Gepost op: 16 december 2014, 17:05:12
Wat is er mis met de huidige stripping. ::)