Ring van vinger verwijderen met elastiek

Auteur Topic: Ring van vinger verwijderen met elastiek  (gelezen 17438 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

beantsje

  • Baco/EHBO'er TT-circuit, LOTUS
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 115
Gepost op: 1 februari 2014, 09:56:08
Ik kwam dit filmpje tegen op internet http://www.youtube.com/watch?v=DxoAbK5Pc6w#ws

Ziet er wel geniaal uit. Ik heb het bij mezelf geprobeerd en het werkt!! (mijn ring zit weliswaar redelijk strak maar ik heb natuurlijk geen opgezette vinger). Is dit inderdaad een aanrader, ook voor de EHBO'er, wanneer een vinger aan het opzetten is, of toch maar niet aan beginnen?




Job45

  • EHBO - VPK
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 367
Reactie #1 Gepost op: 1 februari 2014, 10:01:11
Een strakke ring om een (steeds) dikke(r) worden is natuurlijk zeer vervelend en kan erg pijnlijk zijn.

Op het moment dat je bijvoorbeeld een bal op je vinger krijgt en je de ring via deze manier kan verwijderen en daarna verder kan behandelen als een normale kneuzing heeft natuurlijk de voorkeur boven de SEH bezoeken voor een afstervende vinger (bij wijze van).

Ik denk dus zeker dat een stuk elastiek toegevoegde waarde kan hebben in de ehbo-tas.
Al mijn bijdragen op het forum zijn volledig op eigen titel.


Delta

  • AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,443
  • Arts
Reactie #2 Gepost op: 1 februari 2014, 10:34:32
Ik kan me voorstellen dat het nogal pijnlijk kan zijn (met name bij een breuk), en als arts heb ik het voordeel dat ik een verdoving kan zetten.
Ik zou geen normaal/post elastiek gebruiken: dat is vele malen dikker dan dat groene zuurstofmaskerband en veel minder lang.
Arts  www.alphalog.nl


koen mertens

  • Lesgever eerste hulp Rode Kruis-Vlaanderen
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 115


Linda

  • Chauffeur van de huisartsenpost HOV
  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 1
Reactie #4 Gepost op: 1 februari 2014, 12:59:50
Je kunt dit ook makkelijk met een dun touwtje doen, zoals stevig garen. Doen wij om de ring te sparen en als het nog mogelijk is zo op de huisartsenpost.