Arts ophalen #nt

Auteur Topic: Arts ophalen #nt  (gelezen 4428 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

litchu

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 51
Gepost op: 2 februari 2014, 17:52:11
Ik zat net op mijn vrije middag op de radar naar de traumahelikopter te kijken die ongeveer over mijn huis vloog ( richting MCH ). Dus ik dacht ik blijf even wachten tot dat die weer terug vliegt naar Rotterdam.

Om 17:10 landde hij bij het MCH maar pas om 17:44 vertrok hij weer. Mijn vraag is daarom wat doen ze daar zo lang behalve de arts ophalen?




Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,952
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #1 Gepost op: 2 februari 2014, 18:40:23
Het zal niet de eerste keer zijn dat de piloot bekend is dat de arts met de ambu mee moet, en hij intussen alvast procedures start om op te stijgen en richting het MCH vliegt. Het kan zelfs zijn dat hij bij het MCH landt terwijl de ambulance (met MMT-arts) nog onderweg is. Dan moet die ambulance nog naar het MCH komen, dan moet de arts de patient nog tot binnen begeleiden, dan zijn er vast nog medische protocollen die afgehandeld moeten worden voordat de MMT arts 'klaar' is met de patient.

En dan een nieuwe procedure voor het opstijgen vanaf het helideck, richting 010-airport. En daar komen net 5 kisten binnen, dus kunnen ze beter nog even 10 minuten wachten op het helideck, dan dat ze daar 10 minuten - al vliegend - moeten wachten tot ze (veilig) kunnen landen.

Het ligt maar net aan de omstandigheden!


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #2 Gepost op: 2 februari 2014, 19:36:51
Ook kan de inzet nabesproken worden met het ambulancepersoneel waardoor de arts later aan boord komt. Ondertussen is de heli wel vrij voor een nieuwe inzet ook al staat deze niet op de eigenlijke post.

Er zijn heel veel redenen denkbaar. Welke het is kunnen we hier niet zeker weten.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


litchu

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 51
Reactie #3 Gepost op: 2 februari 2014, 21:38:19
Ik dacht eigenlijk dat het zo was dat de helikopter aan kwam vliegen en de arts al buiten stond te wachten. Ik was wel bekend met het overdragen van een patiënt, maar had er niet aan gedacht dat een helikopter misschien eerder ter plaatse was dan de MMT-arts. Daarmee had ik dus ook niet gedacht dat de helikopter weer opnieuw moest opstarten of moest wachten op vliegverkeer, wat achteraf best logisch klinkt.

Bedankt voor de uitleg :)