Inkijk in politiewerk (24/7 en andere politiekanalen)

Auteur Topic: Inkijk in politiewerk (24/7 en andere politiekanalen)  (gelezen 398211 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Prio1

  • Generalist GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 547
Reactie #220 Gepost op: 16 april 2015, 22:15:35
Tsja.... Moet iedereen het niet bij zijn vak houden ?
Mijn uitspraken kunnen nooit in verband worden gebracht met welke organisatie dan ook.


LSPD

  • Generalist GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 701
Reactie #221 Gepost op: 16 april 2015, 22:19:15
Citaat van: sjoerdiej link=msg=1344141 date=1429215335
Tsja.... Moet iedereen het niet bij zijn vak houden ?
Waarom zou dit niet bij het vak van politieagent horen?


Prio1

  • Generalist GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 547
Reactie #222 Gepost op: 16 april 2015, 22:35:36
Citaat van: LSPD link=msg=1344143 date=1429215555
Waarom zou dit niet bij het vak van politieagent horen?

Wat moet de slotenmaker dan nog  e050
Kunnen ze ook gelijk de noodhulp voertuigen uitvoeren met een krik, perslucht, accu's etc. Mooi de ANWB helpen.

Ik ben van mening dat als er geen spoed bij is er gewoon een slotenmaker kan komen, ieder zijn vak !
Mijn uitspraken kunnen nooit in verband worden gebracht met welke organisatie dan ook.


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #223 Gepost op: 16 april 2015, 22:39:52
Ik kan mij voorstellen dat het opleiden van 50 collega's op de lange termijn goedkoper is dan elke keer die slotenmaker. Kost toch al snel 60 euro voorrijkosten in de nacht + arbeid + materiaal.

Ik heb ook wel eens geholpen met het vervangen van een lampje, een bandje etc. Dat we helpen wil niet zeggen dat we de ANWB kunnen afschaffen.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Bert65

  • Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,998
Reactie #224 Gepost op: 16 april 2015, 22:42:22
Waar wordt de rekening van de slotenmaker heen gestuurd? Naar de politie?
Daar komt bij dat, volgens mij, een slotenmaker langer op zich laat wachten dan de collega. Normaal staan er dus (minimaal) 2 man een tijd te wachten en die wachttijd wordt nu verkort. Tijd is geld en er moet bezuinigd worden dus het idee is niet slecht.


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #225 Gepost op: 16 april 2015, 23:31:40
Waar wordt de rekening van de slotenmaker heen gestuurd? Naar de politie?
Daar komt bij dat, volgens mij, een slotenmaker langer op zich laat wachten dan de collega. Normaal staan er dus (minimaal) 2 man een tijd te wachten en die wachttijd wordt nu verkort. Tijd is geld en er moet bezuinigd worden dus het idee is niet slecht.
Is vaak zaakwaarneming. (Ook tbv hulpverlening) rekening gaat naar bewoner.  


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #226 Gepost op: 17 april 2015, 08:30:54
Maar kijk eens bij een hennepdag. Dan rijdt er de hele dag een slotenmaker mee en die rekening gaat naar de politie als er niets gevonden wordt. Net zoals bij die verdachte die toch niet binnen bleek te zitten.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Prio1

  • Generalist GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 547
Reactie #227 Gepost op: 17 april 2015, 09:32:42
Citaat van: DiNozzo link=msg=1344201 date=1429252254
Maar kijk eens bij een hennepdag. Dan rijdt er de hele dag een slotenmaker mee en die rekening gaat naar de politie als er niets gevonden wordt. Net zoals bij die verdachte die toch niet binnen bleek te zitten.

Ik zie de voordelen er ook wel van in.
Vind het alleen zo lullig voor de slotenmaker die dan een spectaculaire dag zou hebben :D
Mijn uitspraken kunnen nooit in verband worden gebracht met welke organisatie dan ook.


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #228 Gepost op: 17 april 2015, 16:27:45
Hmm ik zie op zich wel voordelen, maar ik vind het wel weer ver gaan. Gaan we ook collega's opleiden in het blussen van brand, aanleggen van een infuus, beoordelen van een GGZ patiënt, zetten van een stuk glas, wegslepen van een auto, het arbo technisch en medisch verantwoord tillen van een bejaarde etc etc etc?

Ja het is wat overdreven, maar iedereen klaagt al over het feit dat we teveel dingen doen; dat we teveel de rotzooi van een ander opknapen. Kom je er niet uit? Bel dan de politie maar.
Met deze actie wordt dat niet minder. Als het geen spoed heeft, waarom zouden we dan niet even op de slotenmaker wachten? De rekening gaat toch naar de bewoner/eigenaar.
We moeten niet alles in eigen hand willen houden.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


AureliusM

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 789
  • A'dam
Reactie #229 Gepost op: 17 april 2015, 18:25:43
Wel aardig bedacht. Maar gun de slotenboer ook zijn boterhammetje.