Inkijk in politiewerk (24/7 en andere politiekanalen)

Auteur Topic: Inkijk in politiewerk (24/7 en andere politiekanalen)  (gelezen 398774 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #510 Gepost op: 27 augustus 2015, 01:10:21


Inderdaad, dat zou zeker een goeie aanvulling zijn, maar financieel gezien eigenlijk onhaalbaar. Een goeie betrouwbare warmtebeeldcamera is behoorlijk prijzig. Daarnaast heb je weer het nadeel dat hij niet bruikbaar is vanuit de auto (Wat vaak nuttig kan zijn) omdat de camera niet door ramen heen kan kijken. Dus dan zou je een camera op het dak moeten plaatsen, maar die kan je weer niet overal mee naartoe nemen.

Ik werk bijna elke noodhulpdienst met een erg goede wbc (ong 5000 euro).
We hebben er meerdere in Noord NL. Werkt super. Het is een heel compact, licht, hufterproof, waterdicht apparaatje.
Hebben de laatste jaren ontzettend veel successen gehad die wij zonder, niet hadden gehad.
Vooral bij zoeken van verdachten, vermiste personen en gestolen goederen.
Bijvoorbeeld iemand die s'nachts na een inbraak een weiland in is gevlucht. Hup raampje omlaag en je kan tot 3 kilometer een persoon zien lopen.
Heeft een stand waarbij alleen lichaamstemperatuur-objecten worden weergegeven.
Al rijdend rijd je langs een open vlakte en zoek je in 1 minuut 100 voetbalvelden af.

Super apparaat!

M.i. prioriteit 1 voor nationale politie om heterdaadkracht te vergroten.


honderd

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,836
    • honderd
Reactie #511 Gepost op: 27 augustus 2015, 01:56:40
Citaat van: CopVR3 link=msg=1369001 date=1440630621

Ik werk bijna elke noodhulpdienst met een erg goede wbc (ong 5000 euro).
We hebben er meerdere in Noord NL. Werkt super. Het is een heel compact, licht, hufterproof, waterdicht apparaatje.
Hebben de laatste jaren ontzettend veel successen gehad die wij zonder, niet hadden gehad.
Vooral bij zoeken van verdachten, vermiste personen en gestolen goederen.
Bijvoorbeeld iemand die s'nachts na een inbraak een weiland in is gevlucht. Hup raampje omlaag en je kan tot 3 kilometer een persoon zien lopen.
Heeft een stand waarbij alleen lichaamstemperatuur-objecten worden weergegeven.
Al rijdend rijd je langs een open vlakte en zoek je in 1 minuut 100 voetbalvelden af.

Super apparaat!

M.i. prioriteit 1 voor nationale politie om heterdaadkracht te vergroten.

Is in jullie regio de WBC aangeschaft als pilot? En wie heeft besloten dat die dingen er wel/niet kwamen?
Mighty fine only gets you somewhere half the time.


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #512 Gepost op: 27 augustus 2015, 10:29:52
Is in jullie regio de WBC aangeschaft als pilot? En wie heeft besloten dat die dingen er wel/niet kwamen?
Nee niet als landelijke pilot. De bedoeling was dat elk bureau in 3noord een wbc krijgt.
Dat is even on hold gezet ivm nationale politie.
Het huidige aantal wordt daarom nog even niet uitgebreid.
We hebben momenteel ongeveer 10 wbc's hij de weg snachts.


FF4266

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 849
  • Centralist & Bevelvoerder
Reactie #513 Gepost op: 27 augustus 2015, 10:30:57
Ik zag laatst ook in de 24/7 (je weet wel, dat onzinnige blad) dat er ergens in Nederland proeven zijn met de FLIR voor IPhone (opzetstuk)...


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #514 Gepost op: 27 augustus 2015, 15:36:48
Ik zag laatst ook in de 24/7 (je weet wel, dat onzinnige blad) dat er ergens in Nederland proeven zijn met de FLIR voor IPhone (opzetstuk)...
Ja... een apparaatje van 200 euro zal eentje van 5 rooitjes wel kunnen vervangen... :P


FF4266

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 849
  • Centralist & Bevelvoerder
Reactie #515 Gepost op: 27 augustus 2015, 15:39:47
Dat vermoed ik niet, bij de brandweer hebben we ook die gigantisch dure apparaten en niet voor niets.. Maar dat wil niet zeggen dat je deze apparaten maar direct moet weren en geen kans moet geven. Wellicht een handige toevoeging voor het een of ander..


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #516 Gepost op: 27 augustus 2015, 15:55:54
Citaat van: FF4266 link=msg=1369030 date=1440664257
Ik zag laatst ook in de 24/7 (je weet wel, dat onzinnige blad) dat er ergens in Nederland proeven zijn met de FLIR voor IPhone (opzetstuk)...
Ik heb hem een tijdje gebruikt, leuk apparaatje. Er schijnt ook een exemplaar voor de samsung in omloop te zijn.... Misschien handiger gezien de uitrol van de nieuwe diensttelefoons.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #517 Gepost op: 27 augustus 2015, 15:55:56
Ja ben ook wel benieuwd naar het ding.  Heb dus wel een open mind.


Fletwed

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 995
Reactie #518 Gepost op: 27 augustus 2015, 18:53:07
Citaat van: CopVR3 link=msg=1369097 date=1440682608
Ja... een apparaatje van 200 euro zal eentje van 5 rooitjes wel kunnen vervangen... :P

Net als bij andere camera's of bijv. nu de action-cam's (GoPro van 500 tot een simpele uitvoering van 50) verschillen de specs daarvan:

- resolutie van de beeldsensor
- opslag van beelden (formaat, foto en/of video, flitser)
- laserpointer


112bratra

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 7
Reactie #519 Gepost op: 1 september 2015, 18:03:13
Politie Zeeburg (Amsterdam) heeft weer een nieuw bodycamfilmpje gepubliceerd!
https://www.youtube.com/watch?v=U-d3VpVYYtM