On-board video's van Nederlandse hulpverleningsvoertuigen

Auteur Topic: On-board video's van Nederlandse hulpverleningsvoertuigen  (gelezen 770236 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

sylvester1986

  • Gast
Reactie #1030 Gepost op: 20 juli 2011, 21:46:20
Brandweer Wieringen - PRIO 1 A7 R - AFSLUITDIJK 72,0 DEN OEVER AUTOBRAND
Felle autobrand op de Afsluitdijk

AFSLUITDIJK – Woensdagmiddag om 16:12 werden brandweer en politie gealarmeerd voor een autobrand op de Afsluitdijk.

In de verte waren al grote zwarte rookwolken zichtbaar. Eenmaal ter plaatse bleek er een blauwe Volvo in de brand te staan op de rijbaan van Noord-Holland richting Friesland, waardoor naast de brandweer Witmarsum, ook de brandweer van Den Oever en Hippolytushoef werden gealarmeerd.

De brandweer heeft de brandende auto geblust. Hiervoor heeft de politie tijdelijk het verkeer stilgezet. Een berger heeft het voertuig geborgen.

Bron: 112fryslan


tas 73-1

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 79
  • Geïnteresseerd in de hulpverlening
Reactie #1031 Gepost op: 21 juli 2011, 09:12:31
INSIDE VIEW - DE HV74-2 VAN BRANDWEER DEN BOMMEL
De HV74-2 tijdens brandweerwedstrijden te Den Bommel. (De video zou ook nog in het "voertuigen met prio1 topic" kunnen maar ik vind de video hier beter passen.)


Dion

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,214


Bengi

  • P-GLM
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 239
Reactie #1033 Gepost op: 26 juli 2011, 00:22:33
Ambulance 13-161 Amsterdam: A1 Haarlemmerstraat (onboard spoedrit)

Van GJVDP112

Tijdens het bekijken valt mij op dat (bijna) alle tram's de gevarenlichten aandoen wanneer ze de ambu in het zicht krijgen.

Weet iemand of dit standaard is & wat de beweegredenen zijn? Blijven ze bijvoorbeeld ook stil staan of laten ze alleen weten dat ze de ambu gezien hebben?
"de door mij gepubliceerde uitingen vertegenwoordigen uitsluitend mijn persoonlijke mening en niets meer dan dat"


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #1034 Gepost op: 26 juli 2011, 00:31:54
Tijdens het bekijken valt mij op dat (bijna) alle tram's de gevarenlichten aandoen wanneer ze de ambu in het zicht krijgen.

Weet iemand of dit standaard is & wat de beweegredenen zijn? Blijven ze bijvoorbeeld ook stil staan of laten ze alleen weten dat ze de ambu gezien hebben?
Klopt, volgens mij is dit een werkinstructie voor de bus en tram chauffeurs in Amsterdam. Ze gaan stilstaan bij ieder prio 1 voertuig, politie brandweer of ambu.

Wat mij dan weer opvalt is de gereden route, op eigen gevoel had ik er zeker een minuut korter over gedaan, ik snapte er niets van...
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #1035 Gepost op: 26 juli 2011, 00:35:57
Ik vond er tevens wat tricky momentjes in zitten. (vrouwtje op de fiets b.v.)
Rijdt het een beetje makkelijk bij regen over de tramrails?
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #1036 Gepost op: 26 juli 2011, 00:38:23
Zolang je net naast de rails rijd heb je nergens last van. Op de rails is het zelfs met droog weer geen pretje. Daarintegen kan je wel lekker doorrijden. (lees: om taxi's bussen en trams heen slalommen...)
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #1037 Gepost op: 26 juli 2011, 00:43:19
Zolang je net naast de rails rijd heb je nergens last van. Op de rails is het zelfs met droog weer geen pretje. Daarintegen kan je wel lekker doorrijden. (lees: om taxi's bussen en trams heen slalommen...)

Geloof ik graag. Maar hier zag ik toch wat afwisseling in zitten. Zal wel een glibberig ritje geweest zijn.  ;D
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,586
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #1038 Gepost op: 26 juli 2011, 02:03:19
Klopt, volgens mij is dit een werkinstructie voor de bus en tram chauffeurs in Amsterdam.
Ze gaan stilstaan bij ieder prio 1 voertuig, politie brandweer of ambu.

Plus het voordeel dat de trams een linker buitenspiegel hebben waardoor ze kunnen zien dat ze links ingehaald gaan worden.

Wat mij dan weer opvalt is de gereden route, op eigen gevoel had ik er zeker een minuut korter over gedaan,
ik snapte er niets van...

Heb de route nog een keer gekeken omdat ik helaas iets te lang uit Amsterdam weg ben maar ik vind het ook niet de
meest logische route.
Ik had hem over de Overtoom linksaf Nassaukade volgens mij sneller gereden.
Snap niet waarom hij over de Hoofdweg, Postjesweg en Kinkerstraat ging.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


INRI

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 640
Reactie #1039 Gepost op: 26 juli 2011, 08:46:46
Heb de route nog een keer gekeken omdat ik helaas iets te lang uit Amsterdam weg ben maar ik vind het ook niet de
meest logische route.
Ik had hem over de Overtoom linksaf Nassaukade volgens mij sneller gereden.
Snap niet waarom hij over de Hoofdweg, Postjesweg en Kinkerstraat ging.

Bij de beschrijving op youtube:
Citaat
Een spoedrit met de 13-161 naar de Haarlemmerstraat in het centrum van Amsterdam, een gewonde dame in een winkel. We vertrekken vanaf de VZA-post aan de Karperweg, de opname start net na de grote rotonde nabij de post (Amstelveenseweg). Door wat onduidelijkheid over de locatie lijken we 'verkeerd' te rijden nabij het Centraal Station.