On-board video's van Nederlandse hulpverleningsvoertuigen

Auteur Topic: On-board video's van Nederlandse hulpverleningsvoertuigen  (gelezen 770285 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

Hotdog

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 276
Reactie #1020 Gepost op: 24 juni 2011, 15:59:31
Op zich heb ik begrip voor je (neem ik aan) sarcasme. Maar volgens mij wordt er gezegd dat er wel gereset is, maar nog geen contact is geweest. Enige tijd geleden was in m'n woonplaats ook een automaatje bij een industriepand, deze werd door de BHV gelijk gereset, zonder goede verificatie en zonder dat er verder telefonisch contact met de AC was geweest. Melding werd via de pager afgepiept, maar na 1 minuut kwam er wederom een brandmelding binnen, gevolgd door een handmelder en werd er opnieuw alarm gemaakt voor de brandweer. Melding is uiteindelijk opgeschaald naar middelbrand. Bleek dat er vuur in de afzuiginstallatie zat....Met dit verhaal kan ik wel begrip opbrengen voor het prio 1 doorrijden zolang er geen contact is geweest, zelfs als er al wel gereset is.

Hij was inderdaad sarcastisch bedoeld ;-) Als er gereset is en de melding komt niet terug is er naar mijn idee niks aan de hand. In de situatie waar jij het over hebt komt er binnen een minuut een nieuwe melding binnen. Dat is hier dus niet het geval.


Steven78

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 757
  • Terug in de medische research
Reactie #1021 Gepost op: 25 juni 2011, 14:36:47
A1 Doorn

van:'ikbenbestaardig'


Danny722

  • Manschap A
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,085
Reactie #1022 Gepost op: 25 juni 2011, 15:31:24
Niet helemaal het topic, maar ik vroeg het me toch af: ik dacht dat de brandweer altijd moest resetten, en dat men dat niet zelf mag doen? Nu hoorde ik laatst op m'n werk dat het juist andersom is: de brandweer wil iemand van het bedrijf om te resetten ???

Hangt van de regio af: sommige regio's laten de voertuigen wel doorrijden bij een automatische melding en bij andere regio's wordt de alarmering ingetrokken. Bij ons in de regio is het dan ook ten strengste verboden te resetten voordat de brandweer is geweest. Als er gereset is kan namelijk niet meer achterhaald worden waar de melding vandaan is gekomen en wat de oorzaak is ;)

Het geluid eraf gooien mag bijvoorbeeld wel gewoon bij een loze of ongewenste melding, maar resetten niet.
VRU - Post Den Dolder / Post Zeist Grote interesse brandweerkunde en natuurbrandbestrijding


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #1023 Gepost op: 25 juni 2011, 22:04:25
Een en ander over het reageren op een spoedvoertuig afgesplitst, samengevoegd en verplaatst naar:

http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?topic=51686.msg894626;boardseen#new
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Steven78

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 757
  • Terug in de medische research


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #1025 Gepost op: 30 juni 2011, 15:50:02
Ambulance 13-161 Amsterdam: A1 Haarlemmerstraat (onboard spoedrit)

Van GJVDP112

Leuk filmpje. Blijft altijd leuk om te zien hoe men reageerd om OGS.
Maar rijd deze ACH nu puur op zijn navigatie? Want zoals hij rijd, rijdt hij wel viavia. Ken toch van waar het filmpje is begonnen een veel snellere route om op dat punt uit te komen.

Dit is trouwens geen aanval op de ACH, die doet ook gewoon zijn werk. Het is alleen een vaststelling, door mijzelf.


Steven78

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 757
  • Terug in de medische research
Reactie #1026 Gepost op: 30 juni 2011, 16:26:47
Leuk filmpje. Blijft altijd leuk om te zien hoe men reageerd om OGS.
Maar rijd deze ACH nu puur op zijn navigatie? Want zoals hij rijd, rijdt hij wel viavia. Ken toch van waar het filmpje is begonnen een veel snellere route om op dat punt uit te komen.

Dit is trouwens geen aanval op de ACH, die doet ook gewoon zijn werk. Het is alleen een vaststelling, door mijzelf.

Zo lijkt het wel inderdaad. Maar ze praten volgens mij onderweg over de drukte en chaos in de stad, dus er zou zomaar een goede reden voor kunnen zijn om niet via de overtoom te gaan en niet de marnixstraat af te rijden. Overigens schrijft de plaatser op youtube dat er in eerste instantie onduidelijkheid over de locatie was, dus wellicht werd pas na het einde van het filmpje duidelijk waar ze exact moesten zijn.


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #1027 Gepost op: 30 juni 2011, 16:35:26
Zo lijkt het wel inderdaad. Maar ze praten volgens mij onderweg over de drukte en chaos in de stad, dus er zou zomaar een goede reden voor kunnen zijn om niet via de overtoom te gaan en niet de marnixstraat af te rijden. Overigens schrijft de plaatser op youtube dat er in eerste instantie onduidelijkheid over de locatie was, dus wellicht werd pas na het einde van het filmpje duidelijk waar ze exact moesten zijn.
Ik had idd ook deze route in mijn gedachte. O0
Maar idd we weten de beweegreden niet voor deze route.


brinky-5034

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 70
  • www.brandweerwieringen.nl
    • www.brandweerwieringen.nl
Reactie #1028 Gepost op: 15 juli 2011, 13:54:00
Brandweer Wieringen - Prio 1 A7 L 62,5 WIERINGERWERF Verkeersongeval NHN522 WRG846 NHN676 WRM841
Regio: 10 Noord-Holland noord
Korps: Wieringen
Post: Den Oever
Soort voertuig + roepnummer: TAS WRG 846
Rukt uit voor soort melding: Verkeersongeval
Maker filmpje: Brandweer Den Oever
Bijzonderheden:
 Brandwacht 1e klas  Brandweer Wieringen  Blusgroep Den Oever


brinky-5034

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 70
  • www.brandweerwieringen.nl
    • www.brandweerwieringen.nl
Reactie #1029 Gepost op: 20 juli 2011, 21:30:10
Brandweer Wieringen - PRIO 1 A7 R - AFSLUITDIJK 72,0 DEN OEVER AUTOBRAND WRG846 WRG845
Regio: 10 Noord-Holland noord
Korps: Wieringen
Post: Den Oever
Soort voertuig + roepnummer: TAS WRG 846
Rukt uit voor soort melding: Autobrand
Maker filmpje: Brandweer Den Oever
Bijzonderheden:
 Brandwacht 1e klas  Brandweer Wieringen  Blusgroep Den Oever