On-board video's van Nederlandse hulpverleningsvoertuigen

Auteur Topic: On-board video's van Nederlandse hulpverleningsvoertuigen  (gelezen 768351 keer)

0 gebruikers (en 7 gasten bekijken dit topic.

Steven78

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 757
  • Terug in de medische research
Reactie #1280 Gepost op: 4 maart 2012, 09:32:11
Brandweer Wieringen - P1 (NB..: MIDDELBRAND) NOORDERDIJKWEG 14 WIERINGERWERF SCHUURBRAND 6594 WRG846
Regio: 10 Noord-Holland noord
Korps: Wieringen
Post: Den Oever
Soort voertuig + roepnummer: TAS WRG 846
Rukt uit voor soort melding: Schuurbrand
Maker filmpje: Brandweer Den Oever
Bijzonderheden: Middelbrand

Hmmmm..... ruim 5 minuten bijna zwart beeld, alleen wat donkere schaduwen van bomen.....


Stefan Verkerk

  • Fotograaf Wezep e.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,968
  • Weerliefhebber
    • StefanVerkerk.nl
Reactie #1281 Gepost op: 4 maart 2012, 10:50:36
Dus? Radioverkeer is ook interessant!
www.stefanverkerk.nl | www.hmpaal.nl | PPK houder | Canon


Arno-BN

  • Eerste hulpverlener, NHT, RK Biker
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 515
  • Eerste hulpverlener, NHT, RK Biker
Reactie #1282 Gepost op: 4 maart 2012, 12:17:56
Dus? Radioverkeer is ook interessant!
Ik vond het een prima filmpje inderdaad O0


Steven78

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 757
  • Terug in de medische research
Reactie #1283 Gepost op: 4 maart 2012, 18:31:23
Ieder zijn ding!  :D


KME

  • Gast
Reactie #1284 Gepost op: 4 maart 2012, 19:58:03
Dan moet je de regels afschaffen en gewoon alles toelaten. En niet in het ene topic wel en het andere niet. Zo krijg je juist verwarring.


Mattijs

  • Verkeersregelaar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 985
Reactie #1285 Gepost op: 4 maart 2012, 22:41:48
Dan moet je de regels afschaffen en gewoon alles toelaten. En niet in het ene topic wel en het andere niet. Zo krijg je juist verwarring.

Rules are more like guide lines...
(quote: Pirates of the Caribean)
 998765
basis EHBO / BHV AED/reanimatie/BOA OV


Kevin R.

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 978


Pully

  • agent van politie, ex wmr KMar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,179
  • Waakzaam en Dienstbaar? Dat zijn we toch allemaal?
Reactie #1287 Gepost op: 3 april 2012, 12:50:27
Onboard filmpje van de Lifeliner 2 onderweg naar het Erasmus MC

MMT LF02 vlucht Erasmus MC Rotterdam

User: malawivis

Piecke, ik heb een vraag aan jou. Op welke hoogte vliegt de Lifeliner normaal gesproken? Ik heb namelijk weleens begrepen dat de politieheli op ongeveer 150 m vliegt. Dit om de geluidsoverlast tot een minimum te beperken. Ik vroeg me eigenlijk af of dit klopt en of jullie ook op die hoogte vliegen.
het bovenstaande is mijn persoonlijke mening en niet die van de organisatie's waarvoor ik werkzaam ben.


Piecke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 597
Reactie #1288 Gepost op: 3 april 2012, 16:23:12
@Pully83  Ik zit zelf niet op de lifeliner hoor, is denk ik een beetje een toevallige samenloop van omstandigheden met de avatar en het filmpje,
Maar onderweg naar een melding zullen ze (neem ik aan) gewoon op zelfde hoogte vliegen want beide heli's zijn een EC 135 T2 van Eurocopter
en onderweg naar een melding zal weinig rekening worden gehouden met geluidsoverlast omdat dan iedere seconde telt.
Een politieheli cirkelt wel eens rond bij een melding i.v.m de warmtecamera e.d of om foto's te maken dan zal de heli wel iets lager vliegen neem ik aan.


Pully

  • agent van politie, ex wmr KMar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,179
  • Waakzaam en Dienstbaar? Dat zijn we toch allemaal?
Reactie #1289 Gepost op: 3 april 2012, 17:37:22
@Pully83  Ik zit zelf niet op de lifeliner hoor, is denk ik een beetje een toevallige samenloop van omstandigheden met de avatar en het filmpje,
Maar onderweg naar een melding zullen ze (neem ik aan) gewoon op zelfde hoogte vliegen want beide heli's zijn een EC 135 T2 van Eurocopter
en onderweg naar een melding zal weinig rekening worden gehouden met geluidsoverlast omdat dan iedere seconde telt.
Een politieheli cirkelt wel eens rond bij een melding i.v.m de warmtecamera e.d of om foto's te maken dan zal de heli wel iets lager vliegen neem ik aan.

Ik had idd het idee dat je meer betrokken was bij de lifeliners.  e050  Het was een aanname door de avatar in combinatie met het filmpje. Buiten het geluidsoverlast zit je volgens mij ook met een minimale vlieghoogte. Maar dan zal ik hem in het algemeen stellen. Weet iemand wat de vlieghoogte van de Lifeliners zijn?
het bovenstaande is mijn persoonlijke mening en niet die van de organisatie's waarvoor ik werkzaam ben.