On-board video's van Nederlandse hulpverleningsvoertuigen

Auteur Topic: On-board video's van Nederlandse hulpverleningsvoertuigen  (gelezen 768298 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Bart v Wijk

  • Arts
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 127
Reactie #1440 Gepost op: 2 januari 2013, 20:02:22
gelukkig wordt dat ook slechts 3 keer gezegd in het filmpje :P maar wel mooi filmpje :d


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,586
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #1441 Gepost op: 2 januari 2013, 20:09:09
gelukkig wordt dat ook slechts 3 keer gezegd in het filmpje :P maar wel mooi filmpje :d

Voor een normale reanimatie komt er geen MMT wat ik weet dus er zal mogelijk meer gespeeld hebben vermoed ik.

Citaat
00:02:46  01-01-13 Melding : A1 13156 AMSTERDAM TAKSTEEG 11
                 0120156 : Ambulance-13-156 VZA Amsterdam

00:05:20  01-01-13 Melding : A1 13101 AMSTERDAM TAKSTEEG 11
                 0120101 : Ambulance-13-101 GGD Amsterdam

00:05:53  01-01-13 Melding : A1 OVDGZ AMSTERDAM TAKSTEEG 11
                 0120812 : Officier van Dienst Geneeskundig-812 Amsterdam-Amstelland

00:06:23  01-01-13 Melding : A1 13901 AMSTERDAM TAKSTEEG 11
                 0120901 : Traumaheli Lifeliner 1 / MMT Amsterdam
 
00:08:25  01-01-13 Melding : [HV] HULPVERLENING 1 ASSISTENTIE [CPA] CENTRALE POST AMBULANCE
                                               (+INC.NET: 1+) , TAKSTEEG 11 AMSTERDAM [ ASN ]
                 0100750 : Tankautospuit ASN Amsterdam-Nico

00:12:14  01-01-13 Melding : [HV] HULPVERLENING 1 ASSISTENTIE [CPA] CENTRALE POST AMBULANCE
                                               (+INC.NET: 1+) , TAKSTEEG 11 AMSTERDAM [ OVDN ]
                 0101204 : Officier van Dienst Noord Amsterdam-Amstelland spoed
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


Bart v Wijk

  • Arts
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 127
Reactie #1442 Gepost op: 2 januari 2013, 20:11:41
kind/jong persoon/traumatisch.. 1 ding is zeker.. voor de persoon in kwestie is 2013 niet best begonnen, en laten we hopen dat het er niet geeindigd is.


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #1443 Gepost op: 2 januari 2013, 20:20:00
Misschien kan er even met wat minder enthousiasme gereageerd worden.
Als ik dit soort filmpjes zie en weet dat het om een reanimatie van een kind gaat dan hoeft het van mij geen mooi filmpje te zijn of allerlei smiley's erbij te staan. Ik wordt hier dan een beetje onpasselijk van.

Sorry, maar dit moest er even uit. Houdt er a.u.b. een beetje rekening mee dat hier op een openbaar forum ook familieleden mee kunnen lezen. Alvast bedankt voor het begrip.
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


Bart v Wijk

  • Arts
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 127
Reactie #1444 Gepost op: 2 januari 2013, 20:29:14
Skippy ik ben het helemaal met je eens. Maar elk ongeval/reanimatie/incident waar hulpverleners met spoed naar toe moeten is voor desbetreffende persoon of familieleden daarvan vreselijk. Maar dit topic gaat over filmpjes van hulpverleningsvoertuigen die met spoed ergens naar toe gaan en dan ook nog eens bijzondere filmpjes. Ik beoordeel het filmpje en niet het incident. Want dat is er definitie niet mooi of grappig. Maar als hulpverlener zal je je moeten proberen af te schermen van emotionele betrokkenheid bij een incident wil je je werk jaren lang kunnen doen. als we hier zulke uitspraken niet kunnen doen kan je dit topic net zo goed niet bekijken of opheffen.


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #1445 Gepost op: 2 januari 2013, 20:37:48
Misschien kan er even met wat minder enthousiasme gereageerd worden.
Als ik dit soort filmpjes zie en weet dat het om een reanimatie van een kind gaat dan hoeft het van mij geen mooi filmpje te zijn of allerlei smiley's erbij te staan. Ik wordt hier dan een beetje onpasselijk van.

Sorry, maar dit moest er even uit. Houdt er a.u.b. een beetje rekening mee dat hier op een openbaar forum ook familieleden mee kunnen lezen. Alvast bedankt voor het begrip.

Overdrijven is ook een vak. Ik reageer duidelijk op het filmpje en absoluut niet op de melding achter het filmpje.


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #1446 Gepost op: 2 januari 2013, 21:11:51
Skippy ik ben het helemaal met je eens. Maar elk ongeval/reanimatie/incident waar hulpverleners met spoed naar toe moeten is voor desbetreffende persoon of familieleden daarvan vreselijk. Maar dit topic gaat over filmpjes van hulpverleningsvoertuigen die met spoed ergens naar toe gaan en dan ook nog eens bijzondere filmpjes. Ik beoordeel het filmpje en niet het incident. Want dat is er definitie niet mooi of grappig. Maar als hulpverlener zal je je moeten proberen af te schermen van emotionele betrokkenheid bij een incident wil je je werk jaren lang kunnen doen. als we hier zulke uitspraken niet kunnen doen kan je dit topic net zo goed niet bekijken of opheffen.

Ik denk dat je hiermee een perfecte verklaring hebt gegeven hoe mensen kunnen reageren. De een ziet het zoals jij het ziet en een ander kijkt met andere ogen naar het topic. Ik ben het ook met jou eens dat hulpverleners zoveel mogelijk los moeten staan van de emotie, al zal dat niet altijd eenvoudig zijn. Ik hoopte alleen met mijn bijdrage duidelijk gemaakt te hebben dat er ook een andere kant zit aan het plaatsen van filmpjes. En ja, dit kun je overdrijven noemen, zoals Maxx doet, maar dat is zijn mening. Ik heb een andere mening daarover en wil dat geen overdrijven noemen.

Wat mij betreft weer back on topic.  O0
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


Bart v Wijk

  • Arts
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 127
Reactie #1447 Gepost op: 2 januari 2013, 23:35:34
Ik denk dat je hiermee een perfecte verklaring hebt gegeven hoe mensen kunnen reageren. De een ziet het zoals jij het ziet en een ander kijkt met andere ogen naar het topic. Ik ben het ook met jou eens dat hulpverleners zoveel mogelijk los moeten staan van de emotie, al zal dat niet altijd eenvoudig zijn. Ik hoopte alleen met mijn bijdrage duidelijk gemaakt te hebben dat er ook een andere kant zit aan het plaatsen van filmpjes. En ja, dit kun je overdrijven noemen, zoals Maxx doet, maar dat is zijn mening. Ik heb een andere mening daarover en wil dat geen overdrijven noemen.

Wat mij betreft weer back on topic.  O0

Ik noem het ook geen overdrijven. je hebt gelijk dat mensen anders reageren. Maar ik denk dat het goed is dat we af en toe weer even scherp gesteld worden hoor ;) maar indd: back on topic!


Bert65

  • Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,998
Reactie #1448 Gepost op: 3 januari 2013, 08:58:01
Voor een normale reanimatie komt er geen MMT wat ik weet dus er zal mogelijk meer gespeeld hebben vermoed ik.
:-\
Ik heb op mijn werk een collega gereanimeerd. Bij de hulpverlening waren twee ambulances, wat agenten, een TS én een MMT per helicopter.


tcf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 882
Reactie #1449 Gepost op: 3 januari 2013, 13:08:04
Wow Bert, dat gaat je ook niet in de koude kleren zitten zeg!  :(
Heftig man! Sterkte