On-board video's van Nederlandse hulpverleningsvoertuigen

Auteur Topic: On-board video's van Nederlandse hulpverleningsvoertuigen  (gelezen 768383 keer)

0 gebruikers (en 9 gasten bekijken dit topic.

Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #1870 Gepost op: 25 januari 2015, 09:11:54
Zolang de gemiddelde weggebruiker niet verder kijkt dan de voor en achterzijde van de auto zul je dit altijd houden. En al sta je met sirene en zwaailicht aan strak op de achterbumper laten ze je er nog niet door. Als ik voor het stoplicht sta focus ik me niet alleen of het lampje wel of niet op groen springt. Ik kijk zeer zeker ook naar wat om me heen gebeurd, wel handig om al te weten als dat lampje op groen springt. Weet je of je uberhaupt veilig door groen kunt.


jelte

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 426
Reactie #1871 Gepost op: 25 januari 2015, 11:01:37
Je kijkt natuurlijk ook naar het overige verkeer. Als hij op groen springt weet je dat sommigen net oranje of rood hebben gehad en dan net een beetje extra gas geven. Dus de aandacht is bij mij bij zo'n verkeerslicht naar het licht en op het overig verkeer op en voor de kruising en niet zózeer naar achter toe gericht. Komt het voorrangsvoertuig wel van achter hoor ik hem wel. Tijdens het rijden is het natuurlijk een heel ander verhaal.


thetwin84

  • EHBO,AED-bediener/evenementen vkr/hobby fotografie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,152
  • Dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
    • EHBO-Hedrin
Reactie #1872 Gepost op: 25 januari 2015, 11:21:45
Citaat van: jelte link=msg=1325689 date=1422141916
Nou als ik voor een verkeerslicht sta te wachten spiegel ik ook niet de hele tijd. Sterker nog ik let vooral op dat het licht op groen springt. Wat is daar fout aan?  Het komt mij misschien 1X per 10 jaar voor dat er achter mij een voorrangsvoertuigen zit dus in deze situatie ben ik het niet eens dat je dan maar moet spiegelen. In dit geval wordt je meer gewaarschuwd door de taattuut en dus beter altijd de radio uit laten. Is ook zo'n onrealistisch stelling.

Dat de radio uit gaat is onrealistisch maar zolang als ik in de auto zit en ik kan de persoon die achter me staat nog horen bellen...
En als er iemand naast me staat waarvan het dak op en neer gaat van de bass... Dan kan de radio natuurlijk wel een heel eind zachter.
Maar blijkbaar zit jij niet heel veel in het verkeer als je maar 1x in de 10 jaar een OGS voertuig achter je krijgt... Ik heb het de afgelopen tijd wel vaker meegemaakt.

Citaat van: jelte link=msg=1325722 date=1422180097
Je kijkt natuurlijk ook naar het overige verkeer. Als hij op groen springt weet je dat sommigen net oranje of rood hebben gehad en dan net een beetje extra gas geven. Dus de aandacht is bij mij bij zo'n verkeerslicht naar het licht en op het overig verkeer op en voor de kruising en niet zózeer naar achter toe gericht. Komt het voorrangsvoertuig wel van achter hoor ik hem wel. Tijdens het rijden is het natuurlijk een heel ander verhaal.

Wanneer je naar het overige verkeer kijkt kun je ook je spiegel een keer meenemen... En als je taattuut hoor zoals je het mooi verwoord, kan deze van alle kanten vandaan komen dus hoort daar de spiegel ook bij... Verder beschrijf jij dat jij hem wel hoort als hij van achteren komt, dan ga ik er van uit dat jij je volume van je radio op een nette stand heb staan, maar 10tallen anderen die dit dus niet hebben...
Als ik mijn radio harder zet dan weet ik ook gelijk dat ik vaker om me heen moet kijken, je weet tenminste niet wat er om je heen gebeurd en zoals ik het gisteren nog hoorde... een blinde ziet niks en gaan de andere zintuigen beter werken... zo ook bij een dove, als je niets hoort zul je meer moeten kijken om te kunnen meekrijgen wat er om je heen gebeurd.
[URL=http://www.t-tools.nl/CCount/click.php?id=


jelte

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 426
Reactie #1873 Gepost op: 1 februari 2015, 14:01:51
Dat de radio uit gaat is onrealistisch maar zolang als ik in de auto zit en ik kan de persoon die achter me staat nog horen bellen...
En als er iemand naast me staat waarvan het dak op en neer gaat van de bass... Dan kan de radio natuurlijk wel een heel eind zachter.
Maar blijkbaar zit jij niet heel veel in het verkeer als je maar 1x in de 10 jaar een OGS voertuig achter je krijgt... Ik heb het de afgelopen tijd wel vaker meegemaakt.

Wanneer je naar het overige verkeer kijkt kun je ook je spiegel een keer meenemen... En als je taattuut hoor zoals je het mooi verwoord, kan deze van alle kanten vandaan komen dus hoort daar de spiegel ook bij... Verder beschrijf jij dat jij hem wel hoort als hij van achteren komt, dan ga ik er van uit dat jij je volume van je radio op een nette stand heb staan, maar 10tallen anderen die dit dus niet hebben...
Als ik mijn radio harder zet dan weet ik ook gelijk dat ik vaker om me heen moet kijken, je weet tenminste niet wat er om je heen gebeurd en zoals ik het gisteren nog hoorde... een blinde ziet niks en gaan de andere zintuigen beter werken... zo ook bij een dove, als je niets hoort zul je meer moeten kijken om te kunnen meekrijgen wat er om je heen gebeurd.

Nou ben beroepschauffeurs geweest. Denk dat ik gemiddeld 150.000 km per jaar reed. Dus weet niet of je dat veel vindt. Ik zal door mijn ervaring en volume gebruik niet snel een ogs voertuig missen maar ik stel gewoon dat je voor een verkeerslicht een stuk minder spiegeld en als je dan de geluidssignalen ook nog eens niet hoort je deze niet ziet aankomen.
En 1 keer per 10 jaar is specifiek voor het verkeerslicht en niet gewoon op de weg.


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #1874 Gepost op: 6 februari 2015, 18:37:43
https://www.youtube.com/watch?v=wSW4Rdr39us
Autospuit Osdorp (2009) - Brandweer Amsterdam
kazerne willem
Gepubliceerd op 6 feb. 2015
Citaat
Autospuit en ladder Osdorp rukken uit voor het afhijsen van een patient aan de Pieter Calandlaan in Amsterdam. Met dank aan Iljin de Jong.
Samen sterk in de hulpverlening!


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #1875 Gepost op: 10 februari 2015, 17:12:10
https://www.youtube.com/watch?v=WMvdJ2M43LI
Autospuit Osdorp (2009) - Brandweer Amsterdam
kazerne willem
Gepubliceerd op 8 feb. 2015
Citaat
Autospuit Osdorp rukt uit voor een autobrand aan de Jan Tooropstraat in Amsterdam. Met dank aan Iljin de Jong.
Samen sterk in de hulpverlening!


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #1876 Gepost op: 15 februari 2015, 02:33:16
Autospuit Osdorp (2009) - Brandweer Amsterdam
Autospuit Osdorp (2009) - Brandweer Amsterdam
kazerne willem
Gepubliceerd op 14 feb. 2015
Citaat
Autospuit Osdorp onderweg naar de Arthur van Schendelstraat in Amsterdam. Met dank aan Iljin de Jong.
Samen sterk in de hulpverlening!


Wouter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,541
Reactie #1877 Gepost op: 22 februari 2015, 14:26:20
http://www.youtube.com/watch?v=8tjmhXqM8C4

Gepubliceerd op 19 feb. 2015 door kazerne Willem
Autospuit Teunis onderweg naar een PAC brandmelding aan de Jacob Wassenaar van Obdamstraat in Amsterdam. Met dank aan Iljin de Jong.

http://www.youtube.com/watch?v=KlwUYWI_KhU

Gepubliceerd op 19 feb. 2015 door kazerne Willem
Autospuit Teunis onderweg naar het assisteren van de ambulancedienst aan de Solebaystraat in Amsterdam.


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,586
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #1878 Gepost op: 15 maart 2015, 15:30:17
https://www.youtube.com/watch?v=mUWAJWw9jPA

[urlhttps://www.youtube.com/channel/UC3mLiCY21fjPfee0sinqHig]CevitamGameZ[/url]

Voor de geďnteresseerden dit is in Rotterdam Centrum.
Het is op de Blaak een begint net voor de kruising met de Dominee Jan Scharpstraat en eindigt t.h.v. de kubuswoningen richting het Oostplein.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


Dion

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,214