On-board video's van Nederlandse hulpverleningsvoertuigen

Auteur Topic: On-board video's van Nederlandse hulpverleningsvoertuigen  (gelezen 768316 keer)

0 gebruikers (en 8 gasten bekijken dit topic.

Rene112

  • Gast
Reactie #430 Gepost op: 8 april 2007, 00:36:21
Zo kun je natuurlijk op alles wel comentaar gaan geven.

Ik ben het vrijwel nooit met Paolo (Paul) eens ;D ..... maar in dit geval zeker wel!

Kijk maar eens naar het 1e filmpje en dan zo rond 1.10 minuten....
Voor mij is het onbegrijpelijk dat een brandweerchauffeur met een tankautospuit op deze wijze een kruizing nadert en er overheen dendert....  :-X :-X :-X

groeten,
René de Caluwé


Robin Hundman

  • Gast
Reactie #431 Gepost op: 8 april 2007, 09:35:53
Hij dendert inderdaad wel met een flinke vaart zonder toeters op de kruising af.
Hij gooit zijn toeters er zo laat op omdat ze hem de weg aan het wijzen zijn, dat betekent niet dat meteen de toeters eraf moeten maar anders hoor je helemaal niks in de cabine. En als hij niet had gehoord waar hij nou naartoe moest was hij misschien wel verkeerd gereden en met een reanimatie kan dit natuurlijk fataal zijn.


pompbediende

  • Meerdere functies
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,263
Reactie #432 Gepost op: 8 april 2007, 10:01:56
Mensen wat zijn we weer allemaal aan het  zoeken  :-X   Iedereen maakt wel is een foutje, de sirene had wat eerder aan gemogen, laten  we niet gaan mierenneuken  ;)
Veiligheidsregio Zuid-Holland Zuid


Rescue Ranger

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,587
  • Lekker ragge op strand, zee en de snelweg
    • Zandvoortse Reddingsbrigade
Reactie #433 Gepost op: 8 april 2007, 10:26:06
Hij dendert inderdaad wel met een flinke vaart zonder toeters op de kruising af.
Hij gooit zijn toeters er zo laat op omdat ze hem de weg aan het wijzen zijn, dat betekent niet dat meteen de toeters eraf moeten maar anders hoor je helemaal niks in de cabine. En als hij niet had gehoord waar hij nou naartoe moest was hij misschien wel verkeerd gereden en met een reanimatie kan dit natuurlijk fataal zijn.

Misschien is het eens tijd om een navigatiesysteem in de voertuigen te zetten, zoals wij gebruiken. Het incident staat er al in voor wij in de voertuigen zitten. De route, aanvalsplannen, alles staat erin. En de onze is heel nauwkeurig, tot bijna op de meter.

RR (in elk geval geen TOMTOM of VDO Dayton)
Elke hulpverlening start met communicatie.


pompbediende

  • Meerdere functies
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,263
Reactie #434 Gepost op: 8 april 2007, 10:33:10
Misschien is het eens tijd om een navigatiesysteem in de voertuigen te zetten, zoals wij gebruiken. Het incident staat er al in voor wij in de voertuigen zitten. De route, aanvalsplannen, alles staat erin. En de onze is heel nauwkeurig, tot bijna op de meter.

RR (in elk geval geen TOMTOM of VDO Dayton)
Gebruiken jullie ook citygis  8) ;D ;D
Veiligheidsregio Zuid-Holland Zuid


Robin Hundman

  • Gast
Reactie #435 Gepost op: 8 april 2007, 10:42:51
Misschien is het eens tijd om een navigatiesysteem in de voertuigen te zetten, zoals wij gebruiken. Het incident staat er al in voor wij in de voertuigen zitten. De route, aanvalsplannen, alles staat erin. En de onze is heel nauwkeurig, tot bijna op de meter.

RR (in elk geval geen TOMTOM of VDO Dayton)

Ze zijn druk bezig met het testen van navigatiesystemen. Tot nu zitten ze alleen in de A-wagen en Ladder.


Rescue Ranger

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,587
  • Lekker ragge op strand, zee en de snelweg
    • Zandvoortse Reddingsbrigade
Reactie #436 Gepost op: 8 april 2007, 11:39:27
Gebruiken jullie ook citygis  8) ;D ;D

Yep,

RR (gemak dient de mens!!)
Elke hulpverlening start met communicatie.


Robin Hundman

  • Gast


FP924

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 586


fire dept vincent

  • Gast
Reactie #439 Gepost op: 19 april 2007, 21:30:17
wat is eigelijk: openen deur  (lijkt mij dat er gewoon een deur openstaat:P staat hier ook wel is :D)