On-board video's van Nederlandse hulpverleningsvoertuigen

Auteur Topic: On-board video's van Nederlandse hulpverleningsvoertuigen  (gelezen 773268 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Venture

  • Eenheid AD
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,140
Reactie #690 Gepost op: 30 januari 2009, 21:39:15
Ja met overleg met de MK hoor. " De situatie kennen we niet dus we gaan met prio 1 tp"

De melder zei ook : "loos, oorzaak onbekend"

Dus héél onbegrijpelijk is 't niet.


Brandweer-ZH18-402

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 745
  • Manschap
    • Brandweer Zwijndrechtse Waard
Reactie #691 Gepost op: 30 januari 2009, 22:19:14
De melder zei ook : "loos, oorzaak onbekend"
Dus héél onbegrijpelijk is 't niet.
hmm hoe weet men dat het loos is, als ze de oorzaak niet eens weten ::)
Weer of geen weer... altijd brandweer


Hotdog

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 276
Reactie #692 Gepost op: 31 januari 2009, 20:05:38
Ja met overleg met de MK hoor. " De situatie kennen we niet dus we gaan met prio 1 tp"

De melder zei ook : "loos, oorzaak onbekend"

Dus héél onbegrijpelijk is 't niet.

Ik vind het wel onbegrijpelijk. Er is contact geweest, loos alarm en dan toch prio 1?? Is niet uit te leggen


mon3aantje

  • Inspecteur, Politie eenheid Den Haag
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 670
Reactie #693 Gepost op: 31 januari 2009, 20:16:28
Ik vind het wel onbegrijpelijk. Er is contact geweest, loos alarm en dan toch prio 1?? Is niet uit te leggen

Nee, is niet onbegrijpelijk.

Er gaat een brandalarm af de oorzaak waarom dat brandalarm afgaat is onbekend. Hoe kan men dan weten dat het loos is als je de reden niet weet waarom hij afgaat. Loos kan je zeggen als je bijvoorbeeld aan het bakken en branden bent of iemand heeft per ongeluk een melder ingedrukt. Nu is de reden onbekend van het "loze" alarm dus zou het nog steeds goed mogelijk kunnen zijn dat er wel daadwerkelijk wat aan de hand is. Dus ga je met prio 1 ter plaatse. Is toch niet zo heel raar.

Altijd maar dat gezeur van mensen die het zo goed weten. Als ze er in het voertuig, zelfs nog in overleg met de meldkamer, voor kiezen om prio 1 te rijden wie ben je dan om te oordelen dat dat onbegrijpelijk is  :-X


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #694 Gepost op: 1 februari 2009, 16:14:49
(...)
Altijd maar dat gezeur van mensen die het zo goed weten. Als ze er in het voertuig, zelfs nog in overleg met de meldkamer, voor kiezen om prio 1 te rijden wie ben je dan om te oordelen dat dat onbegrijpelijk is  :-X

Hotdog is volgens mij zelf afkomstig uit de brandweergelederen, dus weet aardig waar hij over praat.
Is dat dan betweterigheid of een kritische kijk op de 'eigen' organisatie... ???

Overigens vraag ik me hier af of de tekst 'loos' wel op z'n plaats is. Volgens mij moet je volstaan, met oorzaak onbekend of geen brand waargenomen of iets dergelijks. Dat wil niet zeggen dat de melding loos is.
Bij een loze melding hoef i.m.o. alleen maar door voor nacontrole (prio 2 of 3), maar als de oorzaak onbekend is, kan dat prio 1 wel rechtvaardigen.
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Jos v L

  • Dbbo ministerie van defensie & vrijwilliger Brwzl
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,663
    • Brandweer Zuid-Limburg - Team FVT
Reactie #695 Gepost op: 2 februari 2009, 14:22:01
Hotdog is volgens mij zelf afkomstig uit de brandweergelederen, dus weet aardig waar hij over praat.
Is dat dan betweterigheid of een kritische kijk op de 'eigen' organisatie... ???

Overigens vraag ik me hier af of de tekst 'loos' wel op z'n plaats is. Volgens mij moet je volstaan, met oorzaak onbekend of geen brand waargenomen of iets dergelijks. Dat wil niet zeggen dat de melding loos is.
Bij een loze melding hoef i.m.o. alleen maar door voor nacontrole (prio 2 of 3), maar als de oorzaak onbekend is, kan dat prio 1 wel rechtvaardigen.

bericht van de AC is idd dubieus.
 Loos is loos, en onbekend is gewoon doorrijden met prio 1
Al mijn bijdragen op het forum zijn volledig op persoonlijke titel.


BRW4120

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 304
  • Beheerder Meldkamer
Reactie #696 Gepost op: 13 februari 2009, 20:18:20
Nee, is niet onbegrijpelijk.

Er gaat een brandalarm af de oorzaak waarom dat brandalarm afgaat is onbekend. Hoe kan men dan weten dat het loos is als je de reden niet weet waarom hij afgaat. Loos kan je zeggen als je bijvoorbeeld aan het bakken en branden bent of iemand heeft per ongeluk een melder ingedrukt. Nu is de reden onbekend van het "loze" alarm dus zou het nog steeds goed mogelijk kunnen zijn dat er wel daadwerkelijk wat aan de hand is. Dus ga je met prio 1 ter plaatse. Is toch niet zo heel raar.

Altijd maar dat gezeur van mensen die het zo goed weten. Als ze er in het voertuig, zelfs nog in overleg met de meldkamer, voor kiezen om prio 1 te rijden wie ben je dan om te oordelen dat dat onbegrijpelijk is  :-X

Wat wel raar is, is dat de beslissing van het prio 1 doorrijden ivm situatie door de chauffeur wordt gemaakt en niet door de bevelvoerder.


Nozzle

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 234
Reactie #697 Gepost op: 16 februari 2009, 08:39:20
Altijd maar dat gezeur van mensen die het zo goed weten. Als ze er in het voertuig, zelfs nog in overleg met de meldkamer, voor kiezen om prio 1 te rijden wie ben je dan om te oordelen dat dat onbegrijpelijk is  :-X
En daar irriteer ik me dus ook enorm aan. Hier en op dat brandweerforum. De beste stuurlui zitten hier altijd achter hun computertje en zijn vaak ook nog "kinderen" en mensen die alleen weten dat een brandweerwagen rood is met blauwe pitten. Niets ten nadele aan diegenen die wel serieus èn inhoudelijk reageren.

Wat wel raar is, is dat de beslissing van het prio 1 doorrijden ivm situatie door de chauffeur wordt gemaakt en niet door de bevelvoerder.
Misschien is die chauffeur ook wel een bevelvoerder? En zijn daar binnen het korps wel bepaalde afspraken over gemaakt.
Zelfde als dat in onder andere Almere niemand anders dan de brandweer de brandmeldinstallatie mag resetten. Dat zijn daar ook specifiek gemaakte afspraken...


Nozzle

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 234
Reactie #698 Gepost op: 16 februari 2009, 08:40:45
- (was dubbele posting, kreeg de tekst niet weg)


Jos v L

  • Dbbo ministerie van defensie & vrijwilliger Brwzl
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,663
    • Brandweer Zuid-Limburg - Team FVT
Reactie #699 Gepost op: 16 februari 2009, 13:36:24
En daar irriteer ik me dus ook enorm aan. Hier en op dat brandweerforum. De beste stuurlui zitten hier altijd achter hun computertje en zijn vaak ook nog "kinderen" en mensen die alleen weten dat een brandweerwagen rood is met blauwe pitten. Niets ten nadele aan diegenen die wel serieus èn inhoudelijk reageren.

Kom je daar nou pas achter  ;)
Al mijn bijdragen op het forum zijn volledig op persoonlijke titel.