On-board video's van Nederlandse hulpverleningsvoertuigen

Auteur Topic: On-board video's van Nederlandse hulpverleningsvoertuigen  (gelezen 768398 keer)

0 gebruikers (en 7 gasten bekijken dit topic.

Mattijs

  • Verkeersregelaar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 985
Reactie #820 Gepost op: 25 februari 2010, 20:18:06
Ken de beelden inderdaad niet, knappe achtervolging. Nu vertekenen die beelden altijd een beetje, waardoor je niet goed kunt inschatten hoe dicht ze nu echt op hun voorliger rijden, maar het lijkt dat ze toch wel aardig risico nemen, met 2 wielen over de doorgetrokken streep op de linker rijstrook (baan 1?). Bij mij als burger is dat al snel artikel 5 rijontzegging.

Zijn ze nu trouwens aan t "ruzieën" over de blauwe pit op het dak, dat ie er af zou waaien? Ik dacht dat ze allmeaal TüV gekeurd waren tot 250 km/h of iets dergelijks
basis EHBO / BHV AED/reanimatie/BOA OV


guest4965

  • Gast
Reactie #821 Gepost op: 25 februari 2010, 21:47:42
Ik ken het filmpje wel, maar weet niet of ik hem nou hier gezien heb of dat dat ergens anders was ;)


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Reactie #822 Gepost op: 26 februari 2010, 00:12:51
filmpje is hier inderdaad al eens langs gekomen... betrof een gewapende overval op postagentschap de Goorn waarbij door de overvallers op de collegas is geschoten...
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


pietjepukkerigG

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 67
Reactie #823 Gepost op: 26 februari 2010, 09:27:21


TAS 54-643 Beverwijk onderweg naar een ABM Rode Kruis Ziekenhuis.

Waarom is iemand in de auto zo verbaasd dat die ladderwagen voor wilde gaan, is dat ongebruikelijk ofzo?


jordy_

  • Verbannen gebruiker
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 200
Reactie #824 Gepost op: 26 februari 2010, 18:42:58
ik kwam nog 2 filmpjes tegen gefilmd vanuit een ambulance. de filmpjes zijn niet van mij.
maar wel mooi om toch te plaatsen :)

http://www.youtube.com/watch#v=tldRnsFySxg&feature=related

http://www.youtube.com/watch#v=7fbRPGOMldI&feature=related


Piles

  • Geïnteresseerde
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,157
Reactie #825 Gepost op: 26 februari 2010, 20:06:11
Bij eerste filmpje: goed gezien van de buschauffeur op 5:31  O0
Maar mensen durven maar weinig aan de kant zeg... Wel mooi om te zien hoe goed het opgelost wordt :)


Steven78

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 757
  • Terug in de medische research
Reactie #826 Gepost op: 26 februari 2010, 22:49:00
Pfff, bloedstollend het eerste filmpje. Hoe was het alweer? "Alleen tegen het verkeer in over korte, overzichtelijke afstanden of na toestemming van de meldkamer en afzetting door politie." Of iets vergelijkbaars. Maar ja, daar heb je weinig aan als het zo muurvast staat als daar en alle 'normale' opties als fietspaden een grote glibberbaan zijn. Ik had wel last van plaatsvervangend angstzweet! Valt in de categorie Spanning & Sensatie, wat mij betreft!  O0


Mattijs

  • Verkeersregelaar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 985
Reactie #827 Gepost op: 27 februari 2010, 14:05:12
ben verre van een kenner op gebied van SOSA, maar ik dacht dat dat alleen gold voor op de snelweg tegen het verkeer inrijden.

Wat die buschauffeur deed, heb ik ook keer meegemaakt toen ik een dagje op een ambu mee reedt, beroepsverkeer weet over het algemeen wel goed te reageren.
basis EHBO / BHV AED/reanimatie/BOA OV


tcf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 882
Reactie #828 Gepost op: 27 februari 2010, 15:41:41
Filmpje 1: Heerlijk filmpje om naar te kijken!
Ondanks dat ik vrijwel dagelijks prio 1 ritten rijd vond ik het een bijzonder ritje.
Zeer goed om te zien hoe er op de ambu gereageerd wordt, ik wou dat al mijn prio ritten zo konden gaan!
Vooral het laatste stuk zie je duidelijk dat de ambu al ruim van te voren wordt opgemerkt, men maakt prima ruimte vrij voor de doorgang van de ambu.

Ik heb sinds tijden weer echt zitten genieten van een filmpje  O0

2e filmpje: omstreeks 2.25 is duidelijk te zien dat de knipperende koplampen ( van de tegemoet komende ambu ) veel eerder te zien zijn dan de blauwe lampen. Mijn ervaring is dan ook zeer positief met deze, bij ons knipperende koplampen genoemde, optie.


Piles

  • Geïnteresseerde
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,157
Reactie #829 Gepost op: 27 februari 2010, 16:33:59
2e filmpje: omstreeks 2.25 is duidelijk te zien dat de knipperende koplampen ( van de tegemoet komende ambu ) veel eerder te zien zijn dan de blauwe lampen. Mijn ervaring is dan ook zeer positief met deze, bij ons knipperende koplampen genoemde, optie.
Veel beter te zien, maar ik zie ook graag blauw. Paar weken geleden 's nachts reed ik alleen op de snelweg, en zag ik een constant 'seinende' auto tegemoet komen. Geen idee wat het was, tot ie voorbij reed, toen zag ik pas dat het een ambulance was :P